Sinulla ei ole mitään mitattuja suoritusarvoja eikä todistajia. Vain näköhavainto siitä että mylly pyörii. Joten älä viitsi jauhaa paskaa.
Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Onhan mulla esimerkiksi 3 kierroslukumittaria...ja tuulennopeutta mittaava anemometri ja yleismittari...joten kyllä sinä puhut paskaa...ja aika vahvasti. Miten tämä liittyy lentokoneisiin ylipäätään ?Tonttu kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 10:57Sinulla ei ole mitään mitattuja suoritusarvoja eikä todistajia. Vain näköhavainto siitä että mylly pyörii. Joten älä viitsi jauhaa paskaa.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Se on ihan sama mitä mittareita sinulla on, jos et pysty käyttämään niitä tuottamaan uskottavia mittaustuloksia. Kuten olen sanonut, se vaatii loggausjärjestelmän, joka tallentaa kaikkien mittarien arvot esimerksi kerran sekunnissa. Voimalan tuotto on verrannollinen tuulen nopeuden kolmanteen potenssiin ja tuuli vaihtelee nopealla aikaskaalalla, joten se, että mittaat suureet erikseen eri aikoina ei ole uskottava mittaus suoritukyvystä.
Se liittyy lentokoneisiin siten, että sinä väität nyt suunnittelevasi lentokoneita. Uskottavuutesi siinäkin on nolla, koska lentokoneen suorituskyvyn mittaaminen vaatii vielä sofistikoituneempaa mittaustekniikaa ja osaamista.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Olisko loogisempaa jos lentokoneen suorituskyvyn mittaamiseen tarvitaisiin pätevä lentäjä, eikä ylisofistikoitunut teoria.Neutroni kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:11Se on ihan sama mitä mittareita sinulla on, jos et pysty käyttämään niitä tuottamaan uskottavia mittaustuloksia. Kuten olen sanonut, se vaatii loggausjärjestelmän, joka tallentaa kaikkien mittarien arvot esimerksi kerran sekunnissa. Voimalan tuotto on verrannollinen tuulen nopeuden kolmanteen potenssiin ja tuuli vaihtelee nopealla aikaskaalalla, joten se, että mittaat suureet erikseen eri aikoina ei ole uskottava mittaus suoritukyvystä.
Se liittyy lentokoneisiin siten, että sinä väität nyt suunnittelevasi lentokoneita. Uskottavuutesi siinäkin on nolla, koska lentokoneen suorituskyvyn mittaaminen vaatii vielä sofistikoituneempaa mittaustekniikaa ja osaamista.
Same same but different
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Niin on aika erikoista että mittaritkaan ei kelpaa mittaustuloksiin.Keijona kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:15Olisko loogisempaa jos lentokoneen suorituskyvyn mittaamiseen tarvitaisiin pätevä lentäjä, eikä ylisofistikoitunut teoria.Neutroni kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:11Se on ihan sama mitä mittareita sinulla on, jos et pysty käyttämään niitä tuottamaan uskottavia mittaustuloksia. Kuten olen sanonut, se vaatii loggausjärjestelmän, joka tallentaa kaikkien mittarien arvot esimerksi kerran sekunnissa. Voimalan tuotto on verrannollinen tuulen nopeuden kolmanteen potenssiin ja tuuli vaihtelee nopealla aikaskaalalla, joten se, että mittaat suureet erikseen eri aikoina ei ole uskottava mittaus suoritukyvystä.
Se liittyy lentokoneisiin siten, että sinä väität nyt suunnittelevasi lentokoneita. Uskottavuutesi siinäkin on nolla, koska lentokoneen suorituskyvyn mittaaminen vaatii vielä sofistikoituneempaa mittaustekniikaa ja osaamista.
Neutroni on itse sanonut että luotettava mittaustulos maksaa 6-7 numeroisen summan.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Lentäjäkin tarvitaan, jos ei ole Airbussin tietokoneresursseja simulointiin, mutta lentäjällä on hyvin karkea perstuntuma koneen lentoon. Mittalaitteita tarvitaan kertomaa suunnittelijoille detaljit. Koneen osien rasitustilat, ilmavirtauksen yksityiskohdat jne. Lentokoneet ovat testilennoilla täynnä antureita ja dataloggereita.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Mittaustekniikka on monimutkaista ja mittausten sertifiointibyrokratia käsittämätöntä.
Sinä halusit sen joltain Harvardin yliopistolta tai muulta maailmantason eliittilafkalta. Kyllä joku paikallinen insinööritoimisto tekee mittaukset varmaan nelinumeroisella summalla. Mutta nettirehvasteluun riittävät tulokset saisi muutaman satasen Ali Express -himmeleillä, jos olisi vähän yritystä.Neutroni on itse sanonut että luotettava mittaustulos maksaa 6-7 numeroisen summan.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tokihan niillä mun laitteilla saa suuntaa antavia mittauksia.Neutroni kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:26Mittaustekniikka on monimutkaista ja mittausten sertifiointibyrokratia käsittämätöntä.
Sinä halusit sen joltain Harvardin yliopistolta tai muulta maailmantason eliittilafkalta. Kyllä joku paikallinen insinööritoimisto tekee mittaukset varmaan nelinumeroisella summalla. Mutta nettirehvasteluun riittävät tulokset saisi muutaman satasen Ali Express -himmeleillä, jos olisi vähän yritystä.Neutroni on itse sanonut että luotettava mittaustulos maksaa 6-7 numeroisen summan.
Aerodynamics is highly educated guessing, worked out to 5 decimal places.
Fred Lindsey
Fred Lindsey
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Kalliita on lämpömittarit ja silmälasit nykyään. Muistaakseni viime vuonna ostin vanhanaikaisen lämpömittarin jonka mittaustulokset ovat tosi tarkkoja, eikä se noin kallis ollut.Tuulispää kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:18Niin on aika erikoista että mittaritkaan ei kelpaa mittaustuloksiin.Keijona kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:15Olisko loogisempaa jos lentokoneen suorituskyvyn mittaamiseen tarvitaisiin pätevä lentäjä, eikä ylisofistikoitunut teoria.Neutroni kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:11Se on ihan sama mitä mittareita sinulla on, jos et pysty käyttämään niitä tuottamaan uskottavia mittaustuloksia. Kuten olen sanonut, se vaatii loggausjärjestelmän, joka tallentaa kaikkien mittarien arvot esimerksi kerran sekunnissa. Voimalan tuotto on verrannollinen tuulen nopeuden kolmanteen potenssiin ja tuuli vaihtelee nopealla aikaskaalalla, joten se, että mittaat suureet erikseen eri aikoina ei ole uskottava mittaus suoritukyvystä.
Se liittyy lentokoneisiin siten, että sinä väität nyt suunnittelevasi lentokoneita. Uskottavuutesi siinäkin on nolla, koska lentokoneen suorituskyvyn mittaaminen vaatii vielä sofistikoituneempaa mittaustekniikaa ja osaamista.
Neutroni on itse sanonut että luotettava mittaustulos maksaa 6-7 numeroisen summan.
Same same but different
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Voi saada. Mutta sellaiset suuntaa-antavat mittaukset ovat sinun tuotekehityksen sisäinen työkalu. Niillä ei voi perustella laitteen uskottavuutta muille, saati sitten julistella maailmanennätyksiä. Sitten kun haet rahoittajia tuotekehityksen jatkamiseen, tarvitaan niitä uskottavia mittauksia. Siihen ei riitä katsoa tuulen nopeus tuulimittarilla, mitata jännite yleismittarilla, katkaista virta ja kytkeä mittari virtaa mittaamaan ja mitata virta. Tuulen nopeus on sitten jo aivan muuta.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
No ehkä Tuulispää värvää sinut tiimin mittausasiantuntijaksi. Mutta ennustan, että rahoitusvaikeudet eivät ainakaan helpota, kun esittätte tarkalla lämpömittarilla ja vahvoilla silmälaseilla mitatut jännite- ja virtamittaukset, ja oikaisupyyntöön tulee vesipääksi haukumisen lisäksi valitus siitä, miten vain naismainen egoisti voi hylätä näin hyvän hakemuksen.
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Tuokin teoria ja ymmärryksen taso kyllä näyttäisi sopivan siihen harhaolettamukseen niistä ihkukalliista lämpömittareista.
Eikä ole ennustus vaan toteamus, että kaikenlaista sitä minäyksilöihminen mielikuvituksellaan keksii, sitä omaa käsitystään ja arvomaailmaansa pönkittääkseen, ja hyväksyntää saadakseen.
Same same but different
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Esim. yhtään kunnollista tai luotettavaa tehomittausta et ole tehnyt. Tehoa olet summittaisesti arvioinut lamppujen kirkkauden mukaan ja myös siitä, minkälaisia varpuja talitintti on kanniskellut myllyn lähelle. Eikä niissä muissakaan mittauksissa ole ollut hurraamista.Tuulispää kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:33Tokihan niillä mun laitteilla saa suuntaa antavia mittauksia.Neutroni kirjoitti: ↑23 Touko 2023, 11:26Mittaustekniikka on monimutkaista ja mittausten sertifiointibyrokratia käsittämätöntä.
Sinä halusit sen joltain Harvardin yliopistolta tai muulta maailmantason eliittilafkalta. Kyllä joku paikallinen insinööritoimisto tekee mittaukset varmaan nelinumeroisella summalla. Mutta nettirehvasteluun riittävät tulokset saisi muutaman satasen Ali Express -himmeleillä, jos olisi vähän yritystä.Neutroni on itse sanonut että luotettava mittaustulos maksaa 6-7 numeroisen summan.
Sitten vielä huutelet suureen ääneen, että sinua sorsitaan, kun päättäjät ei myönnä tukirahaa (leikki-)tuulimyllyn rakentamiseen ja paranoidisesti syyttelet sivullisia henkilöitä, "että ne varmasti ovat soitelleet tuen myöntäjille", kun rahaa ei taaskaan tippunut.. Olit myös kateudesta vihreänä, kun aikuisen oikeille ammattilaisille (Single Wing Energy Oy) myönnettiin tukea!
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Eipä tullut propfania uuteen moottoriin.
Ensi kertaa 54 vuoteen – Rolls-Royce kehitti jättimäisen suihkumoottorin, joka on 10 % tehokkaampi kuin aiempi ennätysmoottori
Rolls-Roycen uusi teknologia on hiljaisempi ja käyttää vähemmän polttoainetta kuin mikään muu yrityksen aikaisemmin kehittämä suihkumoottori.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:e3f4
Ensi kertaa 54 vuoteen – Rolls-Royce kehitti jättimäisen suihkumoottorin, joka on 10 % tehokkaampi kuin aiempi ennätysmoottori
Rolls-Roycen uusi teknologia on hiljaisempi ja käyttää vähemmän polttoainetta kuin mikään muu yrityksen aikaisemmin kehittämä suihkumoottori.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:e3f4
Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!
Taas on varastettu Tuulispään keksintö.Susa kirjoitti: ↑24 Touko 2023, 15:44 Eipä tullut propfania uuteen moottoriin.
Ensi kertaa 54 vuoteen – Rolls-Royce kehitti jättimäisen suihkumoottorin, joka on 10 % tehokkaampi kuin aiempi ennätysmoottori
Rolls-Roycen uusi teknologia on hiljaisempi ja käyttää vähemmän polttoainetta kuin mikään muu yrityksen aikaisemmin kehittämä suihkumoottori.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:e3f4
Made you look.