Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Keskustelua uutisista ja kaikenlaisista ajankohtaisista aiheista.
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:31
siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:28 mitä muu jengi mieltä tuosta deimoksen ajatuksesta? Olemmeko mielestänne kolmannessa maailmansodassa?
Et ymmärrä kontekstia. Me emme kirjoita historiaa. Me olemme sitä historuíaa. Siinä on suuri ero kun elät historiallisia hetkiä- Olemme kulminaatiopisteessä-

Ja anteeksi että olin julma. Olen vittumaisella päällä. Se ei ole sun syy.
Ymmärrätkö sinä sitten kontekstin ja jos niin voitko meille muillekin ketoa mikiä tuo konteksti on. Kun olet itsekin osa historiaa et sen kirjoittaja niin mistä voit tietää että olemme kolmannessa maailmansodassa? Oletko mataknnut tulevaan tarkistamaan historiankirjoittajien tuomion näistä historiallis-kulminaatiollisista hetkistä vai mikä on salaisuuteasi?
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:50
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:31
siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:28 mitä muu jengi mieltä tuosta deimoksen ajatuksesta? Olemmeko mielestänne kolmannessa maailmansodassa?
Et ymmärrä kontekstia. Me emme kirjoita historiaa. Me olemme sitä historuíaa. Siinä on suuri ero kun elät historiallisia hetkiä- Olemme kulminaatiopisteessä-

Ja anteeksi että olin julma. Olen vittumaisella päällä. Se ei ole sun syy.
Ymmärrätkö sinä sitten kontekstin ja jos niin voitko meille muillekin ketoa mikiä tuo konteksti on. Kun olet itsekin osa historiaa et sen kirjoittaja niin mistä voit tietää että olemme kolmannessa maailmansodassa? Oletko mataknnut tulevaan tarkistamaan historiankirjoittajien tuomion näistä historiallis-kulminaatiollisista hetkistä vai mikä on salaisuuteasi?
Tuo on juuri se pointtini. Elämme historiallisia aikoja ja ne "Tulkitaan" jälkikäteen jos on enää jäljellä tulkitsijoita. Eivät ne miehet Kurskissa, Stalingradissa, Kannaksella jne... tienneet missä olivat. Historia kirjoitetaan jälkikäteen. Toisaalta olemme onnekkaita. Suomi liitty NATOon ja saamme F-35 hävittäjät. Mutta se piste missä olemme nyt on jälkipolvien arvioitavana. En pysty tulkitsemaan itseäni objektiivisesti ja et pysty sinäkään. Sama on historian kanssa. Se on subjektiivinen tulkinta mitä tapahtui kulloisenkin vallanpitäjän toimesta. Jos et ole huomannut niin Putin kirjoittaa Venäjän historiaa uusiksi. Ihan kuin eräs Adolf aikoinaan.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Sen tiedän että esimerkiksi isoisäni JR 4 liikkeet on dokumentoitu lähes millin tarkasti. Kuka kaatui kulloinkin ja mitä olivat sen hetkisen tehtävän operatiiviset tavoitteet. Suomi on dokumentoinut joukkojensa liikkeet kiitettävällä tarkuudella. Toisin kuin itäinen naapurimme.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

No, sanoppa nimimerkki siili suhonen? Miksi kolmas maailman sota ei olisi jo käynnissä? Tämähän koskee joka mannerta.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:05 No, sanoppa nimimerkki siili suhonen? Miksi kolmas maailman sota ei olisi jo käynnissä? Tämähän koskee joka mannerta.ttä
Ihan varmasti koskee. Kun venäjän ja ukrainan verran öljyä kaasua tahi muita raaka.-aineita ja kriittisiä maataloustuotteita tippuu ruokalistalta niin tottakai äärimilleen viritetyssä globaalissa markkinataloudessa tuo vaikutus koetaan ympäri palloamme. Saksan tavarateollisuutta ollaan jo ajamassa alas ku ei oo varaa ostaa petrokemikaaliteollisuudella valimstukseen vaadittavaa kaasua.
Eli toki koskee joka mannerta ja vauhdittaa entisestään globaalisaation loppua.Mut en mö nyt tota tilannetta kyl maail,mansodaks kutsuis? Jos nyt aikasempiin suuriin sotiin verrataan niin aika eri meininki tappamisen globaalissa mittakaavassa vielä kjuitenkin?
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:29
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:05 No, sanoppa nimimerkki siili suhonen? Miksi kolmas maailman sota ei olisi jo käynnissä? Tämähän koskee joka mannerta.ttä
Ihan varmasti koskee. Kun venäjän ja ukrainan verran öljyä kaasua tahi muita raaka.-aineita ja kriittisiä maataloustuotteita tippuu ruokalistalta niin tottakai äärimilleen viritetyssä globaalissa markkinataloudessa tuo vaikutus koetaan ympäri palloamme. Saksan tavarateollisuutta ollaan jo ajamassa alas ku ei oo varaa ostaa petrokemikaaliteollisuudella valimstukseen vaadittavaa kaasua.
Eli toki koskee joka mannerta ja vauhdittaa entisestään globaalisaation loppua.Mut en mö nyt tota tilannetta kyl maail,mansodaks kutsuis? Jos nyt aikasempiin suuriin sotiin verrataan niin aika eri meininki tappamisen globaalissa mittakaavassa vielä kjuitenkin?
Nyt on kiirsu. Mutta hei palataan asiaan. Sun kanssa on hauska vääntää peistä. Mun IMHo me ollaan jo WW III:ssa. Se alko jo Krimin miehityksestä 2014.
.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:48 Nimimerkki "Siili Suhonen". En mä dissaa sua ja osittain olen asiatonkin. Kiitos kärsivällisyydestä. Sitä ei nykyään monella ole. Tunnet mut ja mistä? Entiseltä palstalta? Toisaalta nautin väitellä kanssasi. Ja älä kuvittele että kuvittellisin olevani sun yläpuolella.
Minä en kuvittele kenenkään olevan ylä tai alapuolellani. Jokainen kohtaamani ihminen on minulle mahdollisuus oppia ja rakastaa.
Väittely on ehkä itselleni turhan raflaava termi. Itse koen että yritän ymmärtää meitä ja maailmaamme kanssasi. Toki lienee ymmärretrtävää että ymmärryksen tunteet varsinkin näin bittiavaruudessa kohtaavat toisinaan kiehumispisteen harhauttaen meidät valon ja ymmärryksen polulta mutta yhdessä hämärässä toisiamme hapuillen löytönemme aina tien takaisin?
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:39
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:48 Nimimerkki "Siili Suhonen". En mä dissaa sua ja osittain olen asiatonkin. Kiitos kärsivällisyydestä. Sitä ei nykyään monella ole. Tunnet mut ja mistä? Entiseltä palstalta? Toisaalta nautin väitellä kanssasi. Ja älä kuvittele että kuvittellisin olevani sun yläpuolella.
Minä en kuvittele kenenkään olevan ylä tai alapuolellani. Jokainen kohtaamani ihminen on minulle mahdollisuus oppia ja rakastaa.
Väittely on ehkä itselleni turhan raflaava termi. Itse koen että yritän ymmärtää meitä ja maailmaamme kanssasi. Toki lienee ymmärretrtävää että ymmärryksen tunteet varsinkin näin bittiavaruudessa kohtaavat toisinaan kiehumispisteen harhauttaen meidät valon ja ymmärryksen polulta mutta yhdessä hämärässä toisiamme hapuillen löytönemme aina tien takaisin?
Aika zen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:37
siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:29
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:05 No, sanoppa nimimerkki siili suhonen? Miksi kolmas maailman sota ei olisi jo käynnissä? Tämähän koskee joka mannerta.ttä
Ihan varmasti koskee. Kun venäjän ja ukrainan verran öljyä kaasua tahi muita raaka.-aineita ja kriittisiä maataloustuotteita tippuu ruokalistalta niin tottakai äärimilleen viritetyssä globaalissa markkinataloudessa tuo vaikutus koetaan ympäri palloamme. Saksan tavarateollisuutta ollaan jo ajamassa alas ku ei oo varaa ostaa petrokemikaaliteollisuudella valimstukseen vaadittavaa kaasua.
Eli toki koskee joka mannerta ja vauhdittaa entisestään globaalisaation loppua.Mut en mö nyt tota tilannetta kyl maail,mansodaks kutsuis? Jos nyt aikasempiin suuriin sotiin verrataan niin aika eri meininki tappamisen globaalissa mittakaavassa vielä kjuitenkin?
Nyt on kiirsu. Mutta hei palataan asiaan. Sun kanssa on hauska vääntää peistä. Mun IMHo me ollaan jo WW III:ssa. Se alko jo Krimin miehityksestä 2014.
.
Oho. Sinullahan historia nopeasti uudelleenkirjoittaa itsensä. Vielä äsken maailmansotasi alkoi 2022 ja ny tultiinkin jo hetkessä monta vuotta taaksepäin. Miksi se tuolloin alkoi? Miksei alkanut jo 2008 georgian sodassa? En ole kyllä kenenkään kuullut vielä esittävän näin jäkikäteenkään että olimme vuonna 2014 maailmansodassa? Kuulostaa hieman oudolta mut osaat varmaan selventää sit ku kiirulta kerkeät. Hyvää yötä hyvä veli. Pidä hauskaa kiirsujesi kanssa. Tapaamisiin.
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
siili suhonen
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 18 Joulu 2022, 21:51

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja siili suhonen »

Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:51
siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:39
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:48 Nimimerkki "Siili Suhonen". En mä dissaa sua ja osittain olen asiatonkin. Kiitos kärsivällisyydestä. Sitä ei nykyään monella ole. Tunnet mut ja mistä? Entiseltä palstalta? Toisaalta nautin väitellä kanssasi. Ja älä kuvittele että kuvittellisin olevani sun yläpuolella.
Minä en kuvittele kenenkään olevan ylä tai alapuolellani. Jokainen kohtaamani ihminen on minulle mahdollisuus oppia ja rakastaa.
Väittely on ehkä itselleni turhan raflaava termi. Itse koen että yritän ymmärtää meitä ja maailmaamme kanssasi. Toki lienee ymmärretrtävää että ymmärryksen tunteet varsinkin näin bittiavaruudessa kohtaavat toisinaan kiehumispisteen harhauttaen meidät valon ja ymmärryksen polulta mutta yhdessä hämärässä toisiamme hapuillen löytönemme aina tien takaisin?
Aika zen.
Mitä zeniä siinä oli? Ihan vaan sosiaalidemokraattinen ihanne ihmisten tasa-arvoisuudesta ja siihen pohjaavasta rakkaudelle perustuvasta moraalista. Voinet selventää mitä tekemistä zenillä asian kanssa on?
Kontiainen näki asiat kovin eri tavalla.
HuuHaata
Reactions:
Viestit: 1716
Liittynyt: 12 Joulu 2022, 09:51

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

siili suhonen kirjoitti: 06 Helmi 2023, 23:41 Missä tuollainen kiinan ja jenkkien väliPnen sota käytäisiin?
Israelissa.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 02:03
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:51
siili suhonen kirjoitti: 07 Helmi 2023, 01:39
Deimos kirjoitti: 07 Helmi 2023, 00:48 Nimimerkki "Siili Suhonen". En mä dissaa sua ja osittain olen asiatonkin. Kiitos kärsivällisyydestä. Sitä ei nykyään monella ole. Tunnet mut ja mistä? Entiseltä palstalta? Toisaalta nautin väitellä kanssasi. Ja älä kuvittele että kuvittellisin olevani sun yläpuolella.
Minä en kuvittele kenenkään olevan ylä tai alapuolellani. Jokainen kohtaamani ihminen on minulle mahdollisuus oppia ja rakastaa.
Väittely on ehkä itselleni turhan raflaava termi. Itse koen että yritän ymmärtää meitä ja maailmaamme kanssasi. Toki lienee ymmärretrtävää että ymmärryksen tunteet varsinkin näin bittiavaruudessa kohtaavat toisinaan kiehumispisteen harhauttaen meidät valon ja ymmärryksen polulta mutta yhdessä hämärässä toisiamme hapuillen löytönemme aina tien takaisin?
Aika zen.
Mitä zeniä siinä oli? Ihan vaan sosiaalidemokraattinen ihanne ihmisten tasa-arvoisuudesta ja siihen pohjaavasta rakkaudelle perustuvasta moraalista. Voinet selventää mitä tekemistä zenillä asian kanssa on?
Ei mitään koska olen ihan vitun kännissä ja varoitan sua olla olematta vittuilla mulle. Saat kyllä täyslaidallisen jos sitä janoat. Sitten tiedät miten vitun armoton voin olla. Pidä tämä asia mielessäsi aina.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6496
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Jos kuvittelet pikku päässäsi että olen eilisen teeren poika niin unohda ne harhat. Luin isoisälläni joka ikisen "Kansa Taisteli" lehden ja osaan sekä talvi- että jatkosodan ulkoa. Tiedän Ruotsin, Venäjän ja Suomen historiat ulkoa.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9462
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

siili suhonen kirjoitti: 06 Helmi 2023, 23:51
Keijona kirjoitti: 06 Helmi 2023, 21:20 Jos ei kuluttaminen vähene, vähenee kuluttajat. Se onko
sen vähennyksen toimeenpaneva elin korona, Putin tai maailmansota on sinänsä sivuseikka. Katsokaas markkinataloudessa asia selitetään niin, että kulutuksen/kuluttajien vähentämiselle on kysyntä ja tuon kysynnän sitten täyttää joku.
Ja kuluttajathan vähenevät. Ei tarvi kuin vilkaista kiinan tahi useimpien euroopan maiden väestökehitystä niin huomannemme että niin kuluttavat, tuottavat ja rahoittabat ikäluokat ovat vähentyneet pisteeseen josta ei ole enää paluuta? Tämä tarkoittanee väistämättä hyvästejä skaalaekonomiaan perustuvalle globalisaatiolle ja paluuta toista maailmansotaa edeltävään maailmanjärjestykseen?
Mitä jengi mieltä miten käy pienen suomen tässä postglobaalissa maailmassa. Deurbanisaatio ja jonkinlainen paluu linkolalaisiin tunnelmiin vai mitä mahdollisuuksia globaalin maailmankauoan romahtaminen tarjoaa kaltaisellemme vientiriippuvaiselle eläkeläisvaltiolle?
Tottakai vähenevät, ei ihminen pysty luojaansa luontoa voittamaan.

Ehkäpä Suomen olisi lakattava mankumasta sitä karvaranteista pelastajaa, Kokeiltava hoitaa omat eläkeläisongelmansa, eikä hakea ratkaisua ongelmaan ulkomailta ja maahanmuutosta
Same same but different
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17694
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Kolmas maailmansota alkaa 2025?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Geopoliittinen shakki etenee useilla rintamilla.
Russian FM Lavrov has arrived in Mali
https://liveuamap.com/en/2023/7-februar ... ed-in-mali
US CENTCOM seized over 3,000 AK-47 assault rifles, 578,000 rounds of ammo, and 23 advanced ATGMs from an Iranian ship in the Gulf of Oman on January 15th. Fifth such operation in a little over two months, on Jan 6th over 2,000 AK-47 assault rifles seized
https://iran.liveuamap.com/en/2023/1-fe ... ult-rifles
.@USNavy's Arleigh Burke class guided missile destroyer USS Nitze, attached to the @GHWBCVN77, visits Istanbul before proceeding to Turkish Navy HQ at Gölcük for a port call. For the last 5 months, USS George H. W. Bush has remained in the Mediterranean Sea amid Russia's invasion of Ukraine
https://balkans.liveuamap.com/en/2023/3 ... -destroyer
"The Islamic Republic of Iran is cooperating with the Taliban to support Afghanistan's people," says Hassan Kazemi Qomi, the Iranian president's special envoy on Afghanistan affairs
https://iran.liveuamap.com/en/2023/4-fe ... ating-with
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Vastaa Viestiin