Kotimaista tuotantoa ei kuitenkaan ole. Ituhipit haluaa tietenkin mielummin ostaa kotimaista ekologista levää, kuin Kiinan tavaraa joten markkinoiden haltuunotto tulee olemaan yhtä helppoa, kuin veisi lapselta tikkarin.
Yritys laajenee tämän vaiheen jälkeen maatalouteen. Täällä on selostus siitä tarkemmin:
Artikkeli projektistani Tekniikka & Talous lehdessä:
LUKE asiantuntijalausunto:
Sitten kun olen päässyt rahan makuun maatalousreformin kautta, tarkoituksenani on perustaa monia muitakin yrityksiä esimerkiksi muikkujen kasvatus (aquaponics) tai kotimainen, ekologinen lemmikkieläinten ruoka (johon sekaan tietty yhtenä ainesosana spirulinaa).
Lisäksi minulla on muutama tusina keksintöjä, jotka patentoin ja myyn niiden rojaltit esimerkiksi uuden sukupolven LED malli, NASA mönkijöihin uusi kätevä lisävaruste tai fuusioreaktorin plasman hallintaan tekniikka ettei se koko reaktori enää about sula siitä plasman kuumuudesta.
Meillä tänä vuonna yhteistyökumppani yrityksen kanssa perusteilla tuo spirulinafirma. Siihen voi tulla mukaan sijoittajana tai sitten näihin patenttihommiin. Firman perustaneet yli 10 vuotta sitten Nokian kaksi ex-insinööriä ja tiiminvetäjää joten minulla on täysi luottamus heihin, että osaavat myös uudenkin yrityksen perustaa ja hoitaa sitä. Erilaisten tuotantolaitosten rakentaminen on teknisesti vaativaa kun tehdään uusia asioita, itse en näissä osaa päteä - taitoni rajoittuvat vain prototyyppien ja korkeintaan pilottiskaalauksen leegoiluihin joten siihenkin kaivattaisiin lisää väkeä.
Itse en yrityksen byrokratiaan sekaannu, mutta minulla on 51% osakeomistus - tittelini ei kuitenkaan ole toimitusjohtaja vaan tutkimusjohtaja tai ehkä jokin mystisempi termi kuten erityisneuvonantaja. Mikäli haluat mukaan jännittävään seikkailuun vihreässä siirtymässä Suomessa ja sitten laajennumme myös ulkomaille, niin laita ihmeessä viestiä jos uskot että sinulla olisi jokin taito mistä voisi olla meille hyötyä.
Rahasta ei pulaa tule olemaan, sillä mikrolevät ovat kiistatta yksi tärkeimmistä vihreän siirtymän palikoista vain senkin takia, että ne säästävät hurjasti vettä ja ravinteita verrattuna kasveihin per tuotettu proteiiniyksikkö.
Yhteys: lentonen.henri@gmail.com