Miksi kolibri on niin kauniin värinen

SHT
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Miksi kolibri on niin kauniin värinen

Viesti Kirjoittaja SHT »

Tämän artikkelin mukaan kolibri syö myös hyönteisravintoa
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/ ... hyonteisia
Kolibrin väritys voi selittyä sillä, että hyönteiset luulevat värikästä lintua kukaksi ja tulevat pölyttämään sitä.
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5040
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Miksi kolibri on niin kauniin värinen

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Kun luojamme oli luonut kaikki linnut ja värit alkoivat loppua, päätti Hän tehdä vielä yhden linnun. Tämän hän värjäsi jäljelle jääneillä väreillä.
Hän nimesi linnun kolibriksi. Sana tulee heprean kielen sanasta co librus ja tarkoittaa jämävärin perillistä.
Avatar
Kissatäti
Reactions:
Viestit: 2284
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 16:51

Re: Miksi kolibri on niin kauniin värinen

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Wisti kirjoitti: 04 Joulu 2022, 16:27 Kun luojamme oli luonut kaikki linnut ja värit alkoivat loppua, päätti Hän tehdä vielä yhden linnun. Tämän hän värjäsi jäljelle jääneillä väreillä.
Hän nimesi linnun kolibriksi. Sana tulee heprean kielen sanasta co librus ja tarkoittaa jämävärin perillistä.
Minä olen kuullut niin että Jumala väritteli lintuja kauniita ja graafisia joillekin hän antoi erikoisen ulkomuodon joillekin taas kyvyn syöksyä, kalastaa tai liitää. Sitten tuli viimeisen linnun vuoro eikä Jumalalla ollut enää ruuan hankkimistaitoja helpottavia lahjoja tai kauniita värejä jäljellä, paitsi ihan pieni tilkka kultaista maalia, ihan vain pisara. Ja sillä pisaralla Jumala maalasi satakielen kielen.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Vastaa Viestiin