Jukeboksi (Kyllä, psykologiaa!!!)

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7050
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Jukeboksi (Kyllä, psykologiaa!!!)

Viesti Kirjoittaja Deimos »

En tiedä onko kenelläkään samanlaista kokemusta vai onko se vain minulla. Luulen että liittyy mielenterveysongelmiin. Eli tämä on rutiininomaista lähes joka aamu ja ajoittain tapahtuu myös päivällä.

Korvamatohan on kaikille tuttu. Eli sävelmä josta ei pääse eroon vaikka haluaisi. Minulla rutiini näyttää olevan joka aamu sama. Pään sisäinen jukeboksi on valinnut sattumanvaraisen kappalleen soittolistalle päässäni. Tänä aamuna kappale jostakin syystä on Christina Aguileran "Genie In A Bottle". En edes ole kuullut kappaletta varmaan puoleen vuoteen ja mitään tunnesidettä siihen ei ole, ei edes suosikkimatskuani. Kaikkein pahimpia ovat olleet ehkä Venäjän ja Ruotsin kansallislaulut. Mökillä päivällä päässäni alkoi soimaan "Akselin ja Elinan häävalssi". Ja näistä ei ole helppoa päästä eroon aamuisin.

Mutta lähinnä ihmetyttää tuo aamuinen "Jukeboksi". Kappaleet ovat täysin sattumanvaraisia ja saattaa olla etten ole niitä kuunnellut vuosikymmeniin. Myös sekin että siellä on inhokkeja kuten vaikka Venäjän kansallisrenkutus.

En keksinyt muuta hoitokeinoa kuin että kuuntelin Christina Aguileran "Genie In A Bottle"-kappaleen. Kostoksi pääni soittaa sitä varmaan joka aamu ensi viikon ajan. Tai sitten ryssien kansallisjollotusta.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Poistettu
Reactions:

Re: Jukeboksi (Kyllä, psykologiaa!!!)

Viesti Kirjoittaja Poistettu »



Toi on just sen tyyppistä musaa mitä mä en jaksa ollenkaan. Toivottavasti ei ala pyörii kuupassa mullakin.



Kaunis häävalssi.
Enoni häissä soi tuo ja ovat eronneet sittemmin. Paha kaiku mulle siinä mielessä.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7050
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Jukeboksi (Kyllä, psykologiaa!!!)

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Raspu kirjoitti: 04 Joulu 2022, 06:35

Toi on just sen tyyppistä musaa mitä mä en jaksa ollenkaan. Toivottavasti ei ala pyörii kuupassa mullakin.



Kaunis häävalssi.
Enoni häissä soi tuo ja ovat eronneet sittemmin. Paha kaiku mulle siinä mielessä.
Joo, kaunis kappale tuo Akseli&Elina. Onkohan se jotenkin aamun muudiin liittyvä tuo musajuttu (Jukeboksi?)? Se on ihme juttu että ne ovat täysin sattumanvaraisia. En näe mitään yhteyttä oikeastaan mihinkään. Kun puoli tuntia on kuunnellut suuren ja mahtavan Venäjän tunneria alkaa hermo menemään. Tosin voi liittyä unimaailmaan josta ei vain muista herätessä mitään. Sinänsä korvamato on täysin tavallinen ilmiö. En tiedä on sillekään täysin selventävää tulkintaa mistä ilmiö johtuu ja on peräisin.

Myös Irwinin Juhlavalssi on hieno.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin