Syysketju
Syysketju
Tänne saa laittaa syksyisiä asioita ja kysymyksiä.
Voiko raakoja omenoita pakastaa? Siis niin että kuorisi ja siivuttaisi ne ja sitten pakastaisi.
Voiko raakoja omenoita pakastaa? Siis niin että kuorisi ja siivuttaisi ne ja sitten pakastaisi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Syysketju
Yllättävää. Voi pakastaa ainakin tekoälyn mielestä 
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Voit pakastaa omenat raakana viipaleina, lohkoina tai raasteena, tai kypsennettynä soseena. Poista siemenkodat ja kuoret halutessasi, lisää halutessasi sokeria, ja pakkaa omenat sitten pakastepusseihin tai -rasioihin. Pakastetut omenat sopivat mainiosti piirakoihin, kiisseleihin ja puurojen sekaan.
Raakana pakastaminen
Valmistelu: Poista omenista siemenkodat. Voit kuoria omenat tarvittaessa, mutta kotimaisia omenoita ei välttämättä tarvitse kuoria.
Leikkaaminen: Leikkaa omenat ohuiksi lohkoiksi tai viipaleiksi.
Maustaminen (valinnainen): Lisää omenalohkojen joukkoon sokeria, jos haluat.
Pakkaaminen: Pakkaa lohkot pakastusrasioihin tai -pusseihin.
Käyttö: Pakastetut omenat sopivat hyvin esimerkiksi piirakoiden täytteeksi, jolloin ne voi lisätä hieman kohmeisina leivonnaisten pinnalle.
Soseena pakastaminen
Keittäminen: Pese omenat ja keitä ne kannellisessa kattilassa, jossa on hieman vettä, kunnes ne ovat pehmeitä.
Soseuttaminen: Paseeraa keitetyt omenat siivilän läpi sileän sosen saamiseksi. Soseuttaminen poistaa samalla siemenkodat ja kuoret.
Pakkaaminen: Pakasta valmis sose pakastuksen kestäviin rasioihin.
Vinkkejä
Pakasta omenat kerta-annoksina, jotta ne on helppo käyttää myöhemmin.
Valitse juuri ja juuri kypsiä, napakoita omenoita pakastamiseen.
Pakastetut omenat sopivat myös puurojen, kiisselien ja jogurtin kanssa nautittavaksi.
Raakana pakastaminen
Valmistelu: Poista omenista siemenkodat. Voit kuoria omenat tarvittaessa, mutta kotimaisia omenoita ei välttämättä tarvitse kuoria.
Leikkaaminen: Leikkaa omenat ohuiksi lohkoiksi tai viipaleiksi.
Maustaminen (valinnainen): Lisää omenalohkojen joukkoon sokeria, jos haluat.
Pakkaaminen: Pakkaa lohkot pakastusrasioihin tai -pusseihin.
Käyttö: Pakastetut omenat sopivat hyvin esimerkiksi piirakoiden täytteeksi, jolloin ne voi lisätä hieman kohmeisina leivonnaisten pinnalle.
Soseena pakastaminen
Keittäminen: Pese omenat ja keitä ne kannellisessa kattilassa, jossa on hieman vettä, kunnes ne ovat pehmeitä.
Soseuttaminen: Paseeraa keitetyt omenat siivilän läpi sileän sosen saamiseksi. Soseuttaminen poistaa samalla siemenkodat ja kuoret.
Pakkaaminen: Pakasta valmis sose pakastuksen kestäviin rasioihin.
Vinkkejä
Pakasta omenat kerta-annoksina, jotta ne on helppo käyttää myöhemmin.
Valitse juuri ja juuri kypsiä, napakoita omenoita pakastamiseen.
Pakastetut omenat sopivat myös puurojen, kiisselien ja jogurtin kanssa nautittavaksi.
- Bored
- Reactions:
Miksi on niin saamarin kosteaa?? Kämpässäkin laminaatti on kuprulla kylppärin edessä ja ovi hankaa sitä. Tosin nautin syksystä tällä kertaa. Odotan Halloweenia. Sitten pelaan alkuperäistä Life Is Strangea ja syvennyn Arcadia Bayn maailmaan ja henkilöihin. Ehkä sadannen kerran. Kuka sitten juhlii mitäkin? Minä Halloweenia ja jotkut pyhäinpäivää. Säästän rahaa ja teen vartavasten isän herkkuruokaa eli naudan sisäfilepihvejä. Tänne ei taida kunnon ruskaa tulla, en osaa sanoa.
AI ei varmaan ole koskaan tehnyt omenasosetta.
Mun mielestä kannattaa kuoria ne omenat ennen keittämistä. Kuoret tukkii siivilän aina heti.
Mun mielestä kannattaa kuoria ne omenat ennen keittämistä. Kuoret tukkii siivilän aina heti.
Äiti pienenä, eleet ja ilmeet eivät näytä äidiltä. Kuva on tekoälyllä tehty liikkuvaksi.
Ainakin valkeakuulas omenalajike sopii hyvin kuorineen soseutettavaksi. On vuosikymmenien kokemus siitä lajista-
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Jaa niin niitä on semmosia ohutkuorisiakin lajeja. Ja ehkä ne kovemmatkin pehmenisi, jos jaksaisi puoli päivää keittää tai käyttää jotain sähkökonetta.
Miksi ihmeessä mun kaikki vakavat suhteet on alkaneet syksyllä? Ja sit pelkät panosuhteet on alkaneet keväällä tai kesällä?
Mene mene tekel upharsin.
- Henry Borat
- Reactions:
Tällä mutta sinne täytyy rekisteröityä ja vain kolme on ilmaista.Henry Borat kirjoitti: ↑21 Syys 2025, 20:39Millä palvelulla sait kuvan eämään? Oon yrittänyt etsiä vastaavia, mutta tullut ihan surkeita?
https://www.myheritage.fi/deep-nostalgi ... bttHVphv-h
-
Brainwashed
- Reactions:
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
- Henry Borat
- Reactions:
Kiitos! Täytyy kokeilla sitäkin.Kissatäti kirjoitti: ↑21 Syys 2025, 23:25Tällä mutta sinne täytyy rekisteröityä ja vain kolme on ilmaista.Henry Borat kirjoitti: ↑21 Syys 2025, 20:39Millä palvelulla sait kuvan eämään? Oon yrittänyt etsiä vastaavia, mutta tullut ihan surkeita?
https://www.myheritage.fi/deep-nostalgi ... bttHVphv-h
Lainaus:
♥ Jos minun olisi pitänyt valita – tai jos kukaan olisi koskaan kysynyt – olisin nimennyt syyskuun lempikuukaudekseni.
Silloin valo oli täyteläisin, luonto hauraimmillaan ja kauneimmillaan ja raikkaassa, öisessä sateisessa puhdistuneessa ilmassa vielä lämpöä; puiden lehdet hehkuivat kuin järkensä menettäneinä, metsä tuoksui samaan aikaan märältä ja kuivalta, ja pilvettömänä päivänä taivaan sininen kansi huumasi syvyydellään.
Syyskuussa myös kaupungit elivät vahvimmin. Kesän verkkaisuus oli päättynyt eikä talven tieltään lakaiseva kylmyys vielä ollut saapunut. Kuumuus ei läkähdyttänyt eikä pureva pakkasviima lannistanut. Minulle syyskuu oli aina ollut kuukausista toiveikkain, täynnä suuria lupauksia ja avautuvia mahdollisuuksia.
- Antti Tuomainen; Synkkä niin kuin sydämeni
♥ Jos minun olisi pitänyt valita – tai jos kukaan olisi koskaan kysynyt – olisin nimennyt syyskuun lempikuukaudekseni.
Silloin valo oli täyteläisin, luonto hauraimmillaan ja kauneimmillaan ja raikkaassa, öisessä sateisessa puhdistuneessa ilmassa vielä lämpöä; puiden lehdet hehkuivat kuin järkensä menettäneinä, metsä tuoksui samaan aikaan märältä ja kuivalta, ja pilvettömänä päivänä taivaan sininen kansi huumasi syvyydellään.
Syyskuussa myös kaupungit elivät vahvimmin. Kesän verkkaisuus oli päättynyt eikä talven tieltään lakaiseva kylmyys vielä ollut saapunut. Kuumuus ei läkähdyttänyt eikä pureva pakkasviima lannistanut. Minulle syyskuu oli aina ollut kuukausista toiveikkain, täynnä suuria lupauksia ja avautuvia mahdollisuuksia.
- Antti Tuomainen; Synkkä niin kuin sydämeni