Mitä tein tänään?

Deimos
Reactions:

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Minimus Yahves kirjoitti: 14 Maalis 2023, 09:45 Jos harkitset yrittäjätoimintaa tai ansiotyön tekemistä, selvitä työeläkelaitoksestasi, kuinka paljon voit ansaita.

Täyden työkyvyttömyyseläkkeen rinnalla voit ansaita korkeintaan 40 % eläkettä edeltävästä ansiotasosta. Osatyökyvyttömyyseläkkeellä ansaintaraja on 60 %. Voit kuitenkin aina ansaita 922,42 euroa kuukaudessa, vaikka henkilökohtainen ansaintarajasi olisi pienempi.

Eläkkeen voi myös keskeyttää työjakson ajaksi, tai täysi eläke voidaan muuttaa osatyökyvyttömyyseläkkeeksi, jos työansiot ylittävät ansaintarajat. Keskeytyksen pitää kestää vähintään kolme kuukautta, ja se voi jatkua enintään kaksi vuotta.

Jos olet työskennellyt työkyvyttömyyseläkkeen tai työuraeläkkeen rinnalla vuonna 2005 tai sen jälkeen, siitä karttunut eläke tulee hakea erikseen vanhuuseläkehakemuksella. Jos työskentelysi on päättynyt, voit tehdä hakemuksen, kun työkyvyttömyyseläkkeesi muuttuu vanhuuseläkkeeksi. Jos työ vielä jatkuu, voit hakea eläkkeen maksuun työn päätyttyä.

https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-el ... eiketessa/
Olen jo aikoinaan ottanut selvää. Tuo noin 900 euroa rajana pätenee myös ulkomailla. Jos full stack ohjelmoijan palkka on 80 000-100 000 PHP (Noin 1350-1600 eruoa) niin level 1. helpdesk operaattori ei kyllä noin paljoa tienaa. Ja luulen että kyse on juuri helpdesk toiminnasta. Olen myös lukenut ja katsonut ohjelmia kun suomipojat ovat olleet töissä Filippiineillä. Kaikki asiat ovat ratkottavissa ja otan yhteyttä tarvittaessa ja otankin KELAan ja eläkevakuutusyhtiöön. On se kumma että Suomessa elämänlaatua ei saa parantaa vaan yhteiskunta pistää kapuloita rattaisiin sen kun kerkeää.

Entä jos sitten nouseekin level 2. tai 3. tasolle? Palkka nousee myös.

Mutta en mene asioiden edelle. On tuo leikkauskin ja sitten se lääkitys ja hoidot jotka maksen omasta pussista Filippiineillä. Sekä vakuutukset myös joka on Filippiineillä täysi must.
C. G. Jung: "Show me a sane man and I will cure him for you."
Deimos
Reactions:

Hmmm... Taisi myös toinen filippiiniläinen olla huijari... Menikö pupu pöksyyn kun ilmeni että onkin mahdollista että tämä ukko tuleekin itse alueelle? Tällaista elämä on nykyään. Aika harvoihin voi luottaa. Koska töitä ei ole niin yhteiskunta pyörii varkauksien ja petosten avulla. Tuethan eivät riitä mihinkään. Pätee joka maahan.

Täytynee olla varovainen keihin luottaa ja ketä elämäänsä päästää. Eipä niitä montaa ole. Ammulla halusin soittaa jollekulle uutisista. Ei ollut kuin yksi ihminen. Ei ole ketään muita.
Deimos
Reactions:

Eli yhteensä saisin noin 3 000 euron tienistit...

"The base salary is around 80.000PHP, but there is a language bonus, and in the end the salary is around 1750€/month, though of course these positions are compensated at a level for locals to live nearby, and not to fund two properties.
Just to make sure, when you write “European Language B2”, do you mean English or Finnish? To be considered for this role your Finnish needs to be near fluent, as you will be working with Finnish customers every day."
Deimos
Reactions:

Kaveri tulee kuvaamaan tarantelloja. Yksi sessio oli jo. Järkkärillä ja kuvankäsitelyllä saa hienoja kuvia.

Diggerille vaihdoin pohjamateriaalin. Hermostui operaatiosta ja tässä tulos. Tukki pesäkolon suun.

Lara innostui juomaan. Ihme juttu koska aikoinaan en nähnyt juovan kuin muutaman kerran parissa vuodessa (Joi öisin?). Ja tuon jälkeen menikin sirkka taas.

Alin kuva on jostain viime vuosituhannen puolelta. Kuvassa Häkkinen, Häkkisen nahka ja nimeämätön Mexican Red Knee nahanluonnissa. Sora oli virhe joka vaihtui pian kuvien ottamisen jälkeen. Nuo seemannin kuvat ovat siis ajalta jolloin minulle tuli asuntoon ensimmäiset tarantellat. (Häkkinen= Hämähäkkinen, Siis sanaleikki Mika Häkkinen).
Liitteet
Digger.jpg
lara.jpg
seemanni.jpg
Lyde19
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Lyde19 kirjoitti: 13 Maalis 2023, 16:14 Hain juuri pienen pöytämallisen astianpesukoneen. En ole aiemmin tarvinnut mutta nyt on sormi 6vk poissa työkäytöstä niin jäi astiatkin pesemättä. Tähän voi lisätä käyttöveden päältä mutta laitan kyllä vesiletkuliitännät kunhan kerkeän. Nyt on testipesu menossa tunnin ohjelmalla. Siellä on pinttyneitä teekuppeja ja jos ne on puhtaita niin lyhyempikin ohjelma riittää.
Laitoin vesiliitännät tiskikoneeseen. Oli siinä vähän turaamista kun toisessa kädessä murtunut sormi :). Niinkuin aina niin kun alkoi tekemään niin löytyi parempi tapa ja tuli ostettua yksi osa turhaan kympillä. Mutta nyt on siististi vesissä ja harmi kun on kaikki jo pesty niin ei voi kokeilla.
Moilanen
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Olen pari päivää maalannut yhden kylppärin kaakeleita. Nyt en ole varma onko tarttunut kunnolla, kun hutiloin vähän valmisteluiden kanssa😬. ...tana jos pitää raapia irti ja tehdä uusiksi. Huomenna selviää. Hyvän näköistä jälkeä kyllä tuli muuten.
Minimus Yahves
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Nyt on maksettu 25 tonnia ulosottoja karvan vajaassa kolmessa vuodessa. 3kk ja maksettu pois. Kk siitä ni luotot kunnossa.

Ollut kyllä köyhää, ei siinä.😎
My wagu ass is juicy ass ass!
Deimos
Reactions:

Eläkevakuutusyhtiö palaa asiaan. Käsittelijällä ei ole kokemusta vastaavasta kuin mikä minun tilanteeni on. ETA ja EU ei nyt päde kun ollaan alueen ulkopuolella. KELA maksaa kyllä kansaneläkettä Filippiineille vuoden ainakin. Kahden vuoden välein täytyy tehdä kai ilmoitus kumpaakin että henki pihisee.

Juttelimme ystäväni kanssa eilen. Takaportti ja paluulippu (Ainakin rahat siihen). Soitin vuokraisännälle ja ilmoitin että jos suunnitelma etenee pidän asunnon. Käyttöraha/Lainat/vuokra, kukin 1/3 tuloista. Sekä veloista että vuokrasta jää kummastin noin 300 euroa ylijäämää. Riippuu miten nopeasti haluan veloista eroon.

Heldesk on rankkaa hommaa psyykisesti, erittäin kuormittavaa. Mutta käytännössä 4/5 työurastani on puhdasta asiakaspalvelua, myös viimeinen vuoden työsuhde. Moni ei usko tätä mutta olen todella taitava käsitelemään hankalia asiakkaita (Koska olen itse sellianen? Jekyl/Hyde. Herrasmies/Hirviö.).

Katsotaan mitä tulee. Kaikki sillat on siis poltettu vaikka haluakin korjata ne. Vastapuoli ei. Vanhemille voi käydä tällä välin ihan mitä vain ja 9 000 kilometrin päästä ei tulla noin vain pariksi päiväksi takaisin. Veli on tehnyt selväksi että ei ole enää veljeyttä. Isä luultavasti ei halua edes kuulla asiasta ja äiti kuolee huoleen.

Pitäisikö minun kaikkien muiden takia mädäntyä Korsossa kuolemaan saakka? Mielestäni ei. Viimeinen hetki toimia koska vanhenen kovaa vauhtia. Ja muistutan. Vaikka rekry soittaa mikään ei ole niin varmaa kuin että kaikki on todellakin helvetin epävarmaa.
John Carter
Reactions:

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Pitää tästä lähteä rautoja kolistelemaan.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Deimos
Reactions:

Rekry soitti. Asiat etenee ja vauhdilla. CV ja tiedot lähti asiakkaalle. Tulee ehkä jotain juttuja. Ja tää rekry on sitten koko ajan mun rinnalla tukemassa.

Sanoin että sopiva aika lähteä Manilaan on huhti/toukokuu. Mutta kaikki on neuvoteltavissa. Nyt alkaa helvetinmoinen tappelu byrokratian kanssa ja iso homma paperihommien kanssa.

Luulette varmaan että olen seonnut. Vanhemmat ja sukulaiset ovat päähän halolla lyötyjä.

Manila ja Filippiinit vaarallinen paikka? Kokeile Korso by night ja onnea yritykseen.👍🇵🇭🇫🇮
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Deimos kirjoitti: 15 Maalis 2023, 11:20 Rekry soitti. Asiat etenee ja vauhdilla. CV ja tiedot lähti asiakkaalle. Tulee ehkä jotain juttuja. Ja tää rekry on sitten koko ajan mun rinnalla tukemassa.

Sanoin että sopiva aika lähteä Manilaan on huhti/toukokuu. Mutta kaikki on neuvoteltavissa. Nyt alkaa helvetinmoinen tappelu byrokratian kanssa ja iso homma paperihommien kanssa.

Luulette varmaan että olen seonnut. Vanhemmat ja sukulaiset ovat päähän halolla lyötyjä.

Manila ja Filippiinit vaarallinen paikka? Kokeile Korso by night ja onnea yritykseen.👍🇵🇭🇫🇮
Minä en ainakaan luule että olet seonnut.

8-)
Minimus Yahves
Reactions:

Deimos kirjoitti: 15 Maalis 2023, 09:21 Eläkevakuutusyhtiö palaa asiaan. Käsittelijällä ei ole kokemusta vastaavasta kuin mikä minun tilanteeni on. ETA ja EU ei nyt päde kun ollaan alueen ulkopuolella. KELA maksaa kyllä kansaneläkettä Filippiineille vuoden ainakin. Kahden vuoden välein täytyy tehdä kai ilmoitus kumpaakin että henki pihisee.

Juttelimme ystäväni kanssa eilen. Takaportti ja paluulippu (Ainakin rahat siihen). Soitin vuokraisännälle ja ilmoitin että jos suunnitelma etenee pidän asunnon. Käyttöraha/Lainat/vuokra, kukin 1/3 tuloista. Sekä veloista että vuokrasta jää kummastin noin 300 euroa ylijäämää. Riippuu miten nopeasti haluan veloista eroon.

Heldesk on rankkaa hommaa psyykisesti, erittäin kuormittavaa. Mutta käytännössä 4/5 työurastani on puhdasta asiakaspalvelua, myös viimeinen vuoden työsuhde. Moni ei usko tätä mutta olen todella taitava käsitelemään hankalia asiakkaita (Koska olen itse sellianen? Jekyl/Hyde. Herrasmies/Hirviö.).

Katsotaan mitä tulee. Kaikki sillat on siis poltettu vaikka haluakin korjata ne. Vastapuoli ei. Vanhemille voi käydä tällä välin ihan mitä vain ja 9 000 kilometrin päästä ei tulla noin vain pariksi päiväksi takaisin. Veli on tehnyt selväksi että ei ole enää veljeyttä. Isä luultavasti ei halua edes kuulla asiasta ja äiti kuolee huoleen.

Pitäisikö minun kaikkien muiden takia mädäntyä Korsossa kuolemaan saakka? Mielestäni ei. Viimeinen hetki toimia koska vanhenen kovaa vauhtia. Ja muistutan. Vaikka rekry soittaa mikään ei ole niin varmaa kuin että kaikki on todellakin helvetin epävarmaa.
Jos tuo toteutuu (voisi olla oikeasti hyvä tuulahdus), miksi maksaa vuokraa tyhjästä suomeen?

Romut kierrätykseen ja kämppä tarvitsevalle! Tai alivuokraus jos jostain syystä pakko pitää. Tai abnb tms viimeisenä. Pelikone hyvä myyntivaltti, jos ei lähde mukaan.

Itse kun muutin ulkomaille otin mukaan 8kg tavaraa, josta 6kg oli peliläppis. Muu jäi, enkä edes muista mitä se muu sisälsi. Paitsi lapsen.
Minimus Yahves
Reactions:

Itse olen kahdesti häipynyt, mutta paljon nopeammin ja tehokkaammin.
Ei se ole häipymistä, jos jää johonkin vanhaan roikkumaan.

Lähteminen oikeasti on eri asia kuin huomion hakeminen mukalähtemisellä.

Iso syö paskaa vasemmalle ja oikealle ja go. Se on lähtemistä.
Yleensä lähteminen on hyvä, etenkin jos tuntuu, että nyt on hyvä hetki lähteä. Silloin lähdetään.
Deimos
Reactions:

Minimus Yahves kirjoitti: 15 Maalis 2023, 11:46
Deimos kirjoitti: 15 Maalis 2023, 09:21 Eläkevakuutusyhtiö palaa asiaan. Käsittelijällä ei ole kokemusta vastaavasta kuin mikä minun tilanteeni on. ETA ja EU ei nyt päde kun ollaan alueen ulkopuolella. KELA maksaa kyllä kansaneläkettä Filippiineille vuoden ainakin. Kahden vuoden välein täytyy tehdä kai ilmoitus kumpaakin että henki pihisee.

Jos tuo toteutuu (voisi olla oikeasti hyvä tuulahdus), miksi maksaa vuokraa tyhjästä suomeen?

Romut kierrätykseen ja kämppä tarvitsevalle! Tai alivuokraus jos jostain syystä pakko pitää. Tai abnb tms viimeisenä. Pelikone hyvä myyntivaltti, jos ei lähde mukaan.

Itse kun muutin ulkomaille otin mukaan 8kg tavaraa, josta 6kg oli peliläppis. Muu jäi, enkä edes muista mitä se muu sisälsi. Paitsi lapsen.
Rodeossa miettimässä. Itseasiassa oli jo avannut oven ja lähdössä Rodeoon kun rekry soitti. Suuntanumero kertoi heti mistä on kysymys.

Juu ja neuvoja otan mielelläni vastaan. Voin kestää (Jos tästä tulee totta) päivän tai viisi vuotta. En tiedä ennenkuin kokeilen. 55? Mitä mulla on enää odotettavissa? Mun mielestä nyt on aika. Katsokaa mitä Ramius sanoo elokuvan "Hunt For The Red October " alussa. Jotain "Hi paraa ". Tsori, tosi huono Venäjä, onneksi🇵🇭🇫🇮😅👍.
Deimos
Reactions:

BW (Myös Yeni)! Olisi kiva nähdä jos tästä tulee totta ennenkuin lähden. Palstalla olen etäisyydestä huolimatta tottakai.

Kun kilpailin niin en ikinä lähtenyt voittamaan ottelua. Lähdin häviämään otteluita. Ehkä omituinen menttaliteetti. Mutta en koskaan lähde takki auki mihinkään. Tuo miten suhtauduin otteluihin pätee kaikkeen mitä teen. Lähden kaikkeen varmana tappiosta. Pettymyksen ehkäisyä? Jokin psykologinen suojamekanismi tuo on omaksi parhaaksi.

Psyk. pol. jatkuu sitten Teamsissa joten sekään ei lopu. Hoitsu sanoi että otetaanpa nyt lääkärikin mukaan. Hyvä juttu. Yhden lapsuudenystävän kanssa sain välit korjattua. Siis tarkoitti mulle hyvää mutta kun tilani oli mikä oli niin näytin vain keskisormea kuten kaikille. Onneksi toksiset suhteen on poikki. Asunnossani ei käytetä enää alkoholia ja vain päihteettömiä ystäviä. Jos sitten haluan sen 1-2 tuoppia niin tyydytän nälkäni satunnaisina aikoina Rodeossa. Korson räkälöihin ei minua saa kuin ruumiina.
Vastaa Viestiin