Uusi droneketju !
Re: Uusi droneketju !
oma fpv drone menee joku 150-160 painaa 700grammaa ja nostovoimaa löytyy noin 6kg edestä melko haipakkaa tollasilla fpv kisa droneilla pääsee ihan eri planeetalta kuin valmiit kameradronet
Kyllä mä jotakin saan tehtyä aivan varmasti...kaikki vie eteenpäin.
Siinä mulla lentokone suunnittelija jos drone painaisi 6kg ei se maasta nouse. Voit laskea kauanko akku täyskaasulla kestää akku on 4s1p lipo 1500mah ja virtaa täyskaasulla staatisessa testissä jolla 6kg nostovoimaa tuli ampeerit oli 115A.armo 5 matikka sanoo ettei kyl kovin kauan
Minun DJI Matrice 600 pro kantaa suositushyötykuormaa 6 kg yli 15 min - ihan ok peli.Nasty76 kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 23:30 Siinä mulla lentokone suunnittelija jos drone painaisi 6kg ei se maasta nouse. Voit laskea kauanko akku täyskaasulla kestää akku on 4s1p lipo 1500mah ja virtaa täyskaasulla staatisessa testissä jolla 6kg nostovoimaa tuli ampeerit oli 115A.armo 5 matikka sanoo ettei kyl kovin kauan
Tuo on siis lisättyä kuormaa eli kuvaus-/mittauslaitteisto tms. Kyllä se yli 11 kg voi vähäksi aikaa nostaa ilmaan.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
No onhan jotkut tehnyt droneja johon voi mennä itse kyytiin. Yllä tarkoitin ettei 700gramman painoon siis koko komeuden paino akkuineen päivineen saanut kuin tuon 6kg nostovoimaa joten se ei 6kg painolla nouse maasta. Ei noilla kamera droneilla todellakaan ajeta sellasia liikkeitä kuin fpv race droneilla. Tosin telemetrian mukaan lennossa se ei vienyt kuin max 90A kaasu pohjassa.
lentoaika tolla mun fpv raacerilla oli noin 8-12min riippuen radasta , vauhdista ja fiiliksestä miten kovaa sillä räimi menemään. lähinnä tarkennus sentakia kun kohta tuulispää laskee että 70kg se sais 600kg nostovoimaa ja keksii taas miljoona topikkia missä kehuskelee olemattomilla keksinnöillä. ei taida tälläseen ykskään kuvausdrone kykentyä
lentoaika tolla mun fpv raacerilla oli noin 8-12min riippuen radasta , vauhdista ja fiiliksestä miten kovaa sillä räimi menemään. lähinnä tarkennus sentakia kun kohta tuulispää laskee että 70kg se sais 600kg nostovoimaa ja keksii taas miljoona topikkia missä kehuskelee olemattomilla keksinnöillä. ei taida tälläseen ykskään kuvausdrone kykentyä
Entäs 5300 grammaa ?Nasty76 kirjoitti: ↑12 Kesä 2024, 05:21 No onhan jotkut tehnyt droneja johon voi mennä itse kyytiin. Yllä tarkoitin ettei 700gramman painoon siis koko komeuden paino akkuineen päivineen saanut kuin tuon 6kg nostovoimaa joten se ei 6kg painolla nouse maasta. Ei noilla kamera droneilla todellakaan ajeta sellasia liikkeitä kuin fpv race droneilla. Tosin telemetrian mukaan lennossa se ei vienyt kuin max 90A kaasu pohjassa.
no sen se varmaan nostais kyl , mut jos nyt oikein laskin niin minuutin se lentäis tolla mun dronella about. eikä suorityskyky kyllä huima enää olisi ei montaa centtiä /sec nouse
Se on hämmentävän suuri nostovoima.
Miten 6kg on hämmentävä voima 4 harjattomasta moottorista tekee 1,5kg per pannu johan noissa styrsapaali lennokeissa on saman tehosia koneita helposti.
Noi koneet on muistaakseni 2100kv moottoreita ja niitä ajetaan 4s lipolla joten kierroksia löytyy ropellista 35 280rpm. Tuo oli about optimi kun noita viriteltiin 5s lipo toi jo ongelmia ja lavat alkoi resonoimaan hulluna ja työntövoima laski.
Noi koneet on muistaakseni 2100kv moottoreita ja niitä ajetaan 4s lipolla joten kierroksia löytyy ropellista 35 280rpm. Tuo oli about optimi kun noita viriteltiin 5s lipo toi jo ongelmia ja lavat alkoi resonoimaan hulluna ja työntövoima laski.
tuolta vaikka katselemaan tuollaista halpis harjallista perus lennokki moottoria , tosin noi on alennus vaihteella mutta silti tuolla puolen kilon huitteilla veto jo tollasella last season mosilla https://www.gws.com.tw/english/product/ ... ps350c.htm vaikuttaa että vaikka kovin oot rakentamassa lentokonetta omien puheiden mukaan niin sulla ei oo tekniikasta minkään näköistä hajua
Tällä saa tuhoa aikaan...udeamman tankin kerrallaan.
Tämä drone ei lennä:
Tämä drone ei lennä:
Shahed 136 on aika paha..40 kilon pommi nokassa.
Kiina tekee 50 hv moottorit.
https://fi.wikipedia.org/wiki/HESA_Shahed-136
Kiina tekee 50 hv moottorit.
https://fi.wikipedia.org/wiki/HESA_Shahed-136