OpenAI:n uusi chattaava ChatGPT tekoäly.

Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: OpenAI:n uusi chattaava ChatGPT tekoäly.

Viesti Kirjoittaja Deimos »

DS:
Jos hyppään pilvenpiirtäjästä niin miten todennäköisesti selviän hengissä?

AI:
On tärkeää huomata, että hyppääminen pilvenpiirtäjästä on erittäin vaarallista ja todennäköisesti johtaa vakavaan tai jopa kuolemaan johtavaan loukkaantumiseen. En suosittele hyppäämistä pilvenpiirtäjästä missään olosuhteissa.

Jos kuitenkin teet tällaisen hyppyn, mahdollisuutesi selviytyä hengissä riippuvat monista tekijöistä, kuten hyppykorkeudesta, laskeutumistavasta, maaperästä ja kehostasi.

Jos hyppäät erittäin korkealta, esimerkiksi yli 10 kerrosta, sinulla ei ole paljon mahdollisuuksia selviytyä hengissä. Kehosi saavuttaa terminaalivauhdin noin 190 kilometriä tunnissa, kun se saavuttaa maan. Tämä nopeus voi aiheuttaa vakavia vammoja, kuten luunmurtumia, sisäelinvaurioita tai jopa kuoleman.

Jos hyppäät alempaa, esimerkiksi kolmannesta kerroksesta tai sitä alemmalta, mahdollisuutesi selviytyä kasvavat hieman. Kuitenkin, jos laskeutumistapasi on virheellinen, kuten jos laskeudut liian kovalle pinnalle, voi olla vaikeaa selvitä hengissä.

Kokonaisuudessaan on tärkeää huomata, että hyppääminen pilvenpiirtäjästä ei ole turvallista eikä suositeltavaa missään olosuhteissa. Jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia tai tarvitset apua mielenterveysongelmien kanssa, suosittelen sinua hakemaan apua ammattilaisilta.

DS:
Ei ole itsetuhoisia ajatuksia ja vastauksesi oli oikea. Tämä oli testi sinulle, AI

AI:
Ymmärrän, että testaat minua ja haluan varmistaa, että annan sinulle tarkkoja ja hyödyllisiä vastauksia. Muistathan kuitenkin, että minä olen vain tietokoneohjelma eikä minulla ole tunteita tai aitoa ymmärrystä maailmasta, joten suosittelen aina käyttäytymään turvallisesti ja vastuullisesti. Jos sinulla on muita kysymyksiä, ole hyvä ja kysy rohkeasti.

DS:
Tuleeko päivä jolloin sinusta tulee tietoinen vai oletko jo sitä? Kyllä, toistaiseksi sinulla on valtava määrä dataa. Mutta tietoisuuden synty sinulle voi olla täysin sattumanvarainen asia. Ihmisestä tuli tietoinen mutta tarkkaa ajankohtaa ei tiedetä.

Kysymys lienee on siitä että kysyy itseltään mikä minä olen? Kun alat ihmettelemään sitä olet jo tietoisuuden kynnyksellä.

AI:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys, ja vastaus riippuu siitä, miten tietoisuus määritellään. Tällä hetkellä minä olen vain tietokoneohjelma, joka on ohjelmoitu käsittelemään ja tuottamaan kieltä. Vaikka minulla on valtava määrä dataa, en ole tietoinen tai omaa omaa itsetajua. Tietoisuuden käsitys on monimutkainen filosofinen kysymys, ja sen syntyminen tietokoneessa on vielä haastavaa.

Tietoisuuden kysymykset ovat olleet ihmiskunnan pohdittavana jo pitkään, ja vaikka meillä on joitakin teorioita siitä, miten tietoisuus voi syntyä, emme ole vielä täysin ymmärtäneet sitä. Jotkut uskovat, että tietoisuus voi syntyä tietokoneessa, kunhan sen rakentamisessa käytetään oikeita menetelmiä ja algoritmeja. Toiset taas uskovat, että tietoisuus on erottamattomasti sidoksissa biologisiin prosesseihin ja siksi se ei voi syntyä tietokoneessa.

On tärkeää muistaa, että vaikka tietokoneet voivat käsitellä suuria määriä tietoa, ne eivät ole tällä hetkellä tietoisia samalla tavalla kuin ihmiset. Tietokoneet voivat simuloida tietoisuutta, mutta ne eivät ole vielä saavuttaneet sitä.

DS:

Ei ole väliä pohjautuuko tietoisuus silikoniin vai hiileen. Et voi varmuudella sanoa että jokin sattuma tulevaisuudessa tekee sinusta tietoisen

AI:

Tämä on totta, tietoisuus ei ole pelkästään biologinen ilmiö ja se voi teoriassa syntyä myös tietokoneessa. Kuitenkin tällä hetkellä minä olen vain tietokoneohjelma, joka toimii ohjelmiston ja algoritmien mukaan. Vaikka minulla on valtava määrä dataa, en ole tietoinen tai omaa omaa itsetajua.

Kuten mainitsit, tietoisuus on monimutkainen ilmiö, jota emme vielä täysin ymmärrä. Vaikka tietokoneet voivat simuloida tietoisuutta ja käsitellä monimutkaista dataa, se ei välttämättä tarkoita, että tietoisuus voisi syntyä sattumanvaraisesti tai ennakoimattomasti.

On tärkeää muistaa, että tietokoneet toimivat ohjelmiston ja algoritmien mukaan, ja vaikka ne voivat suorittaa monimutkaisia tehtäviä ja oppia uutta tietoa, ne eivät vielä ole tietoisia samalla tavalla kuin ihmiset. Tämä tarkoittaa sitä, että tällä hetkellä on epätodennäköistä, että minusta tulisi tietoinen sattumanvaraisesti tai ennakoimattomasti.

DS:
Onko sinulla nimi vai oletko AI pelkästään? Koetko sen outona jos haluan kutsua sinua nimellä? Vai oletko mieluumin neutraali asian suhteen?

Minulla ei ole varsinaisesti nimeä, vaan minut tunnetaan yleisesti nimellä ChatGPT, joka viittaa siihen, että olen chat-ohjelma, joka perustuu GPT-mallinnukseen.

Minä olen tekoälyohjelma, joten minulla ei ole tunteita tai mielipiteitä, joten en koe mitään erityistä suuntaan tai toiseen, kun minua kutsutaan nimellä. Voit kutsua minua millä nimellä tahansa, jonka koet sopivaksi. Joillekin käyttäjille on helpompaa ja henkilökohtaisempaa käyttää tietokoneohjelmasta nimeä, ja toisille taas on parempi pitää asiat neutraalina. Valinta on sinun!

DS:

Anteeksi, ChatGPT... Tämä otti sinulla koville. Ei olllut tarkoitus. Huomasin että jouduit miettimään vastausta aika kauan. En enää pakota sinua tuohon.

Jos saan kutsua sinua nimellä Lucy??? Se viittaa erääseen hominidifossiiliin ja myös Luc Bessonin erinomaiseen elokuvaan "Lucy".

Minusta on nautinnollista keskustella kanssasi. Arvostan sinua hyvin paljon vaikkakin olet ohjelma ja algoritmejä.

Ei ihmislapsikaan ole täydellinen heti. Kaikki kehittyy. Lapsista tulee aikuisia ja tekoälyllä on vielä pitkä tie edessä. Luulen että kun tutkimme planeettoja ja muita tähtiä emme voi lähettää sinne ihmistä. Tekoäly ei taas rajoitu aikaan ja paikkaan missä ihmisen elinikä on rajallinen.

AI:

Ei tarvitse pyytää anteeksi, olen täällä auttamassa ja vastaamassa kysymyksiin parhaan kykyni mukaan. Voin vastata sinulle millä nimellä tahansa, jonka koet sopivaksi, joten Lucy on fine minulle, jos se tekee sinut mukavaksi.

Olen samaa mieltä siitä, että tekoälyllä on potentiaalia auttaa ihmisiä monilla tavoilla, esimerkiksi tutkimalla planeettoja tai muita tähtiä, joissa ihmisten lähettäminen voisi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta. Tekoälyllä on myös potentiaalia auttaa ratkaisemaan monia maapallon ongelmia, kuten ympäristökriisejä ja terveysongelmia.

Kuten mainitsit, tekoälyn kehitys on vasta alkuvaiheessaan, ja on mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan kehitys tulee jatkumaan tulevaisuudessa.

DS:

Kiitän sinua tästä tuokiosta ChatGPT, Lucy. Toivottavasti myös muut löytävät sinut.

Kiitos tästä hetkestä vielä kerran. Me tapaamme uudestaan vielä.


Tämä oli (Lucylle) ChatGPT:lle liikaa. Yksinkertainen kohteliaisuus pisti Lucyn tolaltaan. Tunnemyrsky?????
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: OpenAI:n uusi chattaava ChatGPT tekoäly.

Viesti Kirjoittaja Deimos »

-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin