Auttaminen

Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Auttaminen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Vanhalla palstalla keskusteltiin siitä olisiko palstalaiset puuttuneet ryöstöön ja väkivallalla uhkaamiseen bussissa. Tässä toinen keissi, jossa apua huudettu, muttei saatu. Vähän aikaa sitten oli ihan vastaavanlainen. Mikä ttu suomalaisia vaivaa, ettei uskalleta mihinkään puuttua. Väitän, että esim jenkeissä apua taatusti tulisi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4424 ... 42b2064183
Perheenäiti joutui silmittömän raivon kohteeksi huoltoasemalla: ”Kukaan ei tullut auttamaan”
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18441
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Auttaminen

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Olisin auttanut. Muutenkin olen auttanut tällä viikolla jo kahdesti ihmistä hädässä ja kummallakin kerralla kyseessä on ollut afrikkalainen. Eilen autoin afrikkalaisen auton irti tien vierestä lumipenkasta, johon se oli juuttunut ja myös kirjastossa vein afrikkalaisen pikku pojan isälleen kun oli eksynyt. Helppo homma oli jälkimmäinen, koska kirjastossa oli pojan lisäksi vain yksi afrikkalainen.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
JeeSe
Reactions:
Viestit: 777
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Auttaminen

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Mä en auttanut "Afgaanisissejä" kun ne yrittivät Passatillaan hinata jotain toista autoa lumikinoksen alta liikkeelle. Lapiota toivoivat, mut ei sattunut olemaan mukana.
Jos en olisi ollut myöhässä töistä jo muutenkin, niin ehkä olisin jopa saattanut liittyä jumppaan mukaan. Toki olisi saattanut tulla turpaan turpaan, kun ei olisi pystynyt olla nauramatta niiden tanssikengille ja Adidas verkkaripuvuille siinä 15 asteen pakkasessa.

Moilasen linkkaama juttu jotenkin tuo vahvasti mieleeni leveähelmaisen kansallispuvun. Auttaminen olisi vähän riskialtista, mutta luultavasti olisin tuossakin mennyt väliin huutelemaan ja saanut puukosta.
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Auttaminen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Se on kyllä totta, että tässä kyseisessä keisissä se aution jäänyt köriläs on jokeri. Olisihan tuohon sekaantumalla voinut käydä köpelösti.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3644
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Auttaminen

Viesti Kirjoittaja Toope »

On kyllä kysymys, menisinkö itse väliin, jos todistaisin pahoinpitelyä. Voi joutua syytetyksi. Helpointa kai ohittaa tilanne?
Poistettu
Reactions:

Re: Auttaminen

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Moilanen kirjoitti: 22 Joulu 2022, 15:49 Se on kyllä totta, että tässä kyseisessä keisissä se aution jäänyt köriläs on jokeri. Olisihan tuohon sekaantumalla voinut käydä köpelösti.
Mitä olisit tehny, vetäny ämmää avarilla pari kertaa?
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Auttaminen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Toope kirjoitti: 27 Joulu 2022, 22:50 On kyllä kysymys, menisinkö itse väliin, jos todistaisin pahoinpitelyä. Voi joutua syytetyksi. Helpointa kai ohittaa tilanne?
No on kai se helpointa siinä tilanteessa, jos oma psyyke ei kärsi tuollaisesta omasta käytöksestä. Kiinassa aina päiviteltiin sitä, miten siellä ei esimerkiksi onnettomuuden uhreja uskalleta auttaa, ettei itse joudu vastuuseen. Tämä siis on ollut iso keskusteluaihe paikallisessa somessa pitkään ja ryyditetty useilla videoilla, joita on nähty Suomessakin. Näyttää, että ihan samanlaista touhua se on meillä Suomessakin.
Vastaa Viestiin