Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Why »

Itsellä olisi 26.3. - 5.4. pitkä Ranskan matka jona aikana olen Bordeauxissa, Lyonissa ja Toulousessa. Siellä tuntuu olevan levottomuuksia, joten kannattaako lähteä ollenkaan?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2739
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Ranskaan kannattaa aina matkustaa.
Ja aina nillä on joku kriisi ja famasit esillä.

Etelä-ranska etenkin on euroopan parhaita seutuja, joihin ei suurkaupunkien möly ulotu.

Itse olen matkustanut sinne paljon pahempien kriisien aikana, ja aina oli kivaa. Kerran jopa urpot keilasi toisia urpoja rekoilla kuoliaaksi, mutta ei ne pikkukylässä tunnu, vaikka sadan kilsan päässä actionista ollaankin. Famaseita näkyy asemilla vähän enemmän, ei muuta.
Can I pet that dog?
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17679
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Bordeaux city hall set on fire amid protests over France pension changes
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Punkero
Reactions:
Viestit: 977
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:27

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Punkero »

Illalla ei ehkä kannata liikkua ulkona.
Muutama vuosi sitten juutuin pariisin liikenneruuhkiin matkailuautolla, 4 tuntia kesti että pääsin kaupungista pois matkalla espanjaan. En varmaan mene ikinä enää pariisiin, jonkin verran alkoi vituttamaan.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17679
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Saattaahan tuolla kuumat paikat tulla varsinkin mamualueilla. Ehkä ei kannata ainakaan Pariisissa esim. Saint Denisin alueelle mennä.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17679
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Punkero kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:35 Illalla ei ehkä kannata liikkua ulkona.
Muutama vuosi sitten juutuin pariisin liikenneruuhkiin matkailuautolla, 4 tuntia kesti että pääsin kaupungista pois matkalla espanjaan. En varmaan mene ikinä enää pariisiin, jonkin verran alkoi vituttamaan.
Fudiksen MM-kisoissa oli tuolla Saint Denisin alueella jonkun verran rähinöintiä, kun oltiin 1998 kisoja katselemassa. Poltettuja autoja paljon parkkipaikoilla ja huligaanien yhteenottoja.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17679
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Punkero kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:35 Illalla ei ehkä kannata liikkua ulkona.
Muutama vuosi sitten juutuin pariisin liikenneruuhkiin matkailuautolla, 4 tuntia kesti että pääsin kaupungista pois matkalla espanjaan. En varmaan mene ikinä enää pariisiin, jonkin verran alkoi vituttamaan.
Se Ranskan rannikko on hienoa aluetta kun ajelee Pariisista Biarritzin kautta Espanjaan, sitä reittiä on tullut itsekin ajeltua ja pysähdyttyä Biarritziin juopottelemaan ja yöpymään muutamaksi yöksi. Siisti mesta kaikin puolin ja mukavia ihmisiä, kuten baskialueella muuallakin.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2739
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Why on menossa etelään. Se ei ole pariisi. Se on paratiisi.
Can I pet that dog?
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Why »

Minimus Yahves kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:54 Why on menossa etelään. Se ei ole pariisi. Se on paratiisi.
Sitä se on kylmän talven jälkeen, tai varsinkin keskeltä kun sinne menee.

Mitä mieltä olette Marseillesta? Kerrotaan siellä olevan paljon työtöntä muuttolaissakkia ja taskuvarkaita?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2739
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Why kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:00
Minimus Yahves kirjoitti: 24 Maalis 2023, 20:54 Why on menossa etelään. Se ei ole pariisi. Se on paratiisi.
Sitä se on kylmän talven jälkeen, tai varsinkin keskeltä kun sinne menee.

Mitä mieltä olette Marseillesta? Kerrotaan siellä olevan paljon työtöntä muuttolaissakkia ja taskuvarkaita?
Bordeaux ja Toulouse ovat parempia, mutta marseillekin menee, vaikka on selvästi ns iso city, jossa on ison cityn ongelmat.

Juna-asemilta saa ostettua pilveä. Maaseudulla pitää jo olla tuttuja.
Can I pet that dog?
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Why »

Pariisissa olen kerran käynyt ja jäi viimeiseksi. Suunnattomasti lähes silmille käyviä röyhkeitä pummeja. Sama juttu Italian kaupungeissa. erityisesti Napoli on kurja paikka.
Hyvin paljon olen matkustanut ympäri Eurooppaa ja lähes kaikkialta vaan hyviä kokemuksia.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2739
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Paljon olen matkustanut, ja etelä-ranskaa mukavempia paikkoja on ollut vain muutama. Tanska, hollanti, sveitsi ja nz.
Kaikki hitosti ranskaa kalliimpia.
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2739
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Why kirjoitti: 24 Maalis 2023, 21:03 Pariisissa olen kerran käynyt ja jäi viimeiseksi. Suunnattomasti lähes silmille käyviä röyhkeitä pummeja. Sama juttu Italian kaupungeissa. erityisesti Napoli on kurja paikka.
Hyvin paljon olen matkustanut ympäri Eurooppaa ja lähes kaikkialta vaan hyviä kokemuksia.
Samaa kokemusta täälläkin.
Italiasta vain pohjoisen pikkukylät ok, muu silkkaa jätettä, kuten pariisikin.
Can I pet that dog?
Paikalla
Why
Reactions:
Viestit: 577
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Kannattaako nyt matkustaa Ranskaan?

Viesti Kirjoittaja Why »

Espanjan kaupungeista jäänyt tosi hyvä kuva. Olen ollut myös syrjäisemissä pienissä kaupungeissa ja nekin hyviä - esityisesti kun ei ole turisteja jaloissa pyörimässä.
Minä menen yleensä noihin paikkoihin syksyllä ensimmäisenä, kun viimeinen turistimöhömaha on sieltä häipynyt.
Vastaa Viestiin