Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 7.

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.

Antakaa pisteitä kuten tuntuu sopivalta

10
0
Ei ääniä
9
0
Ei ääniä
8
0
Ei ääniä
7
1
50%
6
0
Ei ääniä
5
0
Ei ääniä
4
1
50%
3
0
Ei ääniä
2
0
Ei ääniä
1
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 2

Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 7.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 7.

Jatketaan kappaleella, joka on sijalla 494 ja annetaan pisteitä kuten itsestä tuntuu. Kappale kuultavissa kommenteissa. Antakaa pisteitä kappaleelle mielenne mukaan.

The Pixies - ‘Where Is My Mind?’

Kun Where Is My Mind julkaistiin vuonna 1988, "kappaleessa oli jotain poikkeavaa. Sitä ei julkaistu virallisena singlenä, eikä se edes esiintynyt Billboard- listoilla Yhdysvalloissa (se oli hitti Isossa-Britanniassa ja Kanadassa). Mutta "Mindista" on tullut kulttiklassikko ja yksi bändin tunnuskappaleista. Osoittautuu, että kappaleen alkuperäinen tarina on yhtä erikoinen kuin sen suosio.
-
Vaikka Francis oli yliopistossa kirjoittaessaan kappaletta, josta tulee yksi yhtyeen suurimmista hitteistä, hän sai inspiraationsa vuosia aiemmin tapahtuneesta kokemuksesta.
-
”Kappale kertoo lukion matkasta Bahamalle. Uin kirkkaassa vedessä ja siellä oli pieni kala – noin neljä tuumaa, ei ollenkaan vaarallinen – joka seurasi minua aggressiivisesti ja tönäisi minua”, hän selitti The Guardianille vuonna 2020. ”Se teki sitä jatkuvasti – se säikytti minut. . Olin kuin: "Minun täytyy päästä eroon tästä vitun hullusta kalasta."
-
Francis käänsi tuon vedenalaisen kohtaamisen suoraan sanoituksiin, Way out in the water, see it swimmin’ / I was swimmin’ in the Caribbean / Animals were hiding behind the rock / Except the little fish / Bumped into me, I swear he was trying to talk to me.. Francis ei ajatellut laulua paljoakaan kirjoittaessaan sitä, kunnes hänen vaimonsa tuolloin vahvisti, että hänellä oli jotain tavoittelemisen arvoista. "Olin makuuhuoneessa soittamassa tätä kappaletta ja hän työnsi päänsä ulos - eikä hän koskaan tehnyt tätä minkään muun kappaleen kanssa - ja sanoi: "Se on hyvä, lopeta se", kirjoittaja muisteli.
-
Kappale nousi suureen suosioon Yhdysvalloissa kymmenen vuotta julkaisunsa jälkeen, koska sitä käytettiin elokuvassa (1999) Fight Club.


"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2516
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Rolling Stone - lehden 500 parasta kappaletta levyraati. Osa 7.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tavallaan tämä jotenkin kiehtoo mieltäni kaikkine ristiriitaisuuksineen. Olen hieman hämilläni ja annan siksi 7.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin