Älyttömyyskerho

JeeSe
Reactions:
Viestit: 676
Liittynyt: 20 Joulu 2022, 13:37

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Ja sori, että osittain toistan muiden jo kirjoittamaa asiaa.
En huomannut, että täällä oli jo toinenkin sivu viestejä. :shock:
Poistettu
Reactions:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Mun älykkyys on 75. Alfa 75.
Oon melkein yhtä tyhmä kuin neekerit.🤣
OlliS
Reactions:
Viestit: 10872
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja OlliS »

ID10T kirjoitti: 23 Joulu 2022, 11:58
OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 10:47 Älykkyys on vain se aivojen kykykapasiteetti. Sekin vaikea mitata mitenkään eksaktisti, tarkasti. Älykkyystestit ovat silti varsin hyviä siihen.

Sen lisäksi on sitten vielä vaikuttavia asioita älykkyyteen luova lahjakkuus ja elämänviisaus, viisaus, ja ihmisen luonneasiat ja terveys ja mielenterveys. Vielä vaikeammin mitattavia asioita.

Ja oppineisuus ja sivistys, ja miten ne ovat sisäistyneet. Ja mahdollisuus saada ilmoitustietoa, kuinka lähellä Jumalaa on.
Sait sitten jumalan tungettua tähänkin ketjuun :evil:

Ja samalla leimaat ateistit älyllisesti alamittaisiksi teisteihin verrattuna, vaikka korrelaation on osoitettu olevan päinvastainen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
National Library of Medicine kirjoitti:A meta-analysis of 63 studies showed a significant negative association between intelligence and religiosity.
Minun vaatimattoman käsitykseni ja ymmärrykseni mukaan Jumala- asialla on suuri merkitys monessa asiassa. Se ei vaan ole muotia enää ateistien piireissä, tiedemaailmassa ja maallistuneessa yhteiskunnassa.

Tarvitaan Jumalan renessanssi. Kyllä se kaipuukin Jumalaan ilmenee monella tavalla. Vaikka kirkosta erotaan niin kaikenlaiset uudet hengellisyyden muodot leviävät, ja vapaat suunnat ja herätykset ja karismaattinen liike ja taiteiden ja kirjallisuuden harrastus. Musiikki. Kaikki kaunis ja oikea on Jumalasta, vaikkei maallistuneet sitä tajua.

Oikea henkimaailman tuntemus on edelleen harvinaista, edelleen tunnetaan enemmän astrologiaa, horroskooppeja, New agea jne.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10872
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Älykkyys on aivoissa, jos sitä on. Viisaus on Jumalasta.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Dilemma
Reactions:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Dilemma »

OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:45 Älykkyys on aivoissa, jos sitä on. Viisaus on Jumalasta.
Mistä tuon jälkimmäisen tiedät? Miten tuollainen asia voidaan "tietää"?
ID10T
Reactions:
Viestit: 10782
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:44
ID10T kirjoitti: 23 Joulu 2022, 11:58
OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 10:47 Älykkyys on vain se aivojen kykykapasiteetti. Sekin vaikea mitata mitenkään eksaktisti, tarkasti. Älykkyystestit ovat silti varsin hyviä siihen.

Sen lisäksi on sitten vielä vaikuttavia asioita älykkyyteen luova lahjakkuus ja elämänviisaus, viisaus, ja ihmisen luonneasiat ja terveys ja mielenterveys. Vielä vaikeammin mitattavia asioita.

Ja oppineisuus ja sivistys, ja miten ne ovat sisäistyneet. Ja mahdollisuus saada ilmoitustietoa, kuinka lähellä Jumalaa on.
Sait sitten jumalan tungettua tähänkin ketjuun :evil:

Ja samalla leimaat ateistit älyllisesti alamittaisiksi teisteihin verrattuna, vaikka korrelaation on osoitettu olevan päinvastainen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
National Library of Medicine kirjoitti:A meta-analysis of 63 studies showed a significant negative association between intelligence and religiosity.
Minun vaatimattoman käsitykseni ja ymmärrykseni mukaan Jumala- asialla on suuri merkitys monessa asiassa. Se ei vaan ole muotia enää ateistien piireissä, tiedemaailmassa ja maallistuneessa yhteiskunnassa.
Sinun ei kuitenkaan ole pakko tunkea sitä vaatimatonta käsitystäsi JOKA PAIKKAAN.

Yhtä hyvin voisin väittää, että älyyn vaikuttaa myös se, kuinka lähellä spagettimonsteria on. Eikä sinulla olisi siihen nokan koputtamista.
OlliS kirjoitti: Tarvitaan Jumalan renessanssi.
Ja spagettimonsterin ja Mikki Hiiren sekä Batmanin renessanssi.
OlliS kirjoitti: Oikea henkimaailman tuntemus on edelleen harvinaista
Ei, vaan se on olematonta ja mahdotonta.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10782
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:45 Älykkyys on aivoissa, jos sitä on. Viisaus on Jumalasta.
Ja totuus kaurapuurossa :D
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5791
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Raspu kirjoitti: 23 Joulu 2022, 12:55 Mun älykkyys on 75. Alfa 75.
Oon melkein yhtä tyhmä kuin neekerit.🤣
Melkein?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Pattinero
Reactions:
Viestit: 3958
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Kissatäti kirjoitti: 08 Joulu 2022, 21:23
Keckuli kirjoitti: 08 Joulu 2022, 21:18 https://www.mensa.fi/iq/index_2.html
älykkyys.jpg
Minä olen varmaan tyhmin täällä :D

aly.jpg
No et varmana ole tolla tuloksella. Itse en uskalla edes testata tota, koska sehän voisi paljastaa karun totuuden. Joten, ei käy.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
OlliS
Reactions:
Viestit: 10872
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Dilemma kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:54
OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:45 Älykkyys on aivoissa, jos sitä on. Viisaus on Jumalasta.
Mistä tuon jälkimmäisen tiedät? Miten tuollainen asia voidaan "tietää"?
Ei sitä tarvi juuri tietää, se on käsitys josta voi tehdä valistuneita arvauksia ja arvioita, kuten oikea, elävä elämä ja filosofia on, ateistiseen ja mekaaniseen filosofiaan verrattuna.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Poistettu
Reactions:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Brainwashed kirjoitti: 23 Joulu 2022, 18:24
Raspu kirjoitti: 23 Joulu 2022, 12:55 Mun älykkyys on 75. Alfa 75.
Oon melkein yhtä tyhmä kuin neekerit.🤣
Melkein?

8-)
Afrikan neekereillä keskiarvo on 69.
Siks, melkein.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10782
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 21:58
Dilemma kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:54
OlliS kirjoitti: 23 Joulu 2022, 17:45 Älykkyys on aivoissa, jos sitä on. Viisaus on Jumalasta.
Mistä tuon jälkimmäisen tiedät? Miten tuollainen asia voidaan "tietää"?
Ei sitä tarvi juuri tietää, se on käsitys josta voi tehdä valistuneita arvauksia ja arvioita, kuten oikea, elävä elämä ja filosofia on, ateistiseen ja mekaaniseen filosofiaan verrattuna.
Valistuneita arvauksia voi sinun logiikallasi siis tehdä ihan mistä vaan. Mutta siitä huolimatta ne ovat edelleen ARVAUKSIA.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 3958
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Raspu kirjoitti: 24 Joulu 2022, 06:21
Brainwashed kirjoitti: 23 Joulu 2022, 18:24
Raspu kirjoitti: 23 Joulu 2022, 12:55 Mun älykkyys on 75. Alfa 75.
Oon melkein yhtä tyhmä kuin neekerit.🤣
Melkein?

8-)
Afrikan neekereillä keskiarvo on 69.
Siks, melkein.
No on se ainakin korkeampi kuin sulla se on takuuvarmaa. Toi väittämäsi 75 on varmasti itse keksimäsi. Ja se Alfa 75 on muuten aivan paska auto, jos siihen vertailet.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Poistettu
Reactions:

Re: Älyttömyyskerho

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Pattinero kirjoitti: 26 Joulu 2022, 08:53
Raspu kirjoitti: 24 Joulu 2022, 06:21
Brainwashed kirjoitti: 23 Joulu 2022, 18:24
Raspu kirjoitti: 23 Joulu 2022, 12:55 Mun älykkyys on 75. Alfa 75.
Oon melkein yhtä tyhmä kuin neekerit.🤣
Melkein?

8-)
Afrikan neekereillä keskiarvo on 69.
Siks, melkein.
No on se ainakin korkeampi kuin sulla se on takuuvarmaa. Toi väittämäsi 75 on varmasti itse keksimäsi. Ja se Alfa 75 on muuten aivan paska auto, jos siihen vertailet.
Paljon oli sähkövikoja. Talvella ei virtalukko toiminut ja vaihdelaatikko kolisee. Myin pois 3000 markalla.

Paljo sä luulet et mun älykkyys on?

Oon muuten saannu tällä viikolla pilluu jo kaks kertaa. Ei huono kun on vasta maanantai.
Vastaa Viestiin