Hai on tehokkain saalistaja matalassakin vedessä...sen sijaan Orcinus Orca syö kokonaisesen silliparven...tonnikaloista puhumattakaan.
Siksi ne ovat kehittyneet erillaisiksi.
Hai on tehokkain saalistaja matalassakin vedessä...sen sijaan Orcinus Orca syö kokonaisesen silliparven...tonnikaloista puhumattakaan.
Höpön löpön. Ne ovat kehittyneet erilaisiksi koska toinen on kala ja toinen nisäkäs. Miekkavalaan ruokavalioon kuuluu valaista lintuihin kaikki siltä väliltä. Ne pyydystävät hylkeitäkin ihan rantavedestä jopa melkein maalta.
Se että sekä miekkavalaalla, että hailla on selkäevä, viittaisi kyllä siihen että pelkkä vakaus ei riitä selittämään sen funktiota, vaan vastaus saattaa liittyä virtausdynamiikkaan. Jos se esiintyy kiertoinvariantisti lajeilla, niin varmasti vaikutuskin on kiertoinvariantti.Tonttu kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:18Höpön löpön. Ne ovat kehittyneet erilaisiksi koska toinen on kala ja toinen nisäkäs. Miekkavalaan ruokavalioon kuuluu valaista lintuihin kaikki siltä väliltä. Ne pyydystävät hylkeitäkin ihan rantavedestä jopa melkein maalta.
Tuskin evoluutio on kuullutkaan virtausdynamiikasta. Evä on yhtä turhake kuin riikinkukon pyrstö, se on viesti naaraalle, minulla on suurin ja puhtain, minun kanssani saat jälkeläisiä joilla on vielä suurempi.Kohina kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:48Se että sekä miekkavalaalla, että hailla on selkäevä, viittaisi kyllä siihen että pelkkä vakaus ei riitä selittämään sen funktiota, vaan vastaus saattaa liittyä virtausdynamiikkaan. Jos se esiintyy kiertoinvariantisti lajeilla, niin varmasti vaikutuskin on kiertoinvariantti.Tonttu kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:18Höpön löpön. Ne ovat kehittyneet erilaisiksi koska toinen on kala ja toinen nisäkäs. Miekkavalaan ruokavalioon kuuluu valaista lintuihin kaikki siltä väliltä. Ne pyydystävät hylkeitäkin ihan rantavedestä jopa melkein maalta.
Toisaalta mistä minä tiedän.
Vähän kuten peräsuoli on kehittynyt miesten iloksi seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, ja voihan sillä toki kakatakin.Stalker kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:54Tuskin evoluutio on kuullutkaan virtausdynamiikasta. Evä on yhtä turhake kuin riikinkukon pyrstö, se on viesti naaraalle, minulla on suurin ja puhtain, minun kanssani saat jälkeläisiä joilla on vielä suurempi.Kohina kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:48Se että sekä miekkavalaalla, että hailla on selkäevä, viittaisi kyllä siihen että pelkkä vakaus ei riitä selittämään sen funktiota, vaan vastaus saattaa liittyä virtausdynamiikkaan. Jos se esiintyy kiertoinvariantisti lajeilla, niin varmasti vaikutuskin on kiertoinvariantti.Tonttu kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:18Höpön löpön. Ne ovat kehittyneet erilaisiksi koska toinen on kala ja toinen nisäkäs. Miekkavalaan ruokavalioon kuuluu valaista lintuihin kaikki siltä väliltä. Ne pyydystävät hylkeitäkin ihan rantavedestä jopa melkein maalta.
Toisaalta mistä minä tiedän.
En usko...vaan se auttaa operoimaan matalammissa vesissä kun pyrstö on sivuperäsin tyyppinen. Orcalla ei ole tarvetta tälle koska ainoastaan ottaa vauhtia syödäkseen hylkeitä matalilla rannoilta...välipalaksi.
Olet täysin väärässä. Se on totta että hai on melkein kala.Tonttu kirjoitti: ↑11 Kesä 2024, 11:18Höpön löpön. Ne ovat kehittyneet erilaisiksi koska toinen on kala ja toinen nisäkäs. Miekkavalaan ruokavalioon kuuluu valaista lintuihin kaikki siltä väliltä. Ne pyydystävät hylkeitäkin ihan rantavedestä jopa melkein maalta.