Laitetaan siihen kaupan päälle 4 tuntia keskipäivän tienoilla kennoilla niin 8 tunnin työpäivä alkaa olla pulkassa ?Tuulispää kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 10:20Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?Tuulispää kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 10:07Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.MooM kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 09:39Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?Tonttu kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 09:35Akut painaisivat jo tuon 70 kiloaTuulispää kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 07:48Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.Neutroni kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 07:43Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?
Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Laskinko oikein 4 tuntia ?
150 km/t nopeudella ja hyvässä myötätuulessa kertyy matkaa jo 1500 km...alkaako riittämään ?