Puinen lentokone ?

Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:20
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:07
MooM kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:39
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:35
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Akut painaisivat jo tuon 70 kiloa
Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?
Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.

84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?

Laskinko oikein 4 tuntia ?
Laitetaan siihen kaupan päälle 4 tuntia keskipäivän tienoilla kennoilla niin 8 tunnin työpäivä alkaa olla pulkassa ? :ugeek:

150 km/t nopeudella ja hyvässä myötätuulessa kertyy matkaa jo 1500 km...alkaako riittämään ?
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:20
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:07
MooM kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:39
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:35
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Akut painaisivat jo tuon 70 kiloa
Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?
Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.

84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?

Laskinko oikein 4 tuntia ?
Hyperkevyen pystyy tekemään vain hiilikuidusta ja siihen sinulla ei ole varaa. Tuosta sinun puukompostista tulisi liian painava ja rakenne ei kestäisi joten unohda koko juttu. Et saa koskaan valmiiksi lentävää konetta, jolla kukaan täysipäinen uskaltaisi nousta ilmaan.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51
Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 01:03 Eipä olekaan tuo puu viilu rakenne tuulispään keksimä vaan jo 2020 alkaen on kehitetty ja nyt tehty puinen tuulimyllyn torni. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6702480

Näyttänyt rahoitustakin saavan kun on toimiva tuote eikä mielikuvitus tuotetta.
2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:23
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:20
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:07
MooM kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:39
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:35
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Akut painaisivat jo tuon 70 kiloa
Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?
Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.

84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?

Laskinko oikein 4 tuntia ?
Hyperkevyen pystyy tekemään vain hiilikuidusta ja siihen sinulla ei ole varaa. Tuosta sinun puukompostista tulisi liian painava ja rakenne ei kestäisi joten unohda koko juttu. Et saa koskaan valmiiksi lentävää konetta, jolla kukaan täysipäinen uskaltaisi nousta ilmaan.
Hyperkevyen kykenee hyvin tekemään juuri puukomposiitista kun on hiilikuitua puolet kevyempää...ja hieman kestävämpää.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:35
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:34
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:07
.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:42
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Tämä lienee jo kymmenes lentokoneprojekti, jota olet ”suunnitellut ja rakentanut” viimeisen 15 vuoden aikana, mutta aina ne ovat jääneet puheiden ja uhoamisen tasolle, ja niin tulee käymään nytkin. Kaikki asiaa seuranneet tiedostavat tilanteen, ja niin varmaan sinäkin, silloin kun lääkityksesi on kohdillaan.
Ei riitä 500-1000 lienee oikea määrä. Mutta 5-6 on mallina lentänyt...alkaa olla nyt suunnitelma kohillaan, että vois ikäänkuin alkaa naattimaan rakentelusta.
Joo, olet varmaankin tehnyt 1000 lentsikkapiirustusta, mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Tuolla 10 tarkoitin niitä "projekteja", joita olet netissä suurieleisesti kertonut aloittaneesi.
Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, minkalaiselle tasolle suunnittelu pitää viedä, ennenkuin pääsee naattimaan rakentelusta.
Älä höpäjä...kaikki suuret ideat on suunniteltu nenäliinalle.

Näitä luonnoksia on ainakin 10 000 mulla..niitä tulee tusina päivässä...mutta ovat yleensä iteraatioita samasta koneesta...viikon kaksi...kunnes ja jos huomaan että siinä alkaa joku asia kanittamaan.
Maaninen piirtäjä?
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:26
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51
Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 01:03 Eipä olekaan tuo puu viilu rakenne tuulispään keksimä vaan jo 2020 alkaen on kehitetty ja nyt tehty puinen tuulimyllyn torni. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6702480

Näyttänyt rahoitustakin saavan kun on toimiva tuote eikä mielikuvitus tuotetta.
2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Niin näin se suurinpiiretein oli...sain kaksi palkintoa kun se toiminta lopetettiin.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:23
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:20
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:07
MooM kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:39
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:35
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Akut painaisivat jo tuon 70 kiloa
Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?
Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.

84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?

Laskinko oikein 4 tuntia ?
Hyperkevyen pystyy tekemään vain hiilikuidusta ja siihen sinulla ei ole varaa. Tuosta sinun puukompostista tulisi liian painava ja rakenne ei kestäisi joten unohda koko juttu. Et saa koskaan valmiiksi lentävää konetta, jolla kukaan täysipäinen uskaltaisi nousta ilmaan.
Hyperkevyen kykenee hyvin tekemään juuri puukomposiitista kun on hiilikuitua puolet kevyempää...ja hieman kestävämpää.
Taas kaksi valetta.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:05
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 11:05
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:25
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:23
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:16
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:10
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:42
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:40
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:02
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 05:37

Tuo kertomus 45-vuotisesta hammastulehduksesta elää jatkuvasti ja tarina muuttuu yhä kummallisemmaksi. Viimeksi nyt potilas kertoo, että pari vuotta sitten tulehdus iski tekareihin, josta mies meni niin sekaisin, ettei osannut käyttää pankkiautomaattia. Täällä foorumilla esiintyi kuitenkin täyspäisenä ja suunnitteli ihmeellisiä kulkuneuvoja ja hyötysuhteeltaan ennenkuulumattoman tehokkaita tuulimyllyjä. Kyllä tämä maailma on menossa ihan ihmeelliseksi, ettei sitä tavallinen jamppa enää oikein ymmärrä.. :o
Ilmeisesti aivot vielä hieman toimii vaikka olisi parodontiittikin...mutta liikunta ja tukielimet heikommin.

Nyt edelleen painotan, että lopeta trollaaminen...ja pysy aiheessa...edes poikasi maineen takia.
Itsehän useimmiten aloitat, kun asialliset kommentit ei ole mieleisiä. Tuostakin mielikuvitusparodontiitista olet vauhkonnut jo kymmeniä vuosia milloin milläkin tekosyyllä selittääksesi narsistista nettikäyttäytymistäsi. Sinäkin voisit käyttäytyä asiallisemmin ilman sekoilua tyttäresi maineen vuoksi. Varmaankin häpeää nettikäyttymistäsi. Minun pojat osaavat hoitaa oman maineensa, vaikka suurusharhaisena yrität mollata viattomia sivullisia ihmisiä purkaaksesi pahaa oloasi...
Sulta on nyt pettänyt itsekritiikki..olet puhunut tässäkin ketjussa pilkkaavaan sävyyn hammaslääkäreittemme ylimielisyydestä ja narsismista jo sivutolkulla.
Hammaslääkärit ilmeisesti ammattilaisia ja osaavat hoitaa myös lumehoidolla potilasta, joka uskoo saaneensa hammastulehduksen 45 vuotta sitten ja väittää tulehduksen tarttuneen nyt myös tekareihin. En siis ole vähätellyt hammaslääkäreitä, kun osaavat hoitaa ja myönnytellä luulosairasta potilasta ja antanevat lumehoitoa. En siis ole pilkannut hammaslääkäreitäsi, jotka ovat ammattilaisena huomanneet sen, mistä kenkä oikeasti puristaa!
Sanookio kirurgian dosentti ( joka varmaan oli ammattilainen ) aina että PERKELE kun näkee mitä leuasta sai kistaistua ulos ???? Vai vaan silloin kun tajuaa ettei tuota olisi päässyt päästää tapahtumaan ensinkään ?
Ne voimasanat kuuluu olennaisena osana lumehoitoon, jotta potilas vakuuttuu saavansa tehokasta hoitoa! Hyvät näyttelijänlahjat sinun hammaslääkärilläsi. Ei voi muuta kuin kehua, kun sai uskomaan sen, että tekareistakin lähti "45 vuotta piinannut" parodontiitti yhtä nopeasti, kuin kuppa Töölöstä! :lol:
Kyse oli opetustilanteesta jossa 4 stuidua katsoi silmäkovana tapahtunutta.
Tottakai opetustilanteessa pitää selkeästi näyttää oppilaille, miten luuloteltua tekohampaiden parodontiittia pitää hoitaa, jotta potilas vakuuttuisi tulevansa terveeksi. Tuo voimasanahan tepsi, kuten Tuulis onkin jo myöntänyt!
Sitä kun 5 ihmistä yritti saada irti 1½ tuntia niin sitä tuskin tekohampaaksi aikoivat kutsua.
Paradontiitti aiheuttaa hampaiden löytymistä ja irtoamista. Ei se kinitä nit
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3299
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:26
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51
Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 01:03 Eipä olekaan tuo puu viilu rakenne tuulispään keksimä vaan jo 2020 alkaen on kehitetty ja nyt tehty puinen tuulimyllyn torni. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6702480

Näyttänyt rahoitustakin saavan kun on toimiva tuote eikä mielikuvitus tuotetta.
2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Niin näin se suurinpiiretein oli...sain kaksi palkintoa kun se toiminta lopetettiin.
No ei ollut. Koko toiminnan aikana oli yritystakomolla n tuhat osallistujaa. Tuskin kaikki oli insinöörejä ja yhtä aikaa ihailemassa suurta keksijää
Nasty76
Reactions:
Viestit: 321
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Jännä miten tää puukomposti muuttuu ajan myötä ensiksi oli terästä kestävämpää ja kevyempää ja nyt jo hiilari kestävämpää.
Suoraan sanottuna aivan lapsellista paskaa koko väite jos materiaali olisi niin hyvää niin rahoituksen olisit saanut. Tosin voin kuvitella että netti käyttäytymisen perusteella irl tilanteissa käyttäytyminen on sellaista harhaista touhutusta joka viimeistään ajaa sijoittajat pois johtuen sun suuruuden hulluudesta. Niin tai näin tuulispäällä ei ole muuta kun kova uho netissä mitään toimivaa sieltä ei koskaan tule. Unohtu vissiin se tuulimylly projekti kun joku lähetti wattimittarin tais tuotto jäädä jopa aa patterillle


Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:23
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:20
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:07
MooM kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:39
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:35
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Akut painaisivat jo tuon 70 kiloa
Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?
Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.

84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?

Laskinko oikein 4 tuntia ?
Hyperkevyen pystyy tekemään vain hiilikuidusta ja siihen sinulla ei ole varaa. Tuosta sinun puukompostista tulisi liian painava ja rakenne ei kestäisi joten unohda koko juttu. Et saa koskaan valmiiksi lentävää konetta, jolla kukaan täysipäinen uskaltaisi nousta ilmaan.
Hyperkevyen kykenee hyvin tekemään juuri puukomposiitista kun on hiilikuitua puolet kevyempää...ja hieman kestävämpää.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:40
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 12:05
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 11:05
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:25
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:23
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:16
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:10
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:42
Kivikasvo kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:40
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:02

Ilmeisesti aivot vielä hieman toimii vaikka olisi parodontiittikin...mutta liikunta ja tukielimet heikommin.

Nyt edelleen painotan, että lopeta trollaaminen...ja pysy aiheessa...edes poikasi maineen takia.
Itsehän useimmiten aloitat, kun asialliset kommentit ei ole mieleisiä. Tuostakin mielikuvitusparodontiitista olet vauhkonnut jo kymmeniä vuosia milloin milläkin tekosyyllä selittääksesi narsistista nettikäyttäytymistäsi. Sinäkin voisit käyttäytyä asiallisemmin ilman sekoilua tyttäresi maineen vuoksi. Varmaankin häpeää nettikäyttymistäsi. Minun pojat osaavat hoitaa oman maineensa, vaikka suurusharhaisena yrität mollata viattomia sivullisia ihmisiä purkaaksesi pahaa oloasi...
Sulta on nyt pettänyt itsekritiikki..olet puhunut tässäkin ketjussa pilkkaavaan sävyyn hammaslääkäreittemme ylimielisyydestä ja narsismista jo sivutolkulla.
Hammaslääkärit ilmeisesti ammattilaisia ja osaavat hoitaa myös lumehoidolla potilasta, joka uskoo saaneensa hammastulehduksen 45 vuotta sitten ja väittää tulehduksen tarttuneen nyt myös tekareihin. En siis ole vähätellyt hammaslääkäreitä, kun osaavat hoitaa ja myönnytellä luulosairasta potilasta ja antanevat lumehoitoa. En siis ole pilkannut hammaslääkäreitäsi, jotka ovat ammattilaisena huomanneet sen, mistä kenkä oikeasti puristaa!
Sanookio kirurgian dosentti ( joka varmaan oli ammattilainen ) aina että PERKELE kun näkee mitä leuasta sai kistaistua ulos ???? Vai vaan silloin kun tajuaa ettei tuota olisi päässyt päästää tapahtumaan ensinkään ?
Ne voimasanat kuuluu olennaisena osana lumehoitoon, jotta potilas vakuuttuu saavansa tehokasta hoitoa! Hyvät näyttelijänlahjat sinun hammaslääkärilläsi. Ei voi muuta kuin kehua, kun sai uskomaan sen, että tekareistakin lähti "45 vuotta piinannut" parodontiitti yhtä nopeasti, kuin kuppa Töölöstä! :lol:
Kyse oli opetustilanteesta jossa 4 stuidua katsoi silmäkovana tapahtunutta.
Tottakai opetustilanteessa pitää selkeästi näyttää oppilaille, miten luuloteltua tekohampaiden parodontiittia pitää hoitaa, jotta potilas vakuuttuisi tulevansa terveeksi. Tuo voimasanahan tepsi, kuten Tuulis onkin jo myöntänyt!
Sitä kun 5 ihmistä yritti saada irti 1½ tuntia niin sitä tuskin tekohampaaksi aikoivat kutsua.
Paradontiitti aiheuttaa hampaiden löytymistä ja irtoamista. Ei se kinitä nit
Siinä niillä olikin ihmettelemistä.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 14:02
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:28
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:26
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:26
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:37
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:51
Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 01:03 Eipä olekaan tuo puu viilu rakenne tuulispään keksimä vaan jo 2020 alkaen on kehitetty ja nyt tehty puinen tuulimyllyn torni. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6702480

Näyttänyt rahoitustakin saavan kun on toimiva tuote eikä mielikuvitus tuotetta.
2016 oli kuitenkin mun puukomposiitti jo testattu 95 koe puristeella...läpikotaisin noin 1000 insinöörin toimesta Yritystakomolla.
Muistat väärin. Insinöörejä oli ainakin 10000
1000 + oli kirjautuneena takomolle...kaikki eivät yhtäaikaa olleet katsomasssa ligniinin pursuamista.
Tuhat insinööriä katsoo huuli pyöreänä kun yksi Pelle tekee vaneria😄😄
Niin näin se suurinpiiretein oli...sain kaksi palkintoa kun se toiminta lopetettiin.
No ei ollut. Koko toiminnan aikana oli yritystakomolla n tuhat osallistujaa. Tuskin kaikki oli insinöörejä ja yhtä aikaa ihailemassa suurta keksijää
Se oli totta joukossa oli yksi arkkitehti...mahdollisesti yksi sihteeri.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 26 Huhti 2024, 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11270
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Puinen lentokone ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 26 Huhti 2024, 14:37 Jännä miten tää puukomposti muuttuu ajan myötä ensiksi oli terästä kestävämpää ja kevyempää ja nyt jo hiilari kestävämpää.
Suoraan sanottuna aivan lapsellista paskaa koko väite jos materiaali olisi niin hyvää niin rahoituksen olisit saanut. Tosin voin kuvitella että netti käyttäytymisen perusteella irl tilanteissa käyttäytyminen on sellaista harhaista touhutusta joka viimeistään ajaa sijoittajat pois johtuen sun suuruuden hulluudesta. Niin tai näin tuulispäällä ei ole muuta kun kova uho netissä mitään toimivaa sieltä ei koskaan tule. Unohtu vissiin se tuulimylly projekti kun joku lähetti wattimittarin tais tuotto jäädä jopa aa patterillle


Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:27
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 13:23
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:20
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 10:07
MooM kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:39
Tonttu kirjoitti: 26 Huhti 2024, 09:35
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:48
Neutroni kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:43
Tuulispää kirjoitti: 26 Huhti 2024, 07:35 Mutta eihän tämä tarvi kuin 1-2 KW...koska on painoltaan 1/2 siitä mitä kevyimmät akkukoneet ovat.
Jos nyt mietitään tuota jokamiehen lentoteemaa, niin montako päivää Suomessa on vuodessa, jolloin uskaltaa lähteä 50 km työmatkalle ilman pelkoa, että yhtään pilveä sattuu Auringon eteen? Entä miten meinaan hoitaa talviajan lentoliikenteen, kun valoisa aika on vain muutama tunti? Useimpien työaika alkaa, kun on vielä aamulla pimeää, ja päätyy kun on iltahämärä tai pimeä?

Tiedätkö millaiset lämpötila- ja paineolot 10 km korkeudessa on? Mitenkähän mukavuuteen tottunut katumaasturikuski selviää nahkatakki päällä makkarankuori päässä? 70 kiloon kun ei kovin monimutkaisia paineistettuja ohjaamoja mahdu.
Ei kennot ole mikään ympärivuotinen ratkaisu maamme olosuhteissa, mutta kennoja tarvitaan hyvin vähän kun koneen aerodynamikka ja paino on saatu huippuunsa. Kennoista saadaan helposti range xtender ja latauslaite koneelle Suomen kesissä.
Akut painaisivat jo tuon 70 kiloa
Entäs jos pilotti pitää niitä sylissä, niin sttenhän ne ei ole koneen painoa?
Itseasiassa USA kun sähkölekot tuli niin akkujen painosta sai laskea yli heidän PART 103 sääntöjen 115 kilon sen verran mitä säännöissä sai ylittää bensalla tuon...eli 5 gallonan verran....20 litraa eli 14 kiloa.

84 kiloinen kone olisi jo aivan jotakin muuta lentoajoillaan. Kuten USAn 129 kiloinen kone.
Oletetaan että ihmepuuni kanssa saan tehtyä 50 kiloisen turvallisen hyperkevyen ( ensimmäinen maailmassa ) ja USAssa siihen saisi ladata 79 kiloa akkuja. Oletetaan että kone cruisaa 2 KW teholla...kaunko parhailla 500 wh/kg akuilla se lentäisi ?

Laskinko oikein 4 tuntia ?
Hyperkevyen pystyy tekemään vain hiilikuidusta ja siihen sinulla ei ole varaa. Tuosta sinun puukompostista tulisi liian painava ja rakenne ei kestäisi joten unohda koko juttu. Et saa koskaan valmiiksi lentävää konetta, jolla kukaan täysipäinen uskaltaisi nousta ilmaan.
Hyperkevyen kykenee hyvin tekemään juuri puukomposiitista kun on hiilikuitua puolet kevyempää...ja hieman kestävämpää.
Ei rahoituksia niin vain jaella.
Vastaa Viestiin