Havainnot luonnosta

Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Susa kirjoitti: 17 Touko 2023, 14:58
Keijona kirjoitti: 17 Touko 2023, 14:45

Yks tuttu niitätossa kasvattaa, sanoi että jäävät kyllä tappelussa joskus lihaskramppiin, "lukkoon." Aika kauan koirien kanssa pelannut, ja harvinaisempaa vaikuttais olevan muilla roduilla.
Mutta se on totta, että pitbullien maine on vääristynyt.
Höpöpuhetta tuollaiset krampit. Ne ei vain tahdo päästää irti. Ei auta huuto, ei lyöminen, ei oikein mikään. Irrotuspuikon kanssakin saa varoa omia sormiaan.
Sähköpiiska osoittautunut ainoaksi useimmiten toimivaksi. Ja aika.
Voi olla noinkin, mutta kramppiksi sitä on sanottu kun ei päästä irti ennenkuin taju lähtee. Mutta se on urbaania legendaa, että niillä olisi leuoissa joku mekanismi tai joku lukko jolla pystyisivät lukitsemaan leuat. Ja niiden täytyisi puristua kiinni ennen kuin avautuvat uudestaan. Tollasen isopäisen koiran leuoissa on valtava voima, ei niitä käsin mies avaa jos ei ole joku samson.
Same same but different
Erakko
Reactions:
Viestit: 653
Liittynyt: 14 Joulu 2022, 20:06

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Pieni parvi keltavästäräkkejä näyttäytyi. Hetki vain, ja olivat poissa. Muuttohaukka meni muille maille. Ei kuulu, ei näy.
Avatar
Molli
Reactions:
Viestit: 949
Liittynyt: 30 Marras 2022, 18:51

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Molli »

...päivällä noin puolen päivän jälk heti vihervarpusen poikasia lähtenyt pesästä..
On aikainen pesijä. Poikanen sopii kutakuinkin kahvikuppiin kun pesän jättää..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Kuulemma kattohaikara lenteli pellon yllä. Hanhia meni muuttomatkalla mukavia auroja iltapäivällä, toiset aika korkealla.
Minun mielestä noin.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Herhiläiset taas liikkeellä, syötillä komea lötkäle, on se ISO.
Minun mielestä noin.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 5849
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Goswell kirjoitti: 24 Touko 2023, 18:57 Herhiläiset taas liikkeellä, syötillä komea lötkäle, on se ISO.
On varmaan kuningatar. Minä näin sellaisen viime keväänä ja se oli tosiaan kunnioitusta herättävä. Valitettavasti sen pesintä epäonnistui. Se teki reilun nyrkin kokoisen pesän mutta katosi ennen kuin ensimmäiset työläiset kuoriutuivat.
Erakko
Reactions:
Viestit: 653
Liittynyt: 14 Joulu 2022, 20:06

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Erakko »

Lämpeni nyt illalla sen verran, että näkyy pölyttäjiä omenankukissa. Åkerö ei kuki vielä.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1620
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Pari hassua kukkaa, kukki viime kesänä komiasti.
IMG_20230605_151047_1.jpg
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Muistutetaan, Mustilan Arborettumissa noita hassuja kukkia tuhansittain kukassa nyt, uskomattoman upea paikka ja mukava kahvila.
Hopi hopi.
Minun mielestä noin.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 2984
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Goswell kirjoitti: 07 Kesä 2023, 22:24 Muistutetaan, Mustilan Arborettumissa noita hassuja kukkia tuhansittain kukassa nyt, uskomattoman upea paikka ja mukava kahvila.
Hopi hopi.
Täytyypä taas käväistä.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1620
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Stalker kirjoitti: 07 Kesä 2023, 21:14 Pari hassua kukkaa, kukki viime kesänä komiasti.IMG_20230605_151047_1.jpg
Lueskelin hoito-ohjeita että kuihtuneet kukat kannattaa poistaa ettei tuhlaa ruutia siementen tekoon ja kukkii paremmin seuraavana vuonna.

Mutta mitä on orapihlajassa nämä, arveltiin olisiko kirvojen eritettä noin julmetusti vai kirvojen alkioita roikkumassa?
IMG_20230610_095223[1].jpg
Heikko kuva, ei oikein tarkentunut, ehkä 5-10mm pitkiä.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4365
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja MooM »

20230614_103244.jpg
Köynnöshortensia on kyllä hidaskasvuinen. Kymmenvuotoas puska alkaa olla nyt näkösuoja. Viime kesänä kukki ensimmäistä kertaa, kahdella kukalla. Nyt on tulossa kolme. Ja nekin on jurranneet saman näköisinä jo viikkoja. Mutta jospa lämpö auttaisi.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Goswell »

MooM kirjoitti: 14 Kesä 2023, 10:44 20230614_103244.jpg

Köynnöshortensia on kyllä hidaskasvuinen. Kymmenvuotoas puska alkaa olla nyt näkösuoja. Viime kesänä kukki ensimmäistä kertaa, kahdella kukalla. Nyt on tulossa kolme. Ja nekin on jurranneet saman näköisinä jo viikkoja. Mutta jospa lämpö auttaisi.
Olen laittanut köynöshortensiaa kasvamaan havupuiden juurille, tulee komea näky kun kiipeävät puiden runkoa pitkin korkeuksiin peittäen koko rungon. Näyttää viihtyvän ihan yhtä hyvin hiekassa ja rehevässä multamaassa.
Minun mielestä noin.
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1620
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Köynnöskasveista voisi humala olla G:lle sopiva viljeltävä
https://www.luke.fi/fi/uutiset/humalan- ... yt-mennaan
sopisikohan siideriin?
Ymmärtääkseni nopeankasvuinen, pitänee kokeilla itse.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Havainnot luonnosta

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Stalker kirjoitti: 14 Kesä 2023, 11:27 Köynnöskasveista voisi humala olla G:lle sopiva viljeltävä
https://www.luke.fi/fi/uutiset/humalan- ... yt-mennaan
sopisikohan siideriin?
Ymmärtääkseni nopeankasvuinen, pitänee kokeilla itse.
Kasvaa villinä tuossa ojanvarressa, kiipeää korkealle puihin ja muodostaa mahtavia "viidakoita". Ei jaksa enään viljenystä innostua kuolemaa odotellessa.
Minun mielestä noin.
Vastaa Viestiin