Ilmaisen hammashoidon kirot !

Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 01 Elo 2023, 14:26 Se kivettyy sinne...hammaskiveksi.
Ihanko oikeasti? :lol: Sinä näköjään olet myös hammaslääketieteen nero.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

No näkeehän sen kuvasta.
Susa
Reactions:
Viestit: 7864
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tuulispää kirjoitti: 01 Elo 2023, 14:06 Kyseessä onkin kuollutta parodontiittia.
Eikö tuo ole kuin sanoisi, että nenässäni on kuollutta flunssaa??
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 01 Elo 2023, 14:34 No näkeehän sen kuvasta.
Katso nyt jo viimein mikä on paradontiitti ja mitä se tekee. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00716 " Kudostuhon edetessä sairastuneiden hampaiden liikkuvuus lisääntyy ja niiden asennossa voi tulla muutoksia, esimerkiksi etuhampaiden viuhkaantumista ja rakojen syntymistä hampaiden väliin. Hoitamattomana parodontiitti johtaa hampaiden menetyksiin ja pitkälle edenneenä purennan romahtamiseen."
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu on ilmeisesti hammaskirugian laitoksen vanhempaa ylilääkäriä fiksumpi. :lol:
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 01 Elo 2023, 21:59 Tonttu on ilmeisesti hammaskirugian laitoksen vanhempaa ylilääkäriä fiksumpi. :lol:
On koska tuo on mielikuvituksesi tuotetta.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Ei kyllä se on totisinta totta...epikriisissä luki parodontiitti ja 1 vk V-pen mega kuuri.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6061
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Minä kyllä uskon että Tuulispää kärsii paradontiitistä, ei tee tiukkaakaan!

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6196
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Brainwashed kirjoitti: 01 Elo 2023, 22:56 Minä kyllä uskon että Tuulispää kärsii paradontiitistä, ei tee tiukkaakaan!
No se on varmaan totta. Onhan se hyvin tavallinen sairaus keski-ikäisten miesten joukossa. Mutta kaikki asiat mitä hän sillä selittää eivät ehkä kestä kovin objektiivista tarkastelua. Mutta paras on tietysti, että vaiva on hoidettu eikä haittaa enää.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6196
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Tuulispää kirjoitti: 01 Elo 2023, 14:01 Pitää ne jos hampaat on sikin sokin eikä mahdu suuhun.
Se on vika. Homma katsotaan koko purennan kannalta. Jos leuka on ahdas, sinänsä terveet ja oikeassa asennossa olevat viisaudenhampaat voidaan poistaa, etteivät ne runno muita hampaita virheasentoihin tai kasva itse minne sattuu. Minulta otettiin toiselta puolelta aikanaan YTHS:n hammashoidossa, vaikka eivät olleet aiheuttaneet mitään ongelmaa siihen mennessä. Toinen oli virheasennossa ja toinen otettiin ettei synny epätasapainoa, kun toisella puolella on hammas ja toisella ei. Toiselle puolelle ne jätettiin, ja hyvin ne ovat pärjänneet. Ainoa vain, että viimeisen hammasvälin puhdistus ei oikein onnistu. Tiedä mitä basiliskeja siellä sitten rehottaa.

Tuon sinun hampaan juuri on tuhoutunut. Terveessä viisaudenhampaassa on paljon pitempi juuriosa. Tuskinpa tuollaisen nysän irroittaminen on ollut kirurgille päivän kovin homma, mutta toki se on aina potilaalle ainutkertainen kokemus. En käsitä mitä tarkoitat tuolla muurautumisella, mutta se johtunee vain vesipäisyydestäni.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6061
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Neutroni kirjoitti: 01 Elo 2023, 23:36
Brainwashed kirjoitti: 01 Elo 2023, 22:56 Minä kyllä uskon että Tuulispää kärsii paradontiitistä, ei tee tiukkaakaan!
No se on varmaan totta. Onhan se hyvin tavallinen sairaus keski-ikäisten miesten joukossa. Mutta kaikki asiat mitä hän sillä selittää eivät ehkä kestä kovin objektiivista tarkastelua. Mutta paras on tietysti, että vaiva on hoidettu eikä haittaa enää.
Näin on, paradontiitti on yleinen tauti, ja jos Tuulispää sanoo kärsivänsä siitä diagnoosin hammaslekuriltaan saaneena, niin sitten hän varmasti potee sitä, mutta ymmärtääkö hän mitä paradontiitti on, niin se vaikuttaa olevan hiukan epäselvää.
Paradontiitti on kuin herpes, eli sitä ei pysty kokonaan parantamaan kun se on kerran iskenyt hampaansa, mutta sitä voi yrittää pitää kurissa vaihtelevalla menestyksellä, kuten olen henkilökohtaisestikin todennut.
Hampaiden pesu kerran kuussa auttaa kummasti...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Brainwashed kirjoitti: 01 Elo 2023, 22:56 Minä kyllä uskon että Tuulispää kärsii paradontiitistä, ei tee tiukkaakaan!

8-)
Kärsi 2020 asti noin 40 vuotta.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Brainwashed kirjoitti: 02 Elo 2023, 00:42
Neutroni kirjoitti: 01 Elo 2023, 23:36
Brainwashed kirjoitti: 01 Elo 2023, 22:56 Minä kyllä uskon että Tuulispää kärsii paradontiitistä, ei tee tiukkaakaan!
No se on varmaan totta. Onhan se hyvin tavallinen sairaus keski-ikäisten miesten joukossa. Mutta kaikki asiat mitä hän sillä selittää eivät ehkä kestä kovin objektiivista tarkastelua. Mutta paras on tietysti, että vaiva on hoidettu eikä haittaa enää.
Näin on, paradontiitti on yleinen tauti, ja jos Tuulispää sanoo kärsivänsä siitä diagnoosin hammaslekuriltaan saaneena, niin sitten hän varmasti potee sitä, mutta ymmärtääkö hän mitä paradontiitti on, niin se vaikuttaa olevan hiukan epäselvää.
Paradontiitti on kuin herpes, eli sitä ei pysty kokonaan parantamaan kun se on kerran iskenyt hampaansa, mutta sitä voi yrittää pitää kurissa vaihtelevalla menestyksellä, kuten olen henkilökohtaisestikin todennut.
Hampaiden pesu kerran kuussa auttaa kummasti...

8-)
Olin eilen hammaslekurissa aamusta...seuraava käynti on 2026..sanoi lekuri...sen verran upeassa kunnossa on kuulemma puruvärkki nyt. Yhden hampaan lohjennut paikka uusittiin. Se meni heiltä rikki silloin viisuria riuhtoessaan ulos.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 02 Elo 2023, 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Brainwashed kirjoitti: 01 Elo 2023, 22:56 Minä kyllä uskon että Tuulispää kärsii paradontiitistä, ei tee tiukkaakaan!

8-)
Ei kyllä Tonttu on oikeassa...parodontiitti/hammaskiven epänormaali iskeytyminen hammasluuhun viisurin takana oli heiltä kömmähdys...itse asiassa kun lekuri sai 1,5 tunnin taivuttelun jälkeen lopulta riuhtaistua voimalla tulehtuneen viisurin ulos ja näki sen...hän kirosi ääneen....noin 35-40 vuotias nainen.

Mutta keneltä haen korvauksia ?
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11267
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Ilmaisen hammashoidon kirot !

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kukaan viranomainen ei vastaa puhelimeen...miten yksi voi olla tavoitettavissa 7.8.2023.....jos on äkillinen sairastapaus ?
Vastaa Viestiin