Mitä kokkasit?
Re: Mitä kokkasit?
Mä olen käyttänyt pari vuotta kaasuhellaa ja -uunia. Ei niissä mitään hankalaa ole, pari puulastaa mustui, kun liekki nuoli niitä paistinpannun reunan sivusta. Uuni paistoi vähän epätasaisesti, mikä häiritsi leivonnassa, mutta sama se on halvemmissa sähköuuneissakin. Kaikissa noissa oli sytytin, kuten esim kaasugrilleissä, joten mitään tikkujen kanssa tuhraamista ei tarvittu.
There's no double-lock defense; there's no chain on my door.
I'm available for consultation,
But remember your way in is also my way out, and
Love's four-letter word is no compensation.
- Ian Anderson
I'm available for consultation,
But remember your way in is also my way out, and
Love's four-letter word is no compensation.
- Ian Anderson
- Isaac Asimovin pulisongit
- Reactions:
Itse olen vaihtamassa induktiolieden takaisin kaasulieteen. Uuni tosin saa olla sähköllä toimiva.
"Tiskihanska paljasti kuusalaliiton!"
Otin oikein aikaiseksi ja tein perinteisesti hirvikäristystä pottumuusill, puolulkahillolla kantarelli kadtikkeelka .ja punajuurilla. Kylkeen vielä itse leivottua ruisleipää. Oli vain nyt noita vieraita sen verran paljon että piti vähän Elvistellä. Suola, pippuri ja voi taisikin olla ainoat aineet jotka kaupasta oli ostettu. Nyt on sitten vatta täynnä ja savusauna lämpiämässä. Nyt otamme sitten vielä ruokaryypyt kunnon pontikasta puolukkamehulla.
Croissantteja. Jätin sokerin pois, vaikka se oli reseptissä. Välissä majoneesipohjaista katkarapu-chili-valkosipuli-sotkotusta.
“Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that’s even remotely true!”
- Homer Simpson
- Homer Simpson
- Minimus Yahves
- Reactions:
Höyrytin parsakaalia, en ole supermaistaja joten mielestäni ei maistu kovin miltään, siksi yleensä dippailen sweetchili kastikkeeseen, oli loppu joten jotain muuta chilikastiketta, mutta kyllä sweet olisi parempi 

- Isaac Asimovin pulisongit
- Reactions:
En nyt varsinaisesti kokannut mutta mämmikausi on nyt sitten korkattu. Mihinkään juhamietomaisiin määriin en kykene mutta jokunen rove tässä tulee syötyä kevään mittaan. Ja pääsiäiseksi tietenkin tehdään itse mämmykkää, slurps.
"Tiskihanska paljasti kuusalaliiton!"
- John Carter
- Reactions:
Chili-kookos-kanakeittoa. Pakkaspäivänä hyvä ruoka, kun laittaa tuoretta chiliä reippaalla kädellä.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Ei tätä nyt kokkaamiseksi voi sanoa, mutta kyllä tuolla aamutreenin ja -lenkin jaksaa.
“Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that’s even remotely true!”
- Homer Simpson
- Homer Simpson
- Minimus Yahves
- Reactions:
Toimiikohan nää tortilloina jos paistaa mukaan kanaa ja vähän sipaisee salsaa, majoa ja srirachaa sekaan?
Kaura on parempaa kuin maissi ja ovat ohuita perkeleitä.
Kaura on parempaa kuin maissi ja ovat ohuita perkeleitä.
My wagu ass is juicy ass ass!
Tähteitä jääkaapista, mikroon parsakaalia ja kanapaloja ,lisäksi lehtisalaattia ja kananmuna.
- Minimus Yahves
- Reactions:
Nyt saatiin misukan kanssa lasset kasaan. Tunti tms uunia ja ainakin puoli vetäytymistä ni pääsee maistamaan.
Ei mennyt kuin vähän yli tunti neljällä kädellä.
Ei mennyt kuin vähän yli tunti neljällä kädellä.
- Minimus Yahves
- Reactions:
Vähän jäi toiseen yks liian vaalea kohta, koska liikaa kamaa uunissa kerrallaan. Pieni jäi ison varjoon.
Välipalaksi täysjyväpaahtoleipää, jonka välissä samaa sotkua, kun croissantin välissä sunnuntaina. En viitsinyt puolittaa, enkä raaskinut leikata kuoria pois. Kyllä tolla jaksaa oikeeseen ruokaan asti.
- Homer Simpson
- Homer Simpson
Tein kunnon vege aterian. On tossa vihreätäkin.
C. G. Jung: "Show me a sane man and I will cure him for you."