Muistot & Tunteet – lista kappaleista

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.
Kissatäti
Reactions:

Muistot & Tunteet – lista kappaleista

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Muistot & Tunteet – lista kappaleista. Asioita, joihin saattaa liittyy musiikki. Voit vastata niin monella kappaleella kuin tahdot.

Aloitetaan helpolla Osa 1. (Huomenna osa 2.)

1. Musiikki, jota kuuntelit, kun muutit pois kotoa. Eli millaista musiikkia kuuntelit silloin ja onko mielessäsi jokin tietty kappale. Riittää näytekin siitä millaista musiikkimakusi silloin oli.

Aloitan kappaleella josta jostain syystä pidin :D Olin 16-vuotias

Voi hyvää päivää. Tämä myös soi vinyylisoittimesta joskus siihen aikaan :lol:

Isä antoi vanhaoja levyjä mukaani Kauppaopiston asuntolaan ja seassa oli tämä helmi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tauko
Reactions:

Re: Muistot & Tunteet – lista kappaleista

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Tämmöisiä kappaleita tulee mieleen ja sitten näitten bändien lisäksi mulla aina soinut CCR, Deep Purple, Led Zeppelin jne.
Kissatäti
Reactions:

Muistot & Tunteet – lista kappaleista. Asioita, joihin saattaa liittyy musiikki. Voit vastata niin monella kappaleella kuin tahdot.
Osa 2. Ensirakkauden soundtrack.

Voit käsitellä aihetta monella tapaa aivan kuten haluat. Esim.

1. Laittamalla kappaleita joilla oli merkitystä suhteessanne.
2. Laittamalla musiikkia jota kuului siihen aikaan tai jota kuuntelit siihen aikaan.
3. Voi myös kertoa tarinan biiseillä jos haluaa.
4. Jokin muu katsontakanta asiaan

Aloitan kappaleella jonka tahdissa tanssein ensimmäistä kertaa silloisen ihastukseni kanssa. Olisikohan vuosi ollut 1985 :D

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Me ei asuttu ihan lähekkäin ja suhde oli myrskyisä :D Kappale jonka takia ostin koko samannimisen albumin.

Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Tuollaista kuuntelin kun muutin pois kotoa.
Guild can only exist in a person who can act
Kissatäti
Reactions:

Suhde loppui aika lyhyeen. Sopivasti silloin alkoi kuulumaan tämä. Ja hyvähän tämä oli ja on.

asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

1. Musiikki, kun muutit pois kotoa. Olin silloin kuunnellut parin vuoden ajan ahkerasti Ismo Alangon kaikkia kokoonpanoja ja The Doorsia. Uudessa kämpässä, kun laitoin ensimmäisen kerran tv:n päälle ja viritin kanavat, joltain musiikkikanavalta tuli Robbie Williamsin Millennium. Silloin päätin, että on ok tykätä Robbiesta, vaikka se on entinen Take That -jäsen.

2. Ensirakkauden soundtrack.
Tyttö oli isommasta kaupungista ja heillä näkyi Music TV, joka usein soi taustalla. Siltä ajalta on jääneet mieleen Soul Asylym, 4 Non Blondes ja Spin Doctors. Eka rakastelu tapahtui kuitenkin minun kotonani ja ilman taustamusiikkia. Sen jälkeen laitoin kasetilta soimaan tämän biisin.

Mene mene tekel upharsin.
Kissatäti
Reactions:

Osa 3 Kappaleita jotka / joka vie sinut lapsuuden muistoihin ja aistikokemuksiin.

Ei tarvitse olla kappale siltä ajalta. Riittää että kappale vyöryttää muistoja mieleen.

Biisi, joka muistuttaa mummolasta. Tai joista tulee mieleen jotain, esim. sateen jälkeen märkä ruoho, äidin leipoma pulla, päivä huvipuistossa tai kesämarkkinoilla?

Äiti lauloi tätä minulle kun olin ihan pieni. Tykkäsin laulusta kovasti :D Tunnelma ei yhtä lämmin ja rakastava Olavi Virran laulussa kun äidin laulamana, vaikka kappale on sama. Minusta tuntuu siis. :D
Poista suositus Vastaa Viestiin