Mitä tein tänään?

Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4399
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Brainwashed kirjoitti: 27 Maalis 2024, 11:20
Susa kirjoitti: 27 Maalis 2024, 11:10
Goswell kirjoitti: 27 Maalis 2024, 10:02
Susa kirjoitti: 27 Maalis 2024, 10:00
Goswell kirjoitti: 27 Maalis 2024, 09:55 Nyt lähtee pöllönpöntöt metsään.
Etkö sä ole vähän myöhässä?
On se ensi vuosikin tulossa, ehkä.
Teit pönttöjä kantasuomalaisille pöntön käyttö kauden jälkeen, ja kohta ne pöntöt asustaa maahantulevat matut.
Sitten kun kantasuomalaiset tarvii pönttäjä uudelleen, ovat ne matujen paskomia pönttöjä. :geek:
Matulintujen vastaanottokeskus itärajalla?

8-)
Trendejä täytyy seurata, kymmeniä vastaanottokeskuksia on jo perustettu ja lisää tehdään, tuulihaukka on seuraavana vuorossa ja pikku tintit seuraa perässä 28 millin röörillä.

Ai niin, ne aiemmat pöntöt on nyt puissa, 5 kpl.
Minun mielestä noin.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2651
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Deimoksen päivärutiini
https://vm.tiktok.com/ZGe5cbqRG/
Make Keke Great Again
Paikalla
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11048
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Ruokaa...ja voimalaa.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2499
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Aamulla oli palaveri täällä meillä ja onneksi ehdin järjestellä ettei ollut sekaisin. Nyt pitäisi raahata matot ulos, imuroida ja pestä lattiat, pääsiäiseksi tulee vieraita. Vieraat tulevat huomenna klo 17 ja viipyvät maanantaihin saakka. En tiedä mitä ruokaa laittaisin, lammasta en ole koskaan laittanut ja kana on niin tylsää. Mangojuustokakun reseptiä juuri katselin. Huomenna pääsen aamusta pikkukaupunkiin ostoksille. Täytyy miettiä ostoslista valmiiksi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4399
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Brainwashed kirjoitti: 27 Maalis 2024, 11:20
Susa kirjoitti: 27 Maalis 2024, 11:10
Goswell kirjoitti: 27 Maalis 2024, 10:02
Susa kirjoitti: 27 Maalis 2024, 10:00
Goswell kirjoitti: 27 Maalis 2024, 09:55 Nyt lähtee pöllönpöntöt metsään.
Etkö sä ole vähän myöhässä?
On se ensi vuosikin tulossa, ehkä.
Teit pönttöjä kantasuomalaisille pöntön käyttö kauden jälkeen, ja kohta ne pöntöt asustaa maahantulevat matut.
Sitten kun kantasuomalaiset tarvii pönttäjä uudelleen, ovat ne matujen paskomia pönttöjä. :geek:
Matulintujen vastaanottokeskus itärajalla?

8-)
Tästä tulikin mieleen, nuo linnut ovat syntyperäisiä suomalaista , eli täällä syntynyttä kotoperäisrtä porukkaa, viettävät vain talvet ulkomailla, ovat siis matuja siellä etelässä.
Minun mielestä noin.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Kohina kirjoitti: 27 Maalis 2024, 06:47 Minullakin lonksuu toinen puoli leuasta ja on kuulema ihan normaalia, eikä vaadi lisätutkimuksia. Hammaslääkäri kiinnitti huomiota.
Normaalia ja yleistä. Ei vaadi leikkaushoitoa kuin ehkä yhdellä sadasta.
Can I pet that dog?
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3582
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Kissatäti kirjoitti: 27 Maalis 2024, 13:27 Aamulla oli palaveri täällä meillä ja onneksi ehdin järjestellä ettei ollut sekaisin. Nyt pitäisi raahata matot ulos, imuroida ja pestä lattiat, pääsiäiseksi tulee vieraita. Vieraat tulevat huomenna klo 17 ja viipyvät maanantaihin saakka. En tiedä mitä ruokaa laittaisin, lammasta en ole koskaan laittanut ja kana on niin tylsää. Mangojuustokakun reseptiä juuri katselin. Huomenna pääsen aamusta pikkukaupunkiin ostoksille. Täytyy miettiä ostoslista valmiiksi.
Teillä on varmaan vähemmän pölyhiukkasia kuin leikkaussalissa.

Lampaan file on helppoa ja hyvää, paistomittarin kanssa ei voi epäonnistua kypsyydessä. Lampaalle sopiva kastike onkin sitten vaativampi juttu, mutta netti on täynnä reseptejä. Ite teen pääsiäisen madeira-timjami-rosmariini-kastiketta, mutta vasta sunnuntaina tai maanantaina. Lauantain olen töissä. Ja minulla on karitsan paistia, joka on melkein yhtä hyvää kuin file, kunhan kypsyys on kohdallaan ja leikkaa terävällä veitsellä ohuita viipaleta. Kellään ei läntisellä pallon puoliskolla ole niin teräviä veitsiä kuin minulla.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

asdf kirjoitti: 27 Maalis 2024, 13:55
Kissatäti kirjoitti: 27 Maalis 2024, 13:27 Aamulla oli palaveri täällä meillä ja onneksi ehdin järjestellä ettei ollut sekaisin. Nyt pitäisi raahata matot ulos, imuroida ja pestä lattiat, pääsiäiseksi tulee vieraita. Vieraat tulevat huomenna klo 17 ja viipyvät maanantaihin saakka. En tiedä mitä ruokaa laittaisin, lammasta en ole koskaan laittanut ja kana on niin tylsää. Mangojuustokakun reseptiä juuri katselin. Huomenna pääsen aamusta pikkukaupunkiin ostoksille. Täytyy miettiä ostoslista valmiiksi.
Teillä on varmaan vähemmän pölyhiukkasia kuin leikkaussalissa.

Lampaan file on helppoa ja hyvää, paistomittarin kanssa ei voi epäonnistua kypsyydessä. Lampaalle sopiva kastike onkin sitten vaativampi juttu, mutta netti on täynnä reseptejä. Ite teen pääsiäisen madeira-timjami-rosmariini-kastiketta, mutta vasta sunnuntaina tai maanantaina. Lauantain olen töissä. Ja minulla on karitsan paistia, joka on melkein yhtä hyvää kuin file, kunhan kypsyys on kohdallaan ja leikkaa terävällä veitsellä ohuita viipaleta. Kellään ei läntisellä pallon puoliskolla ole niin teräviä veitsiä kuin minulla.
Mä laitoin oman paistirullani juuri uuniin. Vähän himoitsen ylikypsänä. Ajattelin parin tunnin kohdalla kurkistella ekan kerran ja tuikkaan mittarin sisään.

Saas nähdä miten menee.

Enemmän odotan huomista pitaa lampaalla kuin tuota tämän päivän ruokaa.
Can I pet that dog?
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Mulla on siellä kimpaleen juuressa kastiketta varten sitruunan kuorisiivua, muutama mintun oksa, salottia ja valkosipulia runsaasti. Ja vähän ripottelinnrosmariinia ja timjamia kuivina sinne sekaan. Varovainen pitää olla, koska vaimo ei juuri yrteistä välitä, pl ruohosipuli ja sitruunamelissa.

Ai niin, on siellä nautafondi ja tilkka punaviinietikkaakin.

Varmaan siivilöin, suurustan ja lorauran tarvittaessa vähän kermaa sekaan.
Can I pet that dog?
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7759
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Susa »

Goswell kirjoitti: 27 Maalis 2024, 13:29 Tästä tulikin mieleen, nuo linnut ovat syntyperäisiä suomalaista , eli täällä syntynyttä kotoperäisrtä porukkaa, viettävät vain talvet ulkomailla, ovat siis matuja siellä etelässä.
Ei ei. Suomi on useille linnuille synnytyssairaala.
Suomessa syntymäpaikkakunta ei määräydy syntymäpaikan, vaan äidin kotikunnan mukaan.
Ulkomaalainen joka syntyy Suomessa, ei saa Suomen kansalaisuutta kuin poikkeustapauksissa.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2651
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Instrum joutuu ulosottoon 🤣
Make Keke Great Again
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3582
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja asdf »

Minimus Yahves kirjoitti: 27 Maalis 2024, 14:26 Mulla on siellä kimpaleen juuressa kastiketta varten sitruunan kuorisiivua, muutama mintun oksa, salottia ja valkosipulia runsaasti. Ja vähän ripottelinnrosmariinia ja timjamia kuivina sinne sekaan. Varovainen pitää olla, koska vaimo ei juuri yrteistä välitä, pl ruohosipuli ja sitruunamelissa.

Ai niin, on siellä nautafondi ja tilkka punaviinietikkaakin.

Varmaan siivilöin, suurustan ja lorauran tarvittaessa vähän kermaa sekaan.
Sitruunan kuoren kanssa olisin eniten varovainen, mutta etköhän sä sen hallitse.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Minimus Yahves
Reactions:
Viestit: 2794
Liittynyt: 15 Joulu 2022, 18:46
Paikkakunta: Tellus

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

asdf kirjoitti: 27 Maalis 2024, 18:27
Minimus Yahves kirjoitti: 27 Maalis 2024, 14:26 Mulla on siellä kimpaleen juuressa kastiketta varten sitruunan kuorisiivua, muutama mintun oksa, salottia ja valkosipulia runsaasti. Ja vähän ripottelinnrosmariinia ja timjamia kuivina sinne sekaan. Varovainen pitää olla, koska vaimo ei juuri yrteistä välitä, pl ruohosipuli ja sitruunamelissa.

Ai niin, on siellä nautafondi ja tilkka punaviinietikkaakin.

Varmaan siivilöin, suurustan ja lorauran tarvittaessa vähän kermaa sekaan.
Sitruunan kuoren kanssa olisin eniten varovainen, mutta etköhän sä sen hallitse.
Laitoin sellaisen neljänneksen sitruunan päästä. Kanta pois ja 5 pientä palaa, mutta maistuu se siitä läpi. Onneksi juuri sopivasti.

Ei olisi ollut katastrofi jättää 72-asteiseksi, mutta halusin kebabkelpoista, eli kovin kypsää.

Kaikki oli melko hyvää, paitsi smash-pottuja uunitin vähän liian vähän. Oli nätti rusketus, mutta reunat olisi saanut mennä tummemmiksi. Toisaalta nyt on varaa fryerittää loppuja 5min lisää parmesanin kanssa.

Kaikkiaan hyvä karitsa. En ollut vuosiin syönyt tai tehnyt. Paitsi muutaman palan häämatkalla mixed meat annoksessa.
Can I pet that dog?
Paikalla
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18738
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Isänmaalisia tekoja ja katsoin myös koirien kanssa koiravideoita.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Mitä tein tänään?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tilasin paperit kasvatusneuvolasta. Eiköhän pian selviä kuka on jauhanut paskaa ja kuinka paljon. Sitten alkaa päitä putoilla.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin