Suomen metsät

Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17678
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Voidaan oikeastaan todeta, että Vihreät ovat tuon takana ja yrittävät yhä kurjistaa maalaisia kykyjensä mukaan. Ääriliike siis kyseessä, jonka tarkoituksena on aiheuttaa vastakkainasettelua yhteiskuntaamme woketuksillaan, wegetyksillään ja mamutuksillaan. Enitenhän oikeasti tuetaan maahan hilattuja menalaisia, joilla ei ole edes työvelvoitetta ja joista 60% on työttömänä täysihoidolla, joita kantikset joutuvat oravanpyörässä niskalimassa elättelemään.
Osmo Soininvaara: Verot ovat korkeita, koska maalla asuvia tuetaan liikaa
Vihreiden konkaripoliitikon, Osmo Soininvaaran mukaan Suomen korkeaa veroastetta voidaan selittää maaseudun liiallisella ja vääränlaisella tukemisella.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... 9c0ce4060d
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Paikalla
Justis
Reactions:
Viestit: 1561
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Goswell kirjoitti: 03 Kesä 2023, 16:34
Justis kirjoitti: 03 Kesä 2023, 15:51
Deimos kirjoitti: 03 Kesä 2023, 14:06
Justis kirjoitti: 03 Kesä 2023, 13:52 Kyseessä on tietysti Hesarin uutiset joihin näin metsäasioissa voi kyllä suhtautua varauksella mutta ei tietysti savua ilman tulta. UPM on kansainvälinen suuryhtiö joka tietysti yrittää tehdä tulosta, ja onkin nyt sitten suuri syntinen kun on tehnyt mittavat investoinnit etelä- Amerikkaan ja samaan aikaan meillä toivotetaan tervetulleiksi laajoja tuulivoimateollisuuden investointeja keskelle metsää ja niiden vastustajat leimataan denislisteiksi ja vaikka miksi. Onhan siinä hieman ristiriitaa.

Nuo Saimaan saarien hakkuut olisi voinut UPM kyllä jättää tekemättä koska isossa kuvassa niillä ei ole sille mitään merkitystä. Mutta jos Suomessa rajoitetaan hakkuita niin turha niitä on ainakin jonkun ilmastonmuutoksen vuoksi tehdä koska ne hakkuut siirtyvät vain muualle missä metsälaki ei ole yhtä tiukka.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... f516a14f29 .

Jos nykypäivän uutisointia katsoo niin mitään positiivista ei metsäjättien toiminnasta löydy muualta kuin pörssiuutisista vaan päinvastoin. Eikä se nyt tietysti mikään ihme ole varsinkin UPM:n kohdalta. Viimeisimmän avohakkuun tein 2007 pakon sanelemana ja nimenomaan UPM kanssa. Jollain oli maksettava omistukseeni siirtynyt metsä ja silloin ei ollut jatkuva kasvatus mahdollista. Niinpä olen nimittänyt ne aukot valtion aukoiksi koska ei minulle mitään niistä jäänyt mutta nenä pysyi pinnalla. Nyt ne aukot alkavat pian olla ensiharvennusvaiheessa ja hyvin kasvaa kun kerran hoidettu on. Metsä on siitä ihmellinen asia että kaikilla on siitä jokin mielipide ja vielä vahva sellainen vaikka ei olisi ihan oikeasti metsässä käynytkään.
Siis UPM hieman pakotti tekemään avohakkuun? Suomalaiset ovat kai kehittäneet metsäkoneita jotka mahtuisivat kulkemaan ahtaammissa paikoissa. Eikös tuo avohakkuu tavallaan ole metsäkoneiden takia? Muistaakseni olen nähnyt proton "Kävelevästä" harvesterista mutta se taidettiin haudata. En tarkalleen tiedä miten vuonna hevonen/metsurit hommat tehtiin (Täytyykö lukea Päätaloa, vai oliko se uittohommia?). Tosin se aika teki selvää metsureista ja teki selvää metsureiden fysiikasta vielä moottorisaha-aikakaudella.

Mökillä olen seurannut erään soratien varressa olevaa pienimuotoista metsää ja sen kasvua läpi elämäni. Siis oikein mallisuoritus. Istutus tiptop, eli joka taimi miltei sentilleen paikoillaan. Välillä tehty harvennukset ja kaikki. Metsä on mäntyä. Luulen että se on joku harrasteprojekti koska kanttiinsa se tuskin on puolta kilometriä. Mutta hidasta puuhaa taimesta nyt ehkä 15 metriä korkeisiin puihin.

Totta, mikään Suomen ilmastotoimi ei globaalisti ole kuin hyttysen kusi Tyynessä valtameressä. Tässäkin kultainen keskitie olisi se hyvä. Eli luonnonmukaista metsää ja sitten talousmetsä erikseen. Mutta jos emme huolehdi omasta maalistamme niin turha moralisoida Amazonin sademetsien hakkuita. Sellun menekki laskee ja tulee tulevaisuudessa laskemaan. Olitko se sinä vai kuka kirjoitti näistä jatkojalostustuotteista kuten puukuitukankaista sun muista? Jossain jotain sellunkeitossa tulevaa sivutuotetta oli käytetty soratien pinnan pitämiseen kunnossa, toimi kuulemma hyvin.

Ehkä pienen maan pitäisi mitä puuteollisuuteen tulee erikoistua ja jalostaa puutuotteet niin pitkälle kuin voi ja unohtaa bulkkituote kuten sellu? Paperiset mediat vähenevät koko ajan kuitenkin (Vaikka edelleenkin ei ole kirjan voittanutta).

Ymmärrän kyllä pointtisi enkä ole vihernatsi Linkolan tapaan. Paluu savupirttimaailmaan ei ole mahdollista kuin Linkolan utopioissa.
Siis kirjoitinko jotenkin epäselvästi? Eihän UPM mitenkään pakottanut tekemään avohakkuuta vaan kyse oli siitä että käytännössä metsäkeskus näin teki. Koska rahan tarve oli niin suuri metsäkaupoista ja veroista johtuen oli pakko hakata vanhimmat metsät aukoiksi ja UPM voitti silloin tarjouskilpailun. Olisi sitä voinut ehkä kikkailla silloinkin mutta ei vain osannut. Jälkeenpäin on tullut hieman viisastuttua ja onhan se metsälaki uudistettu vuonna 2014 joten ei voi verrata nykypäivään.

Nyt olen kuitenkin niin kyrpiintynyt tähän koko metsäkeskusteluun ja kaikkien vitun viheridioottien ja eu:n jeesusteluun että osa metsistä joita olen tarkkaan vaalinut on nyt myynnissä. 45 ha lähtee kylmästi eniten tarjoavalle eikä kiinnosta vittujakaan mitä seuraava omistaja niillä tekee. Se joka maksaa parhaimman hinnan ne saa. Saattaahan ne olla 2 vuoden sisällä aukkona kaikki mutta ei kuulu mulle. Pitäkää tunkkinne.
Tuo on hyvin tuttu tunnetila hyvin monella maaseudunasukkaalla, kun idiootit pääsee vallankahvaan, lopputulema on säälittävää paskaa. Täälläkin todellisuudesta täysin vieraantuneita riittää riesaksi asti.
Juu, en ole ainoa näilläkään kulmilla, mutta yksi ensimmäisistä jotka uhkauksensa toteuttaa. Onhan tuossa muutama kaupunkilainen tontin omistaja jotka jo kauhistelivat että mitäs nyt sitten tapahtuu kun metsäsi myyt, tuleeko aukko? Sanoin että ei kuulu mulle, omistaja tekee niinkuin parhaaksi näkee, sittenpähän näette kuka olisi ollut se paras naapuri. Pari yritti jo ostaa hieman lisämaata tonttinsa ympärille mutta sen verran on ollut poliittiset näkemykset varsinkin sen metsän kannalta ristissä tässä vuosien varrella. sanoin että ei muuta kun 300 tonnia tiskiin niin metsä on sinun, tee sitten mitä haluat tai ole tekemättä, mulla on mitta täynnä.
Paikalla
Justis
Reactions:
Viestit: 1561
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

John Carter kirjoitti: 03 Kesä 2023, 16:54 Voidaan oikeastaan todeta, että Vihreät ovat tuon takana ja yrittävät yhä kurjistaa maalaisia kykyjensä mukaan. Ääriliike siis kyseessä, jonka tarkoituksena on aiheuttaa vastakkainasettelua yhteiskuntaamme woketuksillaan, wegetyksillään ja mamutuksillaan. Enitenhän oikeasti tuetaan maahan hilattuja menalaisia, joilla ei ole edes työvelvoitetta ja joista 60% on työttömänä täysihoidolla, joita kantikset joutuvat oravanpyörässä niskalimassa elättelemään.
Osmo Soininvaara: Verot ovat korkeita, koska maalla asuvia tuetaan liikaa
Vihreiden konkaripoliitikon, Osmo Soininvaaran mukaan Suomen korkeaa veroastetta voidaan selittää maaseudun liiallisella ja vääränlaisella tukemisella.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f ... 9c0ce4060d
Soininvaaran puheita nyt ei voi järki ihminen ottaa ihan todesta vaikka kyllä hän saattaa joskus oikeilla jäljillä ollakin. Kysymys on oikeastaan siitä kaupunkilaiset puuttuvat maaseudun tekemisiin niin paljon että elämä täällä alkaa käydä mahdottomaksi. Tässä on kyllä yhtä syyllinen demarit kuin maaseudunpuolue keskustakin.

Niin itsellä kuin monella muullakin olisi ollut ja saattaisi olla vieläkin yrittää täällä mutta kun ei saa edes rakennuslupia omalle maalle milloin mistäkin syystä. Jos kaupunkilaiset eivät puuttuisi näin raskaasti maaseudun asioihin kun kerran eivät maalaiset puutu kaupunkien asioihin niin kaikilla menisi paljon paremmin. Täällä maalla on muutakin elämää kuin maanviljelys, maatiloja alkaa olla kovin harvassa.

Täytyy kyllä sanoa että olen katunut sitä että tuli muutettua takaisin tänne kotiseudulle parinkymmenen vuoden vaelluksen jälkeen. No nyt on lähes kaikki myynnissä ja sen jälkeen maasta pois. Reserviläisistä jo erosin eikä enään ennen niin rakas maanpuolustus nappaa enään pätkääkään.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17678
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Minä kyllä aion muuttaa landelle takaisin heti, kun hallitus vaihtuu ja reserviinkin liityin heti, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Töistä otin loparit tosin heti seuraavana päivänä, kun Marinin hallitus astui valtaan ja kohta voisi taas harkita myös firman perustamista jälleen, tai töihin menoa, kun päästään sosialismista eroon ja taskun pohjalla saattaa jälleen jäädä muutakin, kuin pelkkä reikä.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4233
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Itse ajatellut laittaa pellot kasvamaan koivua, se kasvaa nopeasti ja pääsee maatalouspuolen täysin idioottimaisesta pilkun-nussinta byrokratiasta eroon.
Tosin metsäpuolikin alkaa näyttää aika pahalta, maata viedään kertomatta mitään, vasta hakkuuta suunitellessa selviää että kas perkele suojelualuetta on taas pukannut.
Minun mielestä noin.
Paikalla
Susa
Reactions:
Viestit: 7170
Liittynyt: 17 Tammi 2023, 15:19

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Susa »

John Carter kirjoitti: 03 Kesä 2023, 18:09 reserviinkin liityin heti, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Liityit mihin?
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 17678
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Susa kirjoitti: 03 Kesä 2023, 22:00
John Carter kirjoitti: 03 Kesä 2023, 18:09 reserviinkin liityin heti, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Liityit mihin?
Reserviläisliittoon.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6484
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Rere
Reactions:
Viestit: 1901
Liittynyt: 01 Joulu 2022, 15:43

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Rere »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:17 Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
Suomen metsät olivat kurjassa kunnossa ennen kuin uudistamisvelvoitus saatiin lakiin mukaan. Näin siis etenkin niillä alueilla joilla vähänkään suurimittaisemman metsätalouden harjoittaminen esim. teollisuuden raaka-ainetarpeen vuoksi oli kannattavaa. Erämaat olivat sitten eri asia. Nykyisinhän logistiikka on aivan toisella tasolla kuin silloin eikä nollarajoista enää puhuta. Mutta onpa hyvä, että silloin huonompien talousmetsien aikaan on sentään risuja riittänyt hyötykäyttöönkin eli pontikkapannun kuumentamiseen.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6484
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Rere kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:52
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:17 Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
Suomen metsät olivat kurjassa kunnossa ennen kuin uudistamisvelvoitus saatiin lakiin mukaan. Näin siis etenkin niillä alueilla joilla vähänkään suurimittaisemman metsätalouden harjoittaminen esim. teollisuuden raaka-ainetarpeen vuoksi oli kannattavaa. Erämaat olivat sitten eri asia. Nykyisinhän logistiikka on aivan toisella tasolla kuin silloin eikä nollarajoista enää puhuta. Mutta onpa hyvä, että silloin huonompien talousmetsien aikaan on sentään risuja riittänyt hyötykäyttöönkin eli pontikkapannun kuumentamiseen.
Joo, on se kumma miten metsät ovat selvinneet hengissä ilman ihmistä satojamiljoonia vuosia. Onneksi me ilmestyimme planeetalle pelastamaan metsät.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
Justis
Reactions:
Viestit: 1561
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:17 Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
Olet ehkä juonut hieman liikaa sitä pontikkaa kun noin pehmoisia haastelet.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6484
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:03
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:17 Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
Olet ehkä juonut hieman liikaa sitä pontikkaa kun noin pehmoisia haastelet.
Käytä rahasi jotka saat metsistäsi oikein isoon dieselmaasturiin. Säädä se vielä syytämään todella paljon nokea. Sitten oletkin jo ihan raamattuvyöhykkeen hihhuleita.

Voit etsiä kirjan ihan itse jossa kerrotaan pontikan polton historia suomessa jopa kieltolain ylikin. Olen itse myös keittänyt pontikkaa joten olen harrastanut kansanperinnettä. Tosin sähköllä, en puulla.

Etsi minulle 10 kriittistä kirjoitusta Suomen metsäyhtiöistä. Niitä ei oikein löydy. Kyseessä varmaan salaliitto tai sitten asiat ovat helvetin hyvin metsäyhtiöiden toiminnassa ja mitään huomautettavaa ei ole.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6484
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Vanhat metsät ovat vähissä ja pirstaleina – sadat eliölajit vaarassa hävitä

Turun yliopisto korjaa tilannetta ostamalla nuoria metsiä nyt, että ne saisivat kehittyä luonnontilaisiksi tulevaisuudessa. Vain kolme prosenttia Suomen metsistä on luonnontilaisia.

https://yle.fi/a/74-20034201

Luontoarvoiltaan arvokkaan Saimaan saaren hakkuista syntyi äläkkä, nyt metsäyhtiö oikoo syntyneitä käsityksiä: hakkuuilmoituksessa oli virhe

Luontoarvoista huolestuneet ihmiset ja ympäristöjärjestö Greenpeace ovat arvostelleet metsäyhtiö UPM:ää aikeista hakata metsää Puumalan Rokansaaressa. Yhtiön mukaan rannan läheiselle kuviolle oli ilmoitettu väärä hakkuutoimi.

https://yle.fi/a/74-20034953

Uutisoinnilla ja sosiaalisella medialla näyttää olevan sittenkin painoarvoa. Kysehän ei ole metsäyhtiön väärinkäsityksestä vaan huomasivat että ihan kaikkea ei voikaan alkaa kaatamaan. Ihmisille metsillä on muutakin arvoa kuin metsäyhtiöiden näkemys voittoina yritykselle.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Paikalla
Justis
Reactions:
Viestit: 1561
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 14:21

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Justis »

Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:10
Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:03
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:17 Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
Olet ehkä juonut hieman liikaa sitä pontikkaa kun noin pehmoisia haastelet.
Käytä rahasi jotka saat metsistäsi oikein isoon dieselmaasturiin. Säädä se vielä syytämään todella paljon nokea. Sitten oletkin jo ihan raamattuvyöhykkeen hihhuleita.

Voit etsiä kirjan ihan itse jossa kerrotaan pontikan polton historia suomessa jopa kieltolain ylikin. Olen itse myös keittänyt pontikkaa joten olen harrastanut kansanperinnettä. Tosin sähköllä, en puulla.

Etsi minulle 10 kriittistä kirjoitusta Suomen metsäyhtiöistä. Niitä ei oikein löydy. Kyseessä varmaan salaliitto tai sitten asiat ovat helvetin hyvin metsäyhtiöiden toiminnassa ja mitään huomautettavaa ei ole.
Mulla on jo ihan tarpeeksi iso dieselmaasturi. Vakiokuntoinen toki kun eihän sitä muuten saa katsastuksesta läpi. Se nyt on oikeastaan vain työkalu jolla pääsee liikkumaan vain vähän huonommallakin teillä.

Olet kyllä ihan tarpeeksi hyvä etsimään itsekin noita kritisoivia kirjoituksia suuria metsäyhtiöitä vastaan eli tuskin minun sitä tarvitsee puolestasi tehdä.

Jos yhtään lohduttaa niin en ole se 2007 jälkeen tehnyt kuin yhden puukaupan isoihin lukeutuviin yhtiöiden kanssa eli Stora Enson eikä sekään mennyt oikein nappiin. Tämän jälkeen kaupat on tehty poimintahakkuina melko pienillä aloilla ja pienempien sahayritysten kanssa avohakkuita vältellen. UPM kanssa meni hermot kun heillä oli tapana tehdä kaikista puista 6 metrin tukki ja sen jälkeen loppu kuitua eli tukkipuusta tarjottu hyvä hinta kovastikin sitten paskaan katkontaan.
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 6484
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Suomen metsät

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:46
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:10
Justis kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:03
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 09:17 Tässä ketjussa tulikin hyvin esiin keskinkertaisten ihmisten ajattelutapa. Metsät sileäksi vielä kun voi ja näin ajattelee jokainen metsän "Omistaja". Sille ei voi mitään että gaussinkäyrä on matemaattinen laki. Se kertoo suoraan että valtaosa ihmisistä on "Kellon" keskellä. Kaksi ääripäätä edustavat hyvin harvat.

Pontikan keitosta kertovassa kirjassa kerrottiin kuinka aikoinaan viinan himossa Etelä-Suomen metsät pistettiin sileäksi. Pontikan keitto vaatii energiaa eli tässä tapauksessa puuta. Ja kuten totesin niin jokaisella risulla on markkina-arvo. Mitään muuta arvoa luonnolla ei ole vaan se on kuten kristinusko opettaa vain ihmisen tarpeita varten.
Olet ehkä juonut hieman liikaa sitä pontikkaa kun noin pehmoisia haastelet.
Käytä rahasi jotka saat metsistäsi oikein isoon dieselmaasturiin. Säädä se vielä syytämään todella paljon nokea. Sitten oletkin jo ihan raamattuvyöhykkeen hihhuleita.

Voit etsiä kirjan ihan itse jossa kerrotaan pontikan polton historia suomessa jopa kieltolain ylikin. Olen itse myös keittänyt pontikkaa joten olen harrastanut kansanperinnettä. Tosin sähköllä, en puulla.

Etsi minulle 10 kriittistä kirjoitusta Suomen metsäyhtiöistä. Niitä ei oikein löydy. Kyseessä varmaan salaliitto tai sitten asiat ovat helvetin hyvin metsäyhtiöiden toiminnassa ja mitään huomautettavaa ei ole.
Mulla on jo ihan tarpeeksi iso dieselmaasturi. Vakiokuntoinen toki kun eihän sitä muuten saa katsastuksesta läpi. Se nyt on oikeastaan vain työkalu jolla pääsee liikkumaan vain vähän huonommallakin teillä.

Olet kyllä ihan tarpeeksi hyvä etsimään itsekin noita kritisoivia kirjoituksia suuria metsäyhtiöitä vastaan eli tuskin minun sitä tarvitsee puolestasi tehdä.

Jos yhtään lohduttaa niin en ole se 2007 jälkeen tehnyt kuin yhden puukaupan isoihin lukeutuviin yhtiöiden kanssa eli Stora Enson eikä sekään mennyt oikein nappiin. Tämän jälkeen kaupat on tehty poimintahakkuina melko pienillä aloilla ja pienempien sahayritysten kanssa avohakkuita vältellen. UPM kanssa meni hermot kun heillä oli tapana tehdä kaikista puista 6 metrin tukki ja sen jälkeen loppu kuitua eli tukkipuusta tarjottu hyvä hinta kovastikin sitten paskaan katkontaan.
Kannattaa myydä nyt ja kannattaa myydä kaikkien muidenkin metsänomaistajien koska metsien käyttöön voi tulla rajoituksia. Jos yhtään kapitalismia tunnen niin kun markkinoille tulee ylituotantoa tuotteen hinta laskee. Eli ne jotka myyvät nyt saavat parhaat rahat joilla ostaa maastureita.

Voin kertoa että Stora-Enso ja UPM ovat netin hyvin siivonneet kriittisistä kirjoituksista. Harva uskaltaa suuryhtiöille pistää kapuloita rattaisiin. Ja luulen että se joka myy metsää saa kaikkein pienimmän siivun kakusta. Metsäyhtiöt lienevät pitävät omasta voitostaan huolen.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Vastaa Viestiin