Elämää avaruudessa?

Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5983
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

OlliS kirjoitti: 29 Touko 2023, 00:20 Ufo- tutkimus on tärkeää ja vakavasti otettava tiede. Sen liepeillä on paljon huuhaata. Sen tutkiminen ilman teologista tasoa on ateistista ja tiedeuskoista huuhaata. Silloin sekottaa alienit ja enkelit ja Saatanan huijaukset. Näkee vain alienit ja luonnolliset syyt.

Sitten kun tajuaa, mihin tutkimus johtaa, on ateistin pakko jättää alienitkin pois. Jää vain luonnolliset syyt. Parempi olisi luopua ateismista, ei se ole tiedettä, se on ideologia, ja väärä mahdollisesti. Jumala, Saatana, henkimaailma ja Jumalan maailmat ja enkelit nyt vaan sattuvat olemaan olemassa. Voivat olla olemassa, saattavat olla olemassa, sanotaan tieteessä. Ufo- ilmiöt selittyvät näin tarkemmin ja selitykset tulevat paremmiksi.

Ei ateisteja kannata vastustaa, ovat mukana tutkimuksessa kuten muutkin, teistit ja anostistit.
Kyllä sinä Olli olet paras lajissasi!

Kuva

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Tauko
Reactions:
Viestit: 2414
Liittynyt: 06 Joulu 2022, 01:20

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Olli se vaan miettii filosofisisesti

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7050
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kyllä tonttujenkin tutkiminen on tiedettä. Siitä on ihan oikeita kirjojakin. Muistan lapsuudesta ne. Ja olen nähnyt (Luoja paratkoon) puutarhatonttuja ja ne ovat kyllä mautomuuden huippu mutta niitäkin voi konkreettisesti tutkia.

Mitä Ollin kirjoituksia olen lukenut on universumi aika hämmästyttävä paikka ja koominen. En saa mielestäni mielikuvaa jossa UFOja suhailee ympäri avaruutta ja enkelit räpistelevät seassa väistellen niitä. Onneksi Ollin käsitys on vain yhden hengen odysseia (Tai pikemminkin Don Quioten taistelu tuulimyllyjä vastaan) eikä hänen käsitystään tässä universumissa jaa kukaan (Ja se on ilman matematiikkaakin looginen totuus, vaikka en ole koskaan pitänyt sanasta "Totuus").

Ajanvietteenäkin tämä alkaa olla aika kaluttu luu. Ainoa hyöty on että joutuu etsimään tietoa missä nykykosmologia, fysiikka ja astronomia menevät. Ehkä muuten en tekisi sitäkään. Mutta keskustelun kannalta se on yhtä hyödytöntä kuin polkupyörä kalalle. Dogmaatikot eivät anna periksi koska koko maailma romahtaisi. Siksi suosinkin aika joustavaa näkemystä maailmasta joka muuttuu jos siitä löydetään uutta tietoa. Sen jokainen tutkijakin myöntää että meillä on ehkä kourallinen palapelin paloja tällä hetkellä. Jos emme onnistu tuhoamaan itseämme ja koko palloa siinä sivussa saattaa olla että pääsemme todella pitkälle. Todennäköisyys siihen on olematon ja en siksi ala lyömään edes vetoa sen puolesta.

Eikös tuolle Ollin käyttämälle "Tehdään mustasta valkoista" ole nimistyskin? Alkoiko se kirjaimella V ja englannissa L?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7050
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Brainwashed kirjoitti: 29 Touko 2023, 00:37
OlliS kirjoitti: 29 Touko 2023, 00:20 Ufo- tutkimus on tärkeää ja vakavasti otettava tiede. Sen liepeillä on paljon huuhaata. Sen tutkiminen ilman teologista tasoa on ateistista ja tiedeuskoista huuhaata. Silloin sekottaa alienit ja enkelit ja Saatanan huijaukset. Näkee vain alienit ja luonnolliset syyt.

Sitten kun tajuaa, mihin tutkimus johtaa, on ateistin pakko jättää alienitkin pois. Jää vain luonnolliset syyt. Parempi olisi luopua ateismista, ei se ole tiedettä, se on ideologia, ja väärä mahdollisesti. Jumala, Saatana, henkimaailma ja Jumalan maailmat ja enkelit nyt vaan sattuvat olemaan olemassa. Voivat olla olemassa, saattavat olla olemassa, sanotaan tieteessä. Ufo- ilmiöt selittyvät näin tarkemmin ja selitykset tulevat paremmiksi.

Ei ateisteja kannata vastustaa, ovat mukana tutkimuksessa kuten muutkin, teistit ja anostistit.
Kyllä sinä Olli olet paras lajissasi!

Kuva

8-)
Kyllä, kaikkein huonoista paras. En jaksa miettiä mitä edellinen lause tarkoittaa. Tulinko kehuneeksi Ollia?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6089
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

OlliS kirjoitti: 29 Touko 2023, 00:20 Ufo- tutkimus on tärkeää ja vakavasti otettava tiede. Sen liepeillä on paljon huuhaata. Sen tutkiminen ilman teologista tasoa on ateistista ja tiedeuskoista huuhaata. Silloin sekottaa alienit ja enkelit ja Saatanan huijaukset. Näkee vain alienit ja luonnolliset syyt.
No kuulostaapa taas vakavasti otettavalta tieteeltä.
Sitten kun tajuaa, mihin tutkimus johtaa, on ateistin pakko jättää alienitkin pois. Jää vain luonnolliset syyt. Parempi olisi luopua ateismista, ei se ole tiedettä, se on ideologia, ja väärä mahdollisesti.
Älä yleistä omia kaheleita uskomuksiasi kaikkia uskovia koskeviksi. Ainakin kristityille valtavirtakäsitys on, että Jumala on luonut ihmiset omaksi lemmikikseen ja elämä ei voi kehittyä ilman Jumalan alkuun panoa ja ohjausta. Useimmat kristityt pitävät ufohavaintoja Saatanan kierouksina tai mielen harhoina. Kirkot keksivät selityksiä siitä, että Jumala on ehkä luonut elämää muuallekin mutta jättänyt kertomatta siitä ihmisille, siltä varalta, että tutkijat löytävät älykästä elämää avaruudesta. Mutta ei se paine tule ufohavainnoista tai teologisista tulkinnoista, vaan astronomisesta havainnoinnista.
OlliS
Reactions:
Viestit: 11174
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

En minä kannata valtavirtakristillisyyttä vaan Kristuksen Kirkon palautetta evankeliumia. Sen mukaan Jumala on luonut lukemattomia maailmoja universumiin, jolloin lentävät lautaset muualta ovat mahdollisia. Se on paljon paremmin tieteeseen ja realismiin sopiva teologia kuin katolisuus ja sen tyttäret.

Luomiskertomus on tästä maasta ja tästä taivaasta.

Universumi on ikuinen ja ääretön.

Kolmentasoisia Jumalan taivaita tähtien planeetoilla, jumalten, enkelien ja ihmisten. Siinä on jo hiukan omaa filosofiaani. Oma filosofiani ja kosmologiani on kirjoissani.

Mitä ihmeen nauramista näissä on? Yksi filosofia vaan, ja paljon parempi kuin ateistien. Viisaat nauraa sille filosofialle, valtavirran teologialle ja New Agelle.

Tai ei naura, vaan kunnioittaa toisten näkemystä. Osoittaa vaan, mikä niissä mahdollisesti voisi olla pielessä. Välillä tulee kiivas filosofinen väittely. Ei sille mitään voi, tieteessä eri koulukunnat ovat aina tukkanuottasilla, ja filosofiassa. Kaikilla on oikeassaolemisen tarve ja vastustajan nujertamiseen tarve.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 11174
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Postmodernismi on nihilismiä ja nietzcheläisyyttä, totuutta ei muka ole.

Muita kulttuureja avaruudessa joko on tai ei. Niiden todennäköisyys on vain minimaalisen vähän alle sata prosenttia. Lentäjiä täällä on havaittu. Skeptikot kieltävät sen.

Varsinainen käytännön avaruusmatkailu vaatii yli valonnopeudella matkustamista.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 11045
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 29 Touko 2023, 00:20 Parempi olisi luopua ateismista, ei se ole tiedettä, se on ideologia, ja väärä mahdollisesti. Jumala, Saatana, henkimaailma ja Jumalan maailmat ja enkelit nyt vaan sattuvat olemaan olemassa.
Ateismi EI OLE ideologia, eikä se ole väärässäkään, koska mikään ei viittaa jumalien, enkeleiden, saatanan tai henkimaailman olemassaoloon. Korjaan käsitystäni todisteiden ilmaantuessa.
ID10T
Reactions:
Viestit: 11045
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 29 Touko 2023, 08:42 En minä kannata valtavirtakristillisyyttä vaan Kristuksen Kirkon palautetta evankeliumia. Sen mukaan Jumala on luonut lukemattomia maailmoja universumiin, jolloin lentävät lautaset muualta ovat mahdollisia. Se on paljon paremmin tieteeseen ja realismiin sopiva teologia kuin katolisuus ja sen tyttäret.
Ei se jumala tieteeseen sovi millään saatesanoilla.
OlliS kirjoitti: Mitä ihmeen nauramista näissä on? Yksi filosofia vaan, ja paljon parempi kuin ateistien.
Ateismi ei ole filosofia.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7050
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Jokainen voi perustaa uskonnon, ihan minä itsekin. Sitä ei mikään laki estä. Kun nyt kerron teille että jumaluus ilmestyi viime yönä minulle ja sanoi ihan kuuluvalla äänellä että kaikki muut uskonnot ovat ihan puhdasta paskaa. Tässä on sinulle neljä taulua sääntöjä. Tee ne tunnetuksi maan ääriin asti. Ja kaikki muut jumaluudet ovat sitten saatanasta tämän ilmestyksen mukaan ja kertoi selvästi että kristus on juuri se paholainen mistä kaikki uskonnot varoittavat.

Eli minulla on teille 40 käskyä... Oho... tsori, 30 käskyä. Yksi taulu putosia ala Mel Brooks.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:13 Jokainen voi perustaa uskonnon, ihan minä itsekin. Sitä ei mikään laki estä. Kun nyt kerron teille että jumaluus ilmestyi viime yönä minulle ja sanoi ihan kuuluvalla äänellä että kaikki muut uskonnot ovat ihan puhdasta paskaa. Tässä on sinulle neljä taulua sääntöjä. Tee ne tunnetuksi maan ääriin asti. Ja kaikki muut jumaluudet ovat sitten saatanasta tämän ilmestyksen mukaan ja kertoi selvästi että kristus on juuri se paholainen mistä kaikki uskonnot varoittavat.

Eli minulla on teille 40 käskyä... Oho... tsori, 30 käskyä. Yksi taulu putosia ala Mel Brooks.
Ei uskontoja noin vaan suunnitelmallisesti perusteta. Ei se Jeesuskaan varmaan kelannut, että perustampa tässä uskonnon ja päädyn jonkinsortin häpeäpaaluun kitumaan. Tai Buddha Gautama luopuessaan maallisesta omaisuudestaan ja vallasta, jättäessään perheensä ja alkaessaan itseään metsässä näännyttämään ajatellut, että nytpä ikioman uskonnon ja fanilauman tässä laitan pystyyn.

Jos hiukan eri uskontojen historiaan perehtyy, niin kyllä taustalla on ollut varsin usein se että joku vituttaa ja siitä on kummunnut pyyteetön halu lajitovereita auttaa.

Ja jos sitä jotain oivallusta ja valaistumista nyt etsii, jota sitten haluaisi muille alkaa paasaamaan, niin kyllä yksi yhteinen yleinen nimittäjä noilla uskonnon perustajilla näyttäisi olevan, se on (askeesi ja) paasto.
Viimeksi muokannut Keijona, 29 Touko 2023, 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Same same but different
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7050
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Keijona kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:22
Deimos kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:13 Jokainen voi perustaa uskonnon, ihan minä itsekin. Sitä ei mikään laki estä. Kun nyt kerron teille että jumaluus ilmestyi viime yönä minulle ja sanoi ihan kuuluvalla äänellä että kaikki muut uskonnot ovat ihan puhdasta paskaa. Tässä on sinulle neljä taulua sääntöjä. Tee ne tunnetuksi maan ääriin asti. Ja kaikki muut jumaluudet ovat sitten saatanasta tämän ilmestyksen mukaan ja kertoi selvästi että kristus on juuri se paholainen mistä kaikki uskonnot varoittavat.

Eli minulla on teille 40 käskyä... Oho... tsori, 30 käskyä. Yksi taulu putosia ala Mel Brooks.
Ei uskontoja noin vaan suunnitelmallisesti perusteta. Ei se Jeesuskaan varmaan kelannut, että perustampa tässä uskonnon ja päädyn jonkinsortin häpeäpaaluun kitumaan. Tai Buddha Gautama luopuessaan maallisesta omaisuudestaan ja vallasta, jättäessään perheensä ja alkaessan itseään näännyttämään ajatellut, että nytpä ikioman uskonnon ja fanilauman tässä nyt laitan pystyyn.

Jos hiukan eri uskontojen historiaan perehtyy, niin kyllä taustalla on ollut varsin usein se että joku vituttaa ja siitä on kummunnut pyyteetön halu lajitovereita auttaa.

Ja jos sitä jotain oivallusta ja valaistumista nyt etsii, jota sitten haluaisi muille alkaa paasaamaan, niin kyllä yksi yhteinen yleinen nimittäjä noilla uskonnon perustajilla näyttäisi olevan, se on (askeesi ja) paasto.
Mikä laki estää minusta tekemästä uutta uskontoa?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Deimos kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:28
Keijona kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:22
Deimos kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:13 Jokainen voi perustaa uskonnon, ihan minä itsekin. Sitä ei mikään laki estä. Kun nyt kerron teille että jumaluus ilmestyi viime yönä minulle ja sanoi ihan kuuluvalla äänellä että kaikki muut uskonnot ovat ihan puhdasta paskaa. Tässä on sinulle neljä taulua sääntöjä. Tee ne tunnetuksi maan ääriin asti. Ja kaikki muut jumaluudet ovat sitten saatanasta tämän ilmestyksen mukaan ja kertoi selvästi että kristus on juuri se paholainen mistä kaikki uskonnot varoittavat.

Eli minulla on teille 40 käskyä... Oho... tsori, 30 käskyä. Yksi taulu putosia ala Mel Brooks.
Ei uskontoja noin vaan suunnitelmallisesti perusteta. Ei se Jeesuskaan varmaan kelannut, että perustampa tässä uskonnon ja päädyn jonkinsortin häpeäpaaluun kitumaan. Tai Buddha Gautama luopuessaan maallisesta omaisuudestaan ja vallasta, jättäessään perheensä ja alkaessan itseään näännyttämään ajatellut, että nytpä ikioman uskonnon ja fanilauman tässä nyt laitan pystyyn.

Jos hiukan eri uskontojen historiaan perehtyy, niin kyllä taustalla on ollut varsin usein se että joku vituttaa ja siitä on kummunnut pyyteetön halu lajitovereita auttaa.

Ja jos sitä jotain oivallusta ja valaistumista nyt etsii, jota sitten haluaisi muille alkaa paasaamaan, niin kyllä yksi yhteinen yleinen nimittäjä noilla uskonnon perustajilla näyttäisi olevan, se on (askeesi ja) paasto.
Mikä laki estää minusta tekemästä uutta uskontoa?
Voi toki kuvitella sen perustavansa, yrittää haalia sen 20 jäsentä vai mitä se määrä nyt Suomessa on, joka virallisen uskonnon rekisteröintiin vaaditaan.

Mutta kyllä nuo "mun oma uskonto" jutut yleensä haudataan keksijänsä mukana.
Itsekkyys on sen verran alkeellinen ja yksinkertainen elämän tarkoitus, ettei se yleensä sitä omaa elämää pidemmälle kanna. Ja hyvä niin.

Kun taas tuollaiset Jessen tai Buddhan sukseet perustuu siihen että siinä on oikeasti joku juttu ja pointti, siksi siihen liittyvät jäsenet ovat valmiina antamaan kaikkensa ja luopumaan kaikkesta saman asian eteen.
Same same but different
ID10T
Reactions:
Viestit: 11045
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Keijona kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:22
Deimos kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:13 Jokainen voi perustaa uskonnon, ihan minä itsekin. Sitä ei mikään laki estä. Kun nyt kerron teille että jumaluus ilmestyi viime yönä minulle ja sanoi ihan kuuluvalla äänellä että kaikki muut uskonnot ovat ihan puhdasta paskaa. Tässä on sinulle neljä taulua sääntöjä. Tee ne tunnetuksi maan ääriin asti. Ja kaikki muut jumaluudet ovat sitten saatanasta tämän ilmestyksen mukaan ja kertoi selvästi että kristus on juuri se paholainen mistä kaikki uskonnot varoittavat.

Eli minulla on teille 40 käskyä... Oho... tsori, 30 käskyä. Yksi taulu putosia ala Mel Brooks.
Ei uskontoja noin vaan suunnitelmallisesti perusteta.
Kaikki uskonnot on joku perustanut, ei niitä löydy luonnosta valmiina. Siksi uskonnot ovatkin mielikuvituksen tuotetta, kuten sinusta demokratiakin, jota ei sitäkään löydy luonnosta ;)
Keijona kirjoitti: Jos hiukan eri uskontojen historiaan perehtyy, niin kyllä taustalla on ollut varsin usein se että joku vituttaa ja siitä on kummunnut pyyteetön halu lajitovereita auttaa.
Lähimmäisen auttaminen on uskontojen "sivutuote". Ateistitkin voivat harjoittaa hyväntekeväisyyttä.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Elämää avaruudessa?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

ID10T kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:49
Keijona kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:22
Deimos kirjoitti: 29 Touko 2023, 11:13 Jokainen voi perustaa uskonnon, ihan minä itsekin. Sitä ei mikään laki estä. Kun nyt kerron teille että jumaluus ilmestyi viime yönä minulle ja sanoi ihan kuuluvalla äänellä että kaikki muut uskonnot ovat ihan puhdasta paskaa. Tässä on sinulle neljä taulua sääntöjä. Tee ne tunnetuksi maan ääriin asti. Ja kaikki muut jumaluudet ovat sitten saatanasta tämän ilmestyksen mukaan ja kertoi selvästi että kristus on juuri se paholainen mistä kaikki uskonnot varoittavat.

Eli minulla on teille 40 käskyä... Oho... tsori, 30 käskyä. Yksi taulu putosia ala Mel Brooks.
Ei uskontoja noin vaan suunnitelmallisesti perusteta.
Kaikki uskonnot on joku perustanut, ei niitä löydy luonnosta valmiina. Siksi uskonnot ovatkin mielikuvituksen tuotetta, kuten sinusta demokratiakin, jota ei sitäkään löydy luonnosta ;)
Keijona kirjoitti: Jos hiukan eri uskontojen historiaan perehtyy, niin kyllä taustalla on ollut varsin usein se että joku vituttaa ja siitä on kummunnut pyyteetön halu lajitovereita auttaa.
Lähimmäisen auttaminen on uskontojen "sivutuote". Ateistitkin voivat harjoittaa hyväntekeväisyyttä.
Jos vähänkin on asiasta perillä, siihen kommentointiin jollain tavalla valmistunut, eikä vaan "ne naiset, mustatuntuu" fiiliksellä ole liikenteessä. Niin pitäisi nyt se tietää, että kyllä eläimilläkin on uskonnollisia rituaaleja ja traditioita, erilaiset hedelmällisyys tanssit ja soidinmenot yleisimpinä.

Samasta syystä luonnonuskonnoissa hedelmällisyyden palvonta on tärkeä osa, ja nyky uskonnoissakin hääseremoniat yksi tärkein osa. Samalla konstillahan se monoteismi ja yhdelle uskollisuus suomalaisille uskostettiin, eihän Suomessa saanut lisääntyä ja mennä naimisiin ilman rippikoulua, jos ei osannut katekismusta. Joten kyllä koulutus ja lukeminenkin voidaan katsoa olevan pelkkä uskonnollisuuden jatke ja vanha uskonnollinen traditio, vaikka sen ilmiselvää yhteyttä uskonnollisuuteen antiteistit eivät tietenkään pysty myöntämään.
Same same but different
Vastaa Viestiin