Ensimmäisenä nähty eläin paljastaa pahimman vikasi

Pseudotieteellistä Keskustelua. Ymmärrysrajan toisella puolen
Kissatäti
Reactions:

Ensimmäisenä nähty eläin paljastaa pahimman vikasi

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tämä visuaalinen testi paljastaa "pahimman vikasi" ensimmäisen näkemäsi eläimen perusteella

Sosiaalisessa mediassa kiertää jatkuvasti kuva, jossa on useita piilossa olevia eläimiä, ja sen mukana tulee lause: ”Älä huijaa. Ensimmäinen näkemäsi eläin paljastaa pahimman virheesi.” Kyseessä on kuva, joka ensi silmäyksellä näyttää ihmiskasvojen ääriviivalta, mutta piilottaa useita päällekkäisiä eläinhahmoja. Tämän tyyppinen visuaalinen testi on tullut erittäin suosituksi, sillä se herättää uteliaisuutta ja keskustelua siitä, voivatko hahmot todella heijastaa niitä katsovan henkilön persoonallisuuden piirteitä.

Miten testi suoritetaan?
Tarkkaile kuvaa muutaman sekunnin ajan.
Tunnista nopeasti ensimmäinen eläin, joka kiinnittää huomiosi (pakottamatta tai tietoisesti etsimättä muita hahmoja). Kerro mikä eläin ilmestyi ensimmäisenä hahmona aivoihisi niin minä kerron pahimman puolesi luonteessasi. Kerro sitten pitikö paikkaansa ja tehdään tutkimus joka kertoo testin luotettavuudesta :D
huonopuoli.jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
JeeSe
Reactions:

Re: Ensimmäisenä nähty eläin paljastaa pahimman vikasi

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kilpikonna
Kissatäti
Reactions:

JeeSe kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:31Kilpikonna
Kilpikonna – hitaus vai liiallinen varovaisuus

Merkittävä ominaisuus: Päätösten tekeminen liiallisen varovaisuuden ja muutoksen pelon avulla.
Kuvaus: Jos katseesi osui ensimmäisen kerran kilpikonnaan, olet yleensä rauhallinen ja vakaa, mutta saatat jähmettyä tilanteissa, jotka vaativat ketteryyttä tai sopeutumista. Hidas tahtisi voi olla hyödyllinen pohdinnalle, kunhan se ei estä henkilökohtaista kehitystäsi.

Pitääkö paikkansa? :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Delffiini
Be stronger than your excuses
Kissatäti
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:33Delffiini
Delfiini – Suunnittelun puute

Merkittävä ominaisuus: Impulsiiviset toimet ja huono seurausten ennakointi.
Kuvaus: Delfiinin näkeminen ennen muita eläimiä osoittaa, että olet luova ja sosiaalinen, mutta myös sitä, että joskus annat hetken viedä sinua mukanaan ajattelematta tekojesi seurauksia. Spontaaniutesi on lahja, mutta sen tasapainottaminen pienellä strategialla estää sinua kompastumasta.

Pitikö paikansa?
Sepeteus!
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sepeteus! »

Etana.
Kissatäti
Reactions:

Sepeteus! kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:38Etana.
Etana – Hidas edistyminen tai vastustus muutokselle

Merkittävä ominaisuus: Vaikeus sopeutua uusiin olosuhteisiin ja taipumus edetä hyvin verkkaiseen tahtiin.

Kuvaus: Jos ensimmäinen näkemäsi asia oli etana, suhtaudut muutokseen todennäköisesti äärimmäisen varovaisesti ja pidät mieluummin tutun turvallisuuden kuin epävarmuuden riskin ottamisen arvoisena. Vaikka kärsivällisyytesi ja sinnikkyytesi voivat olla arvokkaita hyveitä, joskus on vaarana pysähtyä tai jäädä paitsi tilaisuuksista, koska pelkäät eteneväsi liian nopeasti. Oppimalla luottamaan prosessiin halvaantumatta voit edetä suuremmalla itsevarmuudella.

Pitikö paikkansa?
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Kissatäti kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:37

Kuvaus: Delfiinin näkeminen ennen muita eläimiä osoittaa, että olet luova ja sosiaalinen, mutta myös sitä, että joskus annat hetken viedä sinua mukanaan ajattelematta tekojesi seurauksia. Spontaaniutesi on lahja, mutta sen tasapainottaminen pienellä strategialla estää sinua kompastumasta.

Pitikö paikansa?
Pelottavan hyvin.:) Oon tiennyt ton jo jonkun aikaa ja tasapainotan itseäni tietoisesti.

Mm. pakottamalla itseni tekeen loppuun asioita ennenkö aloitan uuden viidennentoista projektin jonon jatkoksi.
Be stronger than your excuses
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kissatäti kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:32
JeeSe kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:31Kilpikonna
Kilpikonna – hitaus vai liiallinen varovaisuus

Merkittävä ominaisuus: Päätösten tekeminen liiallisen varovaisuuden ja muutoksen pelon avulla.
Kuvaus: Jos katseesi osui ensimmäisen kerran kilpikonnaan, olet yleensä rauhallinen ja vakaa, mutta saatat jähmettyä tilanteissa, jotka vaativat ketteryyttä tai sopeutumista. Hidas tahtisi voi olla hyödyllinen pohdinnalle, kunhan se ei estä henkilökohtaista kehitystäsi.

Pitääkö paikkansa? :D
Ainakin osittain voin olla samaa mieltä, eli tulkitaan varmaan onnistumiseksi tässä tutkimuksessa.
Sepeteus!
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sepeteus! »

Kissatäti kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:39
Sepeteus! kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:38Etana.
Etana – Hidas edistyminen tai vastustus muutokselle

Merkittävä ominaisuus: Vaikeus sopeutua uusiin olosuhteisiin ja taipumus edetä hyvin verkkaiseen tahtiin.

Kuvaus: Jos ensimmäinen näkemäsi asia oli etana, suhtaudut muutokseen todennäköisesti äärimmäisen varovaisesti ja pidät mieluummin tutun turvallisuuden kuin epävarmuuden riskin ottamisen arvoisena. Vaikka kärsivällisyytesi ja sinnikkyytesi voivat olla arvokkaita hyveitä, joskus on vaarana pysähtyä tai jäädä paitsi tilaisuuksista, koska pelkäät eteneväsi liian nopeasti. Oppimalla luottamaan prosessiin halvaantumatta voit edetä suuremmalla itsevarmuudella.

Pitikö paikkansa?
En sanoisi että pitää paikkaansa koska en ole kovinkaan konservatiivinen ;)
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Norsu.
Kissatäti
Reactions:

Elämänsankari kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:49 Norsu.
Norsu – Itsepäisyys

Merkittävä piirre: Vaikeus muuttaa mieltä ja tunnistaa virheitä.
Kuvaus: Jos ensimmäinen huomaamasi asia on norsu, sinulla on taipumus olla erittäin vahvoja vakaumuksia ja sinun on vaikea antaa periksi muille näkökulmille. Olet uskollinen ja suojeleva niitä kohtaan, joista välität, mutta voit myös lukkiutua omaan näkökulmaasi ja menettää tilaisuuksia oppia muilta.

Pitikö paikkansa?
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Kissatäti kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:50
Elämänsankari kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:49 Norsu.
Norsu – Itsepäisyys

Merkittävä piirre: Vaikeus muuttaa mieltä ja tunnistaa virheitä.
Kuvaus: Jos ensimmäinen huomaamasi asia on norsu, sinulla on taipumus olla erittäin vahvoja vakaumuksia ja sinun on vaikea antaa periksi muille näkökulmille. Olet uskollinen ja suojeleva niitä kohtaan, joista välität, mutta voit myös lukkiutua omaan näkökulmaasi ja menettää tilaisuuksia oppia muilta.

Pitikö paikkansa?
Olen superuskollinen niitä kohtaan joista välitän, ja tulen aina olemaan(ei kovin iso joukko). Siksipä olen myös usein toisten surujen sekä huolien kaatopaikka, ei kivaa mutta pakko vaan olla.

Vahvoja vakaumuksia mulla kyllä on mutta niitä olen aina piilottanut ja yritän pitää ne niin piilossa ettei kukaan tiedä, ja eipä ole kukaan koskaan mitään sanonut joten..

Muista en niin osaa sanoa..
Kissatäti
Reactions:

Minä näin ensin iguaanisi. Tää pitää irl aika hyvin kutinsa. Välttelen ihmisiä ja olen hiljainen, ujo ja varautunut tuntemattomille jos en ole kännissä.

Iguaani – Kylmyys tai etäisyys

Merkittävä piirre: Taipumus pitää tietty emotionaalinen etäisyys ja vaikuttaa välinpitämättömältä ympärillä tapahtuvalle.

Kuvaus: Jos ensimmäinen näkemäsi eläin oli iguaani, sinulla saattaa olla varautunut asenne ja haluat mieluummin tarkkailla hiljaa ennen kuin ryhdyt mukaan. Vaikka kykysi pysyä rauhallisena voi olla hyödyllinen jännittyneinä aikoina, otat riskin eristäytyä tai jättää tunteesi ilmaisematta. Tunteiden näyttämisen tasapainoinen oppiminen auttaa sinua luomaan aitoja ja syvempiä ihmissuhteita.
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Kissatäti kirjoitti: 27 Kesä 2025, 15:37

Pitikö paikansa?
Ei pitänyt, sillä tehtävässä sanotaan ettei saa suunnitella, joten katsoin siihen mihin ihmistä nyt yleensä ekana katson, eli oikeaan silmään.
Guild can only exist in a person who can act
Poista suositus Vastaa Viestiin