Lentokoneen suunnitteluketju...!

Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Poistaa ainoastaan moottorista tulevia kampuran kiihtymistä hidastuksesta tulevia iskuja ei poista epätasapainossa olevien osien kutrnnpotkureiden tuottamia värinöitä. Aika jännä että keksit super puukompostista avaruus aluksiin muttet tiedä mitä varten rättinivelet on.
Cnc koneissa käytettävät akseli couplerit taas sallii akselissa pienen sivusuuntaisen heiton mutta kiertosuuntaan ovat jäykkiä
Tuulispää kirjoitti: 15 Huhti 2024, 15:02
Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 14:53 Jos olisit niin edistyksellinen insinööri kuin väität ja olisi niitä kavereita gynegolokeista , nasan insinöööreihin tietäisit että tuollainen rättinivel on kehitetty siksi että akselit ei koskaan tai ainakaan helpolla saada samansuuntaisiksi joten tuo nivel antaa pienen asentovirheen anteeksi toisena tehtävänä on vaimentaa moottorista tulevia iskuja , katsos kun moottorin pyörintä ei ole tasaista pyörintää vaan oikeasti melko rytkytystä eli kun jokin sylinteri sytyttää ja palaminen kiihdyttää mäntää alaspäin ja kun palamis tapahtuma loppuu alkaa moottorin kierrosluku laskemaan kunnes uusi sylinteri sytyttää.tuo nivel ei poista tärinöitä jos osat on jo lähtkökohtasesti epätasapainossa. Cnc koneissa käytettävät akseli couplerit taas sallii sivusuunnassa pienen heiton mutta ovat kierto suuntaan kiinteitä.
Niin siis se eliminoi tärinän aiheuttamat mahdolliset vahingot...ollaanko samaa mieltä ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 16:04 Poistaa ainoastaan moottorista tulevia kampuran kiihtymistä hidastuksesta tulevia iskuja ei poista epätasapainossa olevien osien kutrnnpotkureiden tuottamia värinöitä. Aika jännä että keksit super puukompostista avaruus aluksiin muttet tiedä mitä varten rättinivelet on.
Cnc koneissa käytettävät akseli couplerit taas sallii akselissa pienen sivusuuntaisen heiton mutta kiertosuuntaan ovat jäykkiä
Tuulispää kirjoitti: 15 Huhti 2024, 15:02
Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 14:53 Jos olisit niin edistyksellinen insinööri kuin väität ja olisi niitä kavereita gynegolokeista , nasan insinöööreihin tietäisit että tuollainen rättinivel on kehitetty siksi että akselit ei koskaan tai ainakaan helpolla saada samansuuntaisiksi joten tuo nivel antaa pienen asentovirheen anteeksi toisena tehtävänä on vaimentaa moottorista tulevia iskuja , katsos kun moottorin pyörintä ei ole tasaista pyörintää vaan oikeasti melko rytkytystä eli kun jokin sylinteri sytyttää ja palaminen kiihdyttää mäntää alaspäin ja kun palamis tapahtuma loppuu alkaa moottorin kierrosluku laskemaan kunnes uusi sylinteri sytyttää.tuo nivel ei poista tärinöitä jos osat on jo lähtkökohtasesti epätasapainossa. Cnc koneissa käytettävät akseli couplerit taas sallii sivusuunnassa pienen heiton mutta ovat kierto suuntaan kiinteitä.
Niin siis se eliminoi tärinän aiheuttamat mahdolliset vahingot...ollaanko samaa mieltä ?

Rättinivel ei käynyt mielessänikään. Sehän on susi.
Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

No eipähän rättinivel huono ole sillä on monta hyvää käyttötarkoitusta. Oikea nivel tai coupleri oikeaan paikkaan ei nua kaikki nivelet käy tietenkään joka paikkaan. Eikä esim sellaista niveltä ole joka sun kaks lapasen tuulimyllyn ravistukset poistaisi.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 17:04 No eipähän rättinivel huono ole sillä on monta hyvää käyttötarkoitusta. Oikea nivel tai coupleri oikeaan paikkaan ei nua kaikki nivelet käy tietenkään joka paikkaan. Eikä esim sellaista niveltä ole joka sun kaks lapasen tuulimyllyn ravistukset poistaisi.
Siihen tuo rättinivel olisi passelin.
Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Joopa joo mikään ei poista sitä sun 2 lapasen myllyn tärinä ongelmaa
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 18:42 Joopa joo mikään ei poista sitä sun 2 lapasen myllyn tärinä ongelmaa
Se ei ole mikään ongelma, mutta jaloissa tuo rättinivel toimisi.
Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Ööö oot kyl tyhmä kuin saapas. Kiinteisiin rakennelmiin jotka ei pyöri on ihan kumityynyjä samanlaisia kuin auton moottorissa rättinivel on tarkoitettu pyörivien osien niveleksi. Ei mikään tietty estä väärin käyttämästä tollasta niveltä mutta kun oot tekniikasta pihalla kuin lumiukko niin tuo nivel ei oikeastaan sivuttaissuunnassa anna juurikaan joustoa vaan suunniteltu pyörivän akselin väliin ja jousto tapahtuu akselien suuntaisesti
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 18:51 Ööö oot kyl tyhmä kuin saapas. Kiinteisiin rakennelmiin jotka ei pyöri on ihan kumityynyjä samanlaisia kuin auton moottorissa rättinivel on tarkoitettu pyörivien osien niveleksi. Ei mikään tietty estä väärin käyttämästä tollasta niveltä mutta kun oot tekniikasta pihalla kuin lumiukko niin tuo nivel ei oikeastaan sivuttaissuunnassa anna juurikaan joustoa vaan suunniteltu pyörivän akselin väliin ja jousto tapahtuu akselien suuntaisesti
Tuosta heti ymmärsi että olet pihalla kuin lumiukko tästä(kin) aiheesta.

Miksi yleensä kommentoit ?
Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Ahaa
Tuulispää kirjoitti: 15 Huhti 2024, 19:25
Nasty76 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 18:51 Ööö oot kyl tyhmä kuin saapas. Kiinteisiin rakennelmiin jotka ei pyöri on ihan kumityynyjä samanlaisia kuin auton moottorissa rättinivel on tarkoitettu pyörivien osien niveleksi. Ei mikään tietty estä väärin käyttämästä tollasta niveltä mutta kun oot tekniikasta pihalla kuin lumiukko niin tuo nivel ei oikeastaan sivuttaissuunnassa anna juurikaan joustoa vaan suunniteltu pyörivän akselin väliin ja jousto tapahtuu akselien suuntaisesti
Tuosta heti ymmärsi että olet pihalla kuin lumiukko tästä(kin) aiheesta.

Miksi yleensä kommentoit ?
Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Yleensä nuo koneet lentää hyvin kun virtaus on laminaarista ja kun virtaus irtoo siivestä niin siipi sakkaa hyvin sun joka tekstistä paistaa palstalaisen ainut 30 äo omaavat jutut. Tosin ei tarvi olla Sherlock jotta tajuaa että sulla suu käy ja kaikki on varastettu silti vaikka suu käy mitään valmista ei tule verrataan vaan että dysön teki 5000 protoa tai muutosta ennen kuin oli tyytyväinen
Nasty76
Reactions:
Viestit: 318
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Yleensä nuo koneet lentää hyvin kun virtaus on laminaarista ja kun virtaus irtoo siivestä niin siipi sakkaa hyvin sun joka tekstistä paistaa palstalaisen ainut 30 äo omaavat jutut. Tosin ei tarvi olla Sherlock jotta tajuaa että sulla suu käy ja kaikki on varastettu silti vaikka suu käy mitään valmista ei tule verrataan vaan että dysön teki 5000 protoa tai muutosta ennen kuin oli tyytyväinen
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 16 Huhti 2024, 02:09 Yleensä nuo koneet lentää hyvin kun virtaus on laminaarista ja kun virtaus irtoo siivestä niin siipi sakkaa hyvin sun joka tekstistä paistaa palstalaisen ainut 30 äo omaavat jutut. Tosin ei tarvi olla Sherlock jotta tajuaa että sulla suu käy ja kaikki on varastettu silti vaikka suu käy mitään valmista ei tule verrataan vaan että dysön teki 5000 protoa tai muutosta ennen kuin oli tyytyväinen
Sun ÄO on 0-4.

Mun innovaatiot ovat aina uniikkeja vaikka niissä esiintyisikin joku sulle tuttu innovaatio...esimerkiksi siipi tai potkuri...ehkä kabiini ja laskuteline. Silti se voi olla uusi.

Tuulivoimaloissakin useimmiten torni ja lavat ja gene.
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

Tuulispää kirjoitti: 16 Huhti 2024, 09:10
Nasty76 kirjoitti: 16 Huhti 2024, 02:09 Yleensä nuo koneet lentää hyvin kun virtaus on laminaarista ja kun virtaus irtoo siivestä niin siipi sakkaa hyvin sun joka tekstistä paistaa palstalaisen ainut 30 äo omaavat jutut. Tosin ei tarvi olla Sherlock jotta tajuaa että sulla suu käy ja kaikki on varastettu silti vaikka suu käy mitään valmista ei tule verrataan vaan että dysön teki 5000 protoa tai muutosta ennen kuin oli tyytyväinen
Sun ÄO on 0-4.

Mun innovaatiot ovat aina uniikkeja vaikka niissä esiintyisikin joku sulle tuttu innovaatio...esimerkiksi siipi tai potkuri...ehkä kabiini ja laskuteline. Silti se voi olla uusi.

Tuulivoimaloissakin useimmiten torni ja lavat ja gene.
Innovaatio ilman teknistä toteutusta on vain aivopieru....
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Lentokoneen suunnitteluketju...!

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

.Satunnainen seuraaja kirjoitti: 16 Huhti 2024, 09:18
Tuulispää kirjoitti: 16 Huhti 2024, 09:10
Nasty76 kirjoitti: 16 Huhti 2024, 02:09 Yleensä nuo koneet lentää hyvin kun virtaus on laminaarista ja kun virtaus irtoo siivestä niin siipi sakkaa hyvin sun joka tekstistä paistaa palstalaisen ainut 30 äo omaavat jutut. Tosin ei tarvi olla Sherlock jotta tajuaa että sulla suu käy ja kaikki on varastettu silti vaikka suu käy mitään valmista ei tule verrataan vaan että dysön teki 5000 protoa tai muutosta ennen kuin oli tyytyväinen
Sun ÄO on 0-4.

Mun innovaatiot ovat aina uniikkeja vaikka niissä esiintyisikin joku sulle tuttu innovaatio...esimerkiksi siipi tai potkuri...ehkä kabiini ja laskuteline. Silti se voi olla uusi.

Tuulivoimaloissakin useimmiten torni ja lavat ja gene.
Innovaatio ilman teknistä toteutusta on vain aivopieru....
Sekin on totta, mutta mulla on jo 3-4 lentävää mallia runkosiipisovelluksista ja olen kauan sitten ohittanut sen mitä Liebeckillä oli aiheeseen annettavaa.
Vastaa Viestiin