Mitä kokkasit?

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2444
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tämä viikko pitäisi vielä pärjätä 6€ päiväbudjetilla ruuan osalta. Peruselintarvikkeet alkavat olla aika vähissä, vehnäjauhoja ja makaronia ja puuroriisiä ja kaurahiutaleita kuitenkin löytyy. Mitä sinä tekisin jos näiden lisäksi 6€ saa tuhlata ruokaan? Voita ei ole myöskään jäljellä kuin 100g.
Mun sairastaminen on saanut budjetit sikinsokin, lisäksi osteltiin extrana 700€ lamput olohuoneeseen ja minä hölmö tilasin taas ennen sairastumistani uuden maton.

Tajusin että jos ostetaan kaikki kerralla niin järkevämpää.
Kauppalistalle meni 3 päivän tarpeet:

Kananmunia 2.09
1 punainen maito 1.19
Sikanautajauheliha 2,75
Savusuikaleet 1,69
Kotimaista grillimakkaraa 1,69
Yleisperuna 1 kg 1,69
2 rasvatonta maitoa 1,70
Kerma 1,35
Kissalle 2,30
Kuivahiiva 1,09
Margriini 0,95
Sämpyläjauhot 2,49
Porkkanoita 1.09
hernemaissipaprika 0,59
__________________________________
20, 97

Näistä saadaan Makaronilaatikko, savusuikalemunakasta, lettuja, makkaraperunat ja makkarakeitto, kisulle ruuat, sämpylöitä, porkkanaraastetta ja hernemaissipaprika risottoa.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1675
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Aika ympäripyöreästi vastaili GPT

"Jos sinulla on vain vähän peruselintarvikkeita jäljellä, sinun kannattaa keskittyä ostamaan edullisia ja ravitsevia ruoka-aineita, joista saat paljon energiaa ja jotka auttavat pitämään kylläisenä. Tässä muutamia vinkkejä:
Palkokasvit: Palkokasvit, kuten linssit, pavut ja kikherneet, ovat erittäin ravitsevia ja edullisia. Ne sisältävät runsaasti proteiinia, kuitua ja hiilihydraatteja. Voit esimerkiksi tehdä linssikeittoa tai papupataa.
Kasvikset: Kasvikset ovat hyvä lisä ruokavalioon, sillä ne sisältävät paljon ravintoaineita, kuten vitamiineja ja kuitua. Voit valita edullisia kasviksia, kuten kaalia, porkkanaa ja sipulia, ja käyttää niitä esimerkiksi keitoissa, pataruoissa ja paistoksissa.
Kanamunat: Kananmunat ovat edullisia ja ravitsevia. Niitä voi käyttää monipuolisesti eri ruokalajeissa, kuten munakkaissa, keitoissa ja leivonnassa.
Riisi: Puuroriisi on hyvä valinta, sillä se on edullinen ja pitää kylläisenä pitkään. Voit käyttää sitä esimerkiksi lisäkkeenä tai tehdä siitä risottoa.
Mausteet: Mausteilla saat lisää makua ruokaan ilman että joudut käyttämään paljon muita raaka-aineita. Esimerkiksi currytahna, paprikajauhe ja inkivääri antavat mukavasti makua erilaisiin ruokiin.
Jos sinulla on vielä joitain muita raaka-aineita jäljellä, voit käyttää niitä hyväksi ja tehdä esimerkiksi leipää, keittoja, pataruoat ja paistokset. Muista myös suunnitella ateriasi etukäteen, jotta voit käyttää ruoka-aineet tehokkaasti ja välttyä turhilta ostoksilta."

Mukava lisäosa GPT:hen olisi tarjouksien etsijä. BING taitaa päästä nettiin etsimään tarjouksia, en uskalla BING:iä omalla koneella käyttää, vain kirjastossa.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3525
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja asdf »

spagettisalaatti.jpg
Päivällinen vähän pidemmän lenkin jälkeen.
Salmon Snake of the East
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3525
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja asdf »

makkarabrunch.jpg
Makkarapitoinen brunch on hyvä tasaamaan nälkää.
Salmon Snake of the East
Avatar
Raspu
Reactions:
Viestit: 7664
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Raspu »

asdf kirjoitti: 27 Huhti 2023, 11:16 makkarabrunch.jpg

Makkarapitoinen brunch on hyvä tasaamaan nälkää.
Fuck!
Voisin palkata sut henkilökohtaseksi kokiksi jos olis varaa.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2780
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Vapputunnelmissa sörkan nakkia hodarissa.
Myrttisen kurkku puuttuu kuvasta, koska on vasta kohta tulossa lähikaupasta.
Liitteet
IMG_20230428_145500.jpg
Can I pet that dog?
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Kalapata. Maustoin sen reilusti chilillä ja seesaminsiemenöljyllä (mm.). Onnistui itse asiassa aivan helvetin hyvin salaatin ja antipastolautasen kanssa. Kuvat myöhästyi.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4858
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Viikonlopulta haukiburger kokeilu, semi-järkevä käyttökohde tollekin kalalle. Muuten en liiemmin tykkää mut jauhettuna ihan jees. Vähän tuli tofuburger mieleen pihvin koostumuksesta ja suutuntumasta mut paremman makuinen.

Katkarapu-kapris-tilli-sitruuna majoneesi ja nopeesti pikkelöityä kurkkua ja punasipulia.
20230422_204001.jpg
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Paikalla
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4858
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Tänään lounaaks vedin salaattia ja peuran sisäpaistia.
20230428_125048.jpg
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 10700
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Lounaaksi 2 burgeria...ja pizzeria fribakiekan jälkeen.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5934
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kissatäti kirjoitti: 25 Huhti 2023, 12:58
Mun sairastaminen on saanut budjetit sikinsokin, lisäksi osteltiin extrana 700€ lamput olohuoneeseen ja minä hölmö tilasin taas ennen sairastumistani uuden maton.
Mikä ihmeen lamppu maksaa 700 ja mitä se matto maksoi?

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2444
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Brainwashed kirjoitti: 28 Huhti 2023, 21:47
Kissatäti kirjoitti: 25 Huhti 2023, 12:58
Mun sairastaminen on saanut budjetit sikinsokin, lisäksi osteltiin extrana 700€ lamput olohuoneeseen ja minä hölmö tilasin taas ennen sairastumistani uuden maton.
Mikä ihmeen lamppu maksaa 700 ja mitä se matto maksoi?

8-)
Kaksi lamppua olkkariin. Matto maksoi 350€ Laitan kuvan lampuista jos löydän tai huomenna jos pitää ottaa. :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2444
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kissatäti kirjoitti: 28 Huhti 2023, 21:55
Brainwashed kirjoitti: 28 Huhti 2023, 21:47
Kissatäti kirjoitti: 25 Huhti 2023, 12:58
Mun sairastaminen on saanut budjetit sikinsokin, lisäksi osteltiin extrana 700€ lamput olohuoneeseen ja minä hölmö tilasin taas ennen sairastumistani uuden maton.
Mikä ihmeen lamppu maksaa 700 ja mitä se matto maksoi?

8-)
Kaksi lamppua olkkariin. Matto maksoi 350€ Laitan kuvan lampuista jos löydän tai huomenna jos pitää ottaa. :D
Noita lamppuja kaksi. eipä tuosta oikein saa selvää. Ne on puuta reunat ja keskusta ja valkeaa lasia sitten tuo mistä valo paistaa läpi. Niitä voi säädellä kaukosäätimellä eri sävyihin ja voimakkuuksiin
20230203_203424 (1).jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3525
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja asdf »

kanasienihomejuustokast+ruusukaali.jpg
Kanaa, riisiä, herkkusienisinihomejuustokastiketta ja ruusukaaleja. Aterian rakentaminen alkoi ruusukaaleista, kun näin niitä kaupassa ja iski himo. Mietin, et mikä sen kans olis hyvää. Oli hyvää. Ja kerrankin oli kunnon paksuja broilerin rintafileitä.
Salmon Snake of the East
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2780
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä kokkasit?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Minä teen porkkanasämpylöitä. Tai siis taikinan. Pullat uuniin sit illemmalla.
Can I pet that dog?
Vastaa Viestiin