Elokuva

TV-ohjelmat, Sarjat, Elokuvat, Dokumentit, Videot + Huumori
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3597
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja asdf »

Brainwashed kirjoitti: 30 Maalis 2024, 22:19
asdf kirjoitti: 30 Maalis 2024, 21:59
Brainwashed kirjoitti: 30 Maalis 2024, 21:39 https://www.imdb.com/title/tt1950186/

Autohulluna oli suuret odotukset leffan suhteen, ja jouduin taas pettymään. Ei ole mielestäni sen 8/10 arvoinen jonka imdb ilmoittaa, vaan itse antaisin 6/10. Suurin vika on minusta kässärissä/henkilöohjauksessa, jossa Mangold epäonnistuu pahemman kerran. Teknisissä yksityiskohdissa on joitakin puitteita, mutta ne eivät häiritse samalla tavoin kuin naiivisti karrikoidut henkilöhahmot, esim kun 1966 kilpa-auto seisoo kiinalaisvalmisteisten autopukkien varassa, työpöydällä 2000-luvun henkilöauton jarrupalat yms.

8-)
Mä taas tykkäsin kovasti. Itse antaisin tuon 8/10 eli neljä tähteä viidestä.
Jos elokuva olisi puhtaasti fiktiivinen niin voisin korottaa 7.5/10, mutta kun sattumoisin olen paneutunut vuosien varrella kyseiseen aiheeseen hyvin moninaisiin lähteisiin tukeutuen, niin ”tositapahtumiin perustuvana” se jätti paljon toivomisen varaa, eli Mangold ei ole Kubrik...
Kiva toki että elokuva toteutui, parempi se on kuin ei mitään.

8-)
Se varmaan auttoi mulla, etten tiedä itse aiheesta tai autoista juuri mitään.
Deciphered from crop circles.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

asdf kirjoitti: 30 Maalis 2024, 22:21
Brainwashed kirjoitti: 30 Maalis 2024, 22:19
asdf kirjoitti: 30 Maalis 2024, 21:59
Brainwashed kirjoitti: 30 Maalis 2024, 21:39 https://www.imdb.com/title/tt1950186/

Autohulluna oli suuret odotukset leffan suhteen, ja jouduin taas pettymään. Ei ole mielestäni sen 8/10 arvoinen jonka imdb ilmoittaa, vaan itse antaisin 6/10. Suurin vika on minusta kässärissä/henkilöohjauksessa, jossa Mangold epäonnistuu pahemman kerran. Teknisissä yksityiskohdissa on joitakin puitteita, mutta ne eivät häiritse samalla tavoin kuin naiivisti karrikoidut henkilöhahmot, esim kun 1966 kilpa-auto seisoo kiinalaisvalmisteisten autopukkien varassa, työpöydällä 2000-luvun henkilöauton jarrupalat yms.

8-)
Mä taas tykkäsin kovasti. Itse antaisin tuon 8/10 eli neljä tähteä viidestä.
Jos elokuva olisi puhtaasti fiktiivinen niin voisin korottaa 7.5/10, mutta kun sattumoisin olen paneutunut vuosien varrella kyseiseen aiheeseen hyvin moninaisiin lähteisiin tukeutuen, niin ”tositapahtumiin perustuvana” se jätti paljon toivomisen varaa, eli Mangold ei ole Kubrik...
Kiva toki että elokuva toteutui, parempi se on kuin ei mitään.

8-)
Se varmaan auttoi mulla, etten tiedä itse aiheesta tai autoista juuri mitään.
Aivan varmasti. Sinuakin takuulla vituttaisi katsoa ravintola-aiheista elokuvaa jossa ravintola saa 5 misukkaa...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7939
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

Minimus Yahves kirjoitti: 23 Maalis 2024, 08:36 Onko kukaan ehtinyt ahmia 3 body problemia kokonaan?
Me eilen aloitettiin kahdella jaksolla ennen töitä ja olisin vetänyt kaikki 8 pötköön jos ei olisi velvollisuus kutsunut yöksi.

Ihan tosi vahva alku omaan makuuni.
Kiitti vinkistä. Meinasi jäädä tällainen helmi katsomatta.
Avatar
Lyde19
Reactions:
Viestit: 7939
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 06:21

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Lyde19 »

asdf kirjoitti: 30 Maalis 2024, 22:21
Brainwashed kirjoitti: 30 Maalis 2024, 22:19
asdf kirjoitti: 30 Maalis 2024, 21:59
Brainwashed kirjoitti: 30 Maalis 2024, 21:39 https://www.imdb.com/title/tt1950186/

Autohulluna oli suuret odotukset leffan suhteen, ja jouduin taas pettymään. Ei ole mielestäni sen 8/10 arvoinen jonka imdb ilmoittaa, vaan itse antaisin 6/10. Suurin vika on minusta kässärissä/henkilöohjauksessa, jossa Mangold epäonnistuu pahemman kerran. Teknisissä yksityiskohdissa on joitakin puitteita, mutta ne eivät häiritse samalla tavoin kuin naiivisti karrikoidut henkilöhahmot, esim kun 1966 kilpa-auto seisoo kiinalaisvalmisteisten autopukkien varassa, työpöydällä 2000-luvun henkilöauton jarrupalat yms.

8-)
Mä taas tykkäsin kovasti. Itse antaisin tuon 8/10 eli neljä tähteä viidestä.
Jos elokuva olisi puhtaasti fiktiivinen niin voisin korottaa 7.5/10, mutta kun sattumoisin olen paneutunut vuosien varrella kyseiseen aiheeseen hyvin moninaisiin lähteisiin tukeutuen, niin ”tositapahtumiin perustuvana” se jätti paljon toivomisen varaa, eli Mangold ei ole Kubrik...
Kiva toki että elokuva toteutui, parempi se on kuin ei mitään.

8-)
Se varmaan auttoi mulla, etten tiedä itse aiheesta tai autoista juuri mitään.
Itseä huvitti se miten ohittaessa vajaa kolmensadan nopeudessa oli aina aikaa jäädä siihen rinnalle vähän katselemaan kaveria naamaan sivulasin läpi.
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3597
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja asdf »

https://www.imdb.com/title/tt0087231/?r ... 20and%2520

Katoin pitkästä aikaa The Falcon and the Snowmanin. Oli parempi kuin muistin. Todella onnistunut tositarina nuoresta CIA:n työntekijästä, joka diilerikaverinsa kanssa alkaa naiviuttaan myydä salaisia tietoja Neuvosoliitolle. Hyvät roolit vähän pienempiin osiin jämähtäneeltä Timothy Huttonilta ja aina mainiolta Sean Penniltä.
Deciphered from crop circles.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Huikea Gengis Khan !



Onkohan tuossa mikään totta ?
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Train to Busan...käännös suomeksi: https://123moviesfree-ma.123caches.re/w ... watchnow=1
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Franz von Werra

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Flight of the Phoenix...maailman paras elokuva.

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11180
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

T34

Ranskaa puhuvat kommarit rulettaa tässä filmissä.



Näiden joukoissa taistelimme natsisaksaa vastaan 1944.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Napoleon, 2023, https://m.imdb.com/title/tt13287846/

Todella tylsä, viidessä etapissa sain sen läpikahlattua.
Minkä tarkoituksena oli olla Ridley Scottin paras elokuva, perintönsä, onkin pahin floppinsa. Se on huonompi kuin mitä huonoimmat arvostelunsa antoivat ymmärtää, aivan kauhea tekele.
Epäonnistumisen syynä saattaa olla se että on ehkä yritetty liikaa liian monen toimesta, ja fokusoitu suoranaisiin epäolennaisuuksiin jättäen varsinaiset olennaisuudet varjoon. Elokuva maalaa Napoleonista kuvan takki auki ja pelkällä tuurilla pärjäävästä yksinkertaisesta aisankantajasta.

5/5

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 6033
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Elokuva

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Edellisen arvio 5/10, ei 5/5...

Raymond & Ray, 2022, https://m.imdb.com/title/tt15334032/?re ... mg_t_7_act

Ethan oli ok, paikoitellen jopa uskottavan oloinen, vaikka ote hieman lipesikin loppua kohden, osittain tosin käsiksestä johtuen. Ewan sen sijaan ei vakuuttanut roolissaan tässä melko mitättömässä pikku draamassa.

6/10

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Vastaa Viestiin