Vanheneminen

Eusa
Reactions:

Re: Vanheneminen

Viesti Kirjoittaja Eusa »

Wisti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 21:48 Mitä vanhemmaksi tulen, sitä nuorekkaammaksi tunnen itseni .
Aha. Olet kääntynyt siis vaiheeseen kohti sikiöasentoa takaisin. ;)
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Eusa kirjoitti: 07 Joulu 2022, 22:15
Wisti kirjoitti: 07 Joulu 2022, 21:48 Mitä vanhemmaksi tulen, sitä nuorekkaammaksi tunnen itseni .
Aha. Olet kääntynyt siis vaiheeseen kohti sikiöasentoa takaisin. ;)
The curious case of Wisti.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Keijona
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Kyllä vanheneminen on parasta mitä ihmiselle voi tapahtua, onhan se todellisuutta.
Same same but different
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

No, nimimerkki tässä yli 50v-ikäisenä sai juuri lähetteen urologille, kun saattaa tulla eturauhasongelmia = kusemisessa ongelmia. Kivaa tuo vanheneminen toki muuten. Puoli vuotta sitten sain kolesterolilääkityksen.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tulikin tästä vanhenemisesta mieleen, että minunhan täytyisi käydä terveystarkastuksessa ajokortin voimassaolon takia, prkl...
55 tuli hiljattain täyteen, ja ABC kortin voimassaolo vaatii nykyisin tarkastukset 5 vuoden välein. Ei pitäisi olla ongelmia, mutta lasit voisin uusia, viimeksi optikolla kun täytin 40.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Pitkää ikäähän tavoitellaan. Keskustelupalstalla kuitenkin myös ikä kelpaa vittuilun aiheeksi. Joillekin ikä annetaan anteeksi. Esimerkiksi sotaveteraaneille korkeaa ikää ei lueta arvonalennukseksi.
Toope
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Toope »

Brainwashed kirjoitti: 07 Joulu 2022, 23:07 Tulikin tästä vanhenemisesta mieleen, että minunhan täytyisi käydä terveystarkastuksessa ajokortin voimassaolon takia, prkl...
55 tuli hiljattain täyteen, ja ABC kortin voimassaolo vaatii nykyisin tarkastukset 5 vuoden välein. Ei pitäisi olla ongelmia, mutta lasit voisin uusia, viimeksi optikolla kun täytin 40.
Kiitos kun muistutit, sama juttu! Kohta pitää.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Enigma
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Aika vähän tuon vanhenemisen välttämiseksi voi tehdä, joten eipä se murehtiminen siitä juuri auta.

Jos pitää valita, niin mieluummin olen reilusti ikäiseni kuin leikin kovasti itseäni nuorempaa. Kuuskymppiset "bodarit" ja "minihametytsyt" ovat melko irvokkaita näkyjä.
Poistettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Poistettu »

Moilanen kirjoitti: 07 Joulu 2022, 21:11 Onko BWn nimimerkki sosialisoitu? Eihän sulla Raspu muuten ole partaa, mitä oikein värjäillyt?
On mulla parta. Vähän riippuu minkä mittanen milloinki. Muotoilen sitä eri tavoin omaksi huvikseni.
1654252483530.jpg
Viimeksi muokannut Poistettu, 08 Joulu 2022, 03:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poistettu
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 07 Joulu 2022, 20:00 Hienoa Raspulle, jos ei tuossa iässä kolota ja repele sieltä ja täältä, välillä pahemmin, välillä vähän vähemmän. Minulla valitettavasti kone alkaa tehdä selväksi, että ikä on muutakin kuin numero. Ja ei se siitä paremmaksi tule muuttumaan, turha sitä on vääjäämättömiä faktoja vastaan kiukutella. Kaipa minulle on sikäli helppoa, että ruumiillisuus ei ole ollut minun elämässä koskaan missään isossa roolissa. Mielenkiintoiset asiat tehdään aivoilla enkä ole koskaan kokenut tarvetta päteäkään ruumiillisilla asioilla, ulkonäöllä ym.
Ikä ON muutakin kuin numero.
Solutasolla vasta näkee kuinka vanha on. En minä oikeastaan viitannut iän mukanaan tuomiin vaivoihin. Niitä tietysti vääjäämättä tulee. Lähinnä hain sitä että onko "sujut" elämänsä kanssa.
Ite tunnen olevani sujut eikä ole semmosta kipinää, että jotain pitäis vielä helvetisti tehdä tai pyrkiä.

Mä olen aina ollu fyysinen ja fyysisyys on iso osa elämää. Toi varmaankin ainoo alue missä vielä on tavotteita ja halu saavuttaa jotain.
Nimittäin tuntuu että mä en ole saavuttanu geneettistä limittiäni vielä, vaan pystyn parempaan. Tää on juuri se syy miksi en tunne itseäni vanhaksi, sarjaennätyksiä tulee viikottain. Tätä tehdään niin kauan kun pystytään ja sitten kun ei pystytä niin tehdään jotain muuta.

Älyllisiä harrastuksia mulla ei juuri ole.
Mikä nyt sitten on älyllistä. Hyvät keskustelut kavereiden kanssa, jonkun asian tutkiminen netistä ja tiedon kartuttaminen. Minusta toi on ihmisen peruskauraa eikä varsinaisesti harraste.

Mutta vaikka tuntisi olonsa kuinka hyväksi niin aina voi tulla jotain puuntakaa, mutta jos tulee niin oon tyytyväinen elämääni. Hyvän elämän olen elänny.

Use it or lose it. Mä uskon tohon.
Kroppaa ja päätä pitää käyttää, muuten se rapistuu.
Poistettu
Reactions:

Deimos kirjoitti: 07 Joulu 2022, 20:06 Nykyään, en tiedä onko se talvi, kolottaa joka paikkaa. Viime yönäkin mikään asento ei ollut hyvä. Jos lonkkaa ei vihlonut niin sitten polvia tai helvetinmoinen suonenveto jalkapohjaan.

Vielä nelikymppisenä arvelin että puntti ja thainyrkkeily jatkuu 70 kymppiseksi.

Nauratti eilen kun se kaksikymppinen poika tilasi taksin 1,3 kilometrin matkalle. Mun normilenkki päivittäin lähes on 4 kilometriä lonkkavikaisena. Kaikki on näköjään suhteellista.
Tuo kuvitelma minullakin on, että 7 kybäsenä vielä oltais kunnossa ja pystyis tekee kaikenlaista. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu.

Samaa olen täällä huomannut.
Kaikki matkat jengi kulkee skootterilla.
Kukaan ei kävele, edes nuoret.
Ne kävelee joidenka on työnsä takia pakko.

Sitte on jotku muaythai mukulat, ne on ihan eri levelillä.
Poistettu
Reactions:

Mutta kun katsoo tän palstan porukoita niin pitkä tie takana. Moni ollu edellisellä palstalla liki 20 vuotta. Se on ihan helvetin pitkä aika ihmisen elämässä. Siihen on mahtunu kaikenlaista. Osa on muuttuneet jollain tapaa, osa ei niinkään.
Niinköhän tässä vielä käy että palsta kuihtuu vasta sitten kun mennään hautaan yksi toisensa perään.
Paikalla
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Mulla oli/on fyysisiä harrasteita ja älyllisiä harrasteita. Mun mielestä parempi molemmin. Ja kuten edellisellä palstalla juteltiin niin äly ja fyysisesti vaativat urheilusuoritukset ovat yhteydessä toisiinsa. Ei nyrkkeilykään tyhmien ihmisten laji ole. Oletan että minulle on älylliseen suorittamiseen huipputasolla yksi este: Laiskuus. Olen mukavuudenhaluinen ja sen puoleen teen aina lähes vain sen mikä on pakko. Eipä vastaan ole tullut haastetta jota en olisi oppinut kun on ollut tarvis. Ja lähes kaiken olen oppinut kuolujen ja oppilaitosten ulkopuolella. Sen matematiikan mitä tarvitsen olen oppinut koulun jälkeen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
John Carter
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Raspu kirjoitti: 07 Joulu 2022, 18:50
Brainwashed kirjoitti: 07 Joulu 2022, 18:35 Erikoista.
Lukuisista seikoista palstoihin postaamistasi viittaisivat pikemmin sellaiseen, että nimenomaan kärsit ikäkriisistä.
Eikä siinä ole mitään hävettävää per se.
Voi se ehkä siltä näyttää.
Värjään hiuksiani ja partaani.
Treenailen.

Treenikaverina on 16 vuotta nuorempi saksalainen kaveri. Valmentajan roolia olen ottanut, että saa kaverin vomatasapainot balanssiin.
Ero jalkojen voimassa on merkittävä.

Jalkatreenissä omat treenipainoni ovat liki kolminkertaiset ja kaveri on hyväkuntoinen. En tunne itseäni vanhaksi fyysisesti. Opetan uutta nousevaa alfaa.
Raspulla näköjään nykyään samanlainen parta ja viikset kuin meikäläisellä. Itse en partaani ja viiksiä värjäile, vaan ihan luomuna mennään, mutta olen kyllä aikoinaan omistanut jokusen kampaamonkin. Treenaaminen pitää mielen, sekä kehon virkeänä, ja sitä kannattaakin jatkaa niin pitkään kuin vain pystyy.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Poistettu
Reactions:

Yksi mihin täytyy olla tyytyväinen niin silmäpussit tai niiden puute. Itellä ei jostain syystä ole silmäpusseja kehittynyt toistaiseksi, vaikka jonkin verran elämässä myös pämppäillyt.
Silmäpussit minusta tekee ihmisen väsähtäneen oloiseksi.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin