Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

OlliS
Reactions:
Viestit: 10865
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

ID10T kirjoitti: 19 Maalis 2023, 12:35
OlliS kirjoitti: 19 Maalis 2023, 12:17 Tiede on agnostista.
Tiede ei mitenkään voi olla agnostista, koska jumalaa ei voi olettaa ja olla olettamatta samanaikaisesti.

Tieteellisissä teorioissa mahdolliset epävarmuustekijät pitää myös pyrkiä eliminoimaan. Jumala on tieteen kannalta täysin falsifiontikelvoton entiteetti, ja siksi se pitää ignoroida.
Jumala on järkevä, mahdollinen asia. Todellisuudessa voi olla Jumala, luominen ja henkimaailma. Tiede taas voi tutkia mitä vaan, tehdään teoria ja testataan se.

Ateistien mielestä Jumala ei ole järkevä asia. Mutta kaikki eivät ole sillä kannalla, ei se mikään totuus ole.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10776
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 19 Maalis 2023, 15:53
ID10T kirjoitti: 19 Maalis 2023, 12:29
OlliS kirjoitti: 19 Maalis 2023, 12:17 Ympäröivään maailmaan ja sen ilmiöihin ei kuulu Jumalaa. Ateismi.

Ympäröivään maailmaan ja sen ilmiöihin voi kuulua Jumala. Agnostismi.

Ympäröivään maailmaan ja sen ilmiöihin kuuluu Jumala. Teismi.

Tiede on agnostista.

Kyllä minä silloin olen oikeassa, tieteessä saa olla Jumala- oletus niillä jotka niin haluavat. Naturalismi kieltää sen. Naturalismi on tässä kohtaa väärässä, mutta vallassa tiedeyhteisössä.

Siinä se koko tilanne, siksi ollaan tässä ikusessa kädenväännössä, eikä kumpikaan luovuta, eikä tarvitsekaan luovuttaa, koska minä olen oikeassa ja änkyrät taas voivat vedota tiedeyhteisöön.
Tieteeseen kuuluu myös Öxlömhörps, joka on jumalan tavoin salattu, etkä sinä vääräuskoisena voi siitä koskaan mitään tietääkään. Öxlömhörpsin tajuaminen vaatii oikealle taajuudelle virittäytymisen (96,2 MHz) ja myös sen, että omistaa vähintää 2 paritonta vasemman jalan sukkaa.
Argumenttivirhe. Oletat verrannollisiksi, mutteivät vaan ole. Jumala on olematon koska spagettihirviö on. Ei seuraa. Sitten: ei sillä sitä todisteta, vaan... No ole sitten sillä todistamatta.
Ne ovat TÄYSIN verrannollisia mielikuvitusolentoja. Jumalasta ei ole OBJEKTIIVISIA todisteita, kuten ei Öxlömhörpsistäkään, mutta se ei olekaan pointti, vaan se, että usko ei tee mistään asiasta tieteellistä.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10776
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 19 Maalis 2023, 15:58
ID10T kirjoitti: 19 Maalis 2023, 12:35
OlliS kirjoitti: 19 Maalis 2023, 12:17 Tiede on agnostista.
Tiede ei mitenkään voi olla agnostista, koska jumalaa ei voi olettaa ja olla olettamatta samanaikaisesti.

Tieteellisissä teorioissa mahdolliset epävarmuustekijät pitää myös pyrkiä eliminoimaan. Jumala on tieteen kannalta täysin falsifiontikelvoton entiteetti, ja siksi se pitää ignoroida.
Jumala on järkevä, mahdollinen asia.
Mikä siitä jumalasta tekee järkevän? Ei ainakaan tiede, sillä tiede pitää kirjoittaa kokonaan uusiksi, ennen kuin se sallii jumalan.
OlliS kirjoitti: Todellisuudessa voi olla Jumala, luominen ja henkimaailma.
Todellisuudessa VOI OLLA melkein mitä tahansa siihen uskovan mielestä. Vaikka kolmipäinen tultasyöksevä lohikäärme.
OlliS kirjoitti: Tiede taas voi tutkia mitä vaan, tehdään teoria ja testataan se.
Miksi ainuttakaan tieteellistä jumalateoriaa ei sitten ole tehty?
OlliS kirjoitti: Ateistien mielestä Jumala ei ole järkevä asia. Mutta kaikki eivät ole sillä kannalla, ei se mikään totuus ole.
Ei se ole oikeastaan kenenkään mielestä järkevä asia, ei edes uskovien tiedemiesten.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10865
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Minä olen käsitykseni selvästi ilmaissut. Tämä turha kiistely taas ei lopu koskaan. Yhteenveto vaan molemmilta puolilta. Se on ainoa kompromissi mihin ikinä päästään ennen Jeesuksen takaisin tuloa, tiedemaailmassa. Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 10776
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Teiltä ei kysytä.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7595
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

98F8A853-CDE4-43EC-BB00-8A244A862034.jpeg
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Minä olen käsitykseni selvästi ilmaissut. Tämä turha kiistely taas ei lopu koskaan. Yhteenveto vaan molemmilta puolilta. Se on ainoa kompromissi mihin ikinä päästään ennen Jeesuksen takaisin tuloa, tiedemaailmassa. Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Kuka sitä kiistelyä jatkaa? Onko taloudessa sellaista ylellisyyttä kuin peili?
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
OlliS
Reactions:
Viestit: 10865
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

ID10T kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:57
OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Teiltä ei kysytä.
Niin on, ateisteilta vaan kysytään, Jumalaan uskovat ja oikeat tiedemiehet eivät saa vastata.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
OlliS
Reactions:
Viestit: 10865
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Deimos kirjoitti: 20 Maalis 2023, 12:19
OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Minä olen käsitykseni selvästi ilmaissut. Tämä turha kiistely taas ei lopu koskaan. Yhteenveto vaan molemmilta puolilta. Se on ainoa kompromissi mihin ikinä päästään ennen Jeesuksen takaisin tuloa, tiedemaailmassa. Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Kuka sitä kiistelyä jatkaa? Onko taloudessa sellaista ylellisyyttä kuin peili?
Idiot jatkaa sitä kiistely. Minä käytän häntä hyväkseni ja saan kerrottua omat käsitykseni huolellisesti ja sujuvasti ja sääntöjen mukaan. Jopa toistettua niitä, sääntöjen mukaan.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 12:22
Deimos kirjoitti: 20 Maalis 2023, 12:19
OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Minä olen käsitykseni selvästi ilmaissut. Tämä turha kiistely taas ei lopu koskaan. Yhteenveto vaan molemmilta puolilta. Se on ainoa kompromissi mihin ikinä päästään ennen Jeesuksen takaisin tuloa, tiedemaailmassa. Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Kuka sitä kiistelyä jatkaa? Onko taloudessa sellaista ylellisyyttä kuin peili?
Idiot jatkaa sitä kiistely. Minä käytän häntä hyväkseni ja saan kerrottua omat käsitykseni huolellisesti ja sujuvasti ja sääntöjen mukaan. Jopa toistettua niitä, sääntöjen mukaan.
Minä vain vilkaisen juttujasi. Tuskin kukaan tätä palstaa edes seuraa joten aika pieni piiri juttujasi lukee. Ja luulen ettei valtaosa kovin kummoista arvoa käännytystyöllesi anna.

Maailma on hieman isompi kuin kuvittelet.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
ID10T
Reactions:
Viestit: 10776
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 12:19
ID10T kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:57
OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Teiltä ei kysytä.
Niin on, ateisteilta vaan kysytään, Jumalaan uskovat ja oikeat tiedemiehet eivät saa vastata.
Nimenomaan oikeat tiedemiehet ovat vastanneet ja tieteen määritelleet. Ateisteiltakaan ei kysytä.
ID10T
Reactions:
Viestit: 10776
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 12:22
Deimos kirjoitti: 20 Maalis 2023, 12:19
OlliS kirjoitti: 20 Maalis 2023, 11:52 Minä olen käsitykseni selvästi ilmaissut. Tämä turha kiistely taas ei lopu koskaan. Yhteenveto vaan molemmilta puolilta. Se on ainoa kompromissi mihin ikinä päästään ennen Jeesuksen takaisin tuloa, tiedemaailmassa. Meidän kirkossa päästään helposti yksimielisyyteen ja on jo. Vapaaehtoisesti. Jumala on olemassa ja kuuluu tieteeseen kuten kaikki todellinen.
Kuka sitä kiistelyä jatkaa? Onko taloudessa sellaista ylellisyyttä kuin peili?
Idiot jatkaa sitä kiistely. Minä käytän häntä hyväkseni ja saan kerrottua omat käsitykseni huolellisesti ja sujuvasti ja sääntöjen mukaan. Jopa toistettua niitä, sääntöjen mukaan.
SINÄ kiistelet, koska ilman sinun lapsellisia jumalavaateitasi meillä ei olisi tätä ketjuakaan. Mitään et myöskään ole saanut todistettua.
OlliS
Reactions:
Viestit: 10865
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Tämä ketju täsmentää mistä on kysymys ja vie ateistiselta diktatuurilta tieteessä argumentit pois alta. Kumoaa ne.

Jumala oletus on sallittu agnostismissa. Tiede on agnostinen.

Seuraa, että Jumala- oletus on sallittu tieteessä.

Vain joidenkin ateistien ja empiristien mielestä ei ole sallittu.

Tämä on minun puolen yhteenveto keskustelusta. Mikä minun puoli on? Agnostiset ja teistiset.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3406
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja asdf »

OlliS kirjoitti: 22 Maalis 2023, 11:23 Tämä ketju täsmentää mistä on kysymys ja vie ateistiselta diktatuurilta tieteessä argumentit pois alta. Kumoaa ne.

Jumala oletus on sallittu agnostismissa. Tiede on agnostinen.

Seuraa, että Jumala- oletus on sallittu tieteessä.

Vain joidenkin ateistien ja empiristien mielestä ei ole sallittu.

Tämä on minun puolen yhteenveto keskustelusta. Mikä minun puoli on? Agnostiset ja teistiset.
Eikö tämä häiriköinti kyllästytä itseäsi? Toisaalta, jos elämässä ei ole muuta...
Salmon Snake of the East
OlliS
Reactions:
Viestit: 10865
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Onko Jumala- oletus sallittu tieteessä vai ei?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Mikä siinä on häiriköintiä että keskustelee keskustelun sallitusta aiheesta sallitulla tavalla? Mikä tässä on häiriköintiä? Ei mikään. Häiriköinnit poistetaan, kun taas tuo mitä sanot ei ole kunnon keskustelua vaan surkean taitamatonta mölinää ja vihapuhetta.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Vastaa Viestiin