Eli tässä on lanka jossa voi kertoa asioista jos jotakin kerrottavaa on!
¤¤¤¤¤
Pohjustan ketjun tällä.
Eli mun on Pakko Saada Kertoa, että sain Atrian kuluttajapalvelusta hyvityksenä lahjakortin, jolla voi ostaa Atrian tuotteita kaupoista. Lahjakortin arvo on 5 eur.
Eli mulla oli viallinen tuote, jossa Atrian Balkan nakki pakkaukseen oli yhteen nakkiin jäänyt punainen muovinen kypsennyskuori päälle. Ihmettelin ekaksi että mikä hiton muovin pala tuo on, mutta Atrian kuluttajapalvelusta kerrottiin, että tuo kuuluu kylläkin valmistusprosessiin, mutta ei tietenkään valmiiseen tuotteeseen.
En kyllä odottanut saavani Atrialta mitään isoa lahjakorttia (ehkä luokkaa 10-20 eur), mutta 5 eur on kyllä täysi vitsi!
Taidan ihan vain säilyttää tämän lahjakortin osoituksena suomalaisen ruokatalon anteliaisuudesta!
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Roviolle hyvä uusi peli idea. Noitapeli. CDON.comissa yli 29 euron lähetys lähtee ilman postikuluja. Olen odottanut sitä 5 euron lahjakorttia jo useamman vuoden. Eivät ole lämmenneet ajatukselle. Kun asiakas on saatu koukkuun miksi liehitellä enempää.
Ajattelin ostaa Dune 2 (4K) ja The Breakfast Club-elokuvan blurayna (Tuskin löytyy 4K:na). Vähän sentimentaalisuutta. Molly Ringwald on saman ikäinen kuin minä. Molly oli elokuvatähti silloin kun elokuva ilmestyi ja minä näpräsin Commodore 64:sen kanssa pääsemättä koskaan sen pidemmälle. Ja katsoin tietenkin The Breakfast Clubin.
No kerrotaan tositarina ketjun aloittajan tarinan maailmasta.
Eräs tuntemani nainen, joka aika räväkkä, valitti kuinka siteet ei pidäkkään kaikkea vuotoa sisällä vaikka mainokset niin lupailee. No omaa kokemusta ei ole niin luotin hänen sanaansa.
Otti hyvin verisen siteen ja laittoi sen kirjekuoreen, lähetti sit valmistajalle tai maahantuojalle. En muista tuota nyt tarkkaan, mut kyllä meitä nauratti.
Parin viikon päästä pyysi mua käymään postissa hänen puolestaan, oli saamerin iso ja kevyt laatikko täynnä siteitä. Ja taas naurettiin, mutta oltiin positiivisesti yllättyneitä.
Tilasin hiljattain tietokoneen erään suomalaisen kodinkoneketjun nettisivuilta. Paketti saapui, mutta huomasin heti että paketti oli avattu ja konetta käytetty. Ilmeisesti asiakaspalautuskone. Ohjekirjapaketit oli revitty auki ja esiasennus Windows oli asennettu loppuun uusine käyttäjätunnuksineen ym.
Otin liikkeeseen yhteyttä, mutta eivät suostuneet hyvittämään tästä outlet koneen hinnasta mitään. Olinhan maksanut uuden, paketissa olevan koneen hinnan. Sitten katsoin Disk info -ohjelmalla että paljonko käyttötunteja on levylle kertynyt. Ilmoitin sen asian verkkokauppaan, jolloin heiltä loppui keinot enää väittää mitään valheita.
Palauttivat sitten lahjakortilla 10 % hinnasta, jonka hyväksyin.
Kusetin kerran Kamuxia kun yrittivät kusettaa mua.
Ostin vähän käytetyn auton, ja parin kilometrin ajon jälkeen kuului tosi pahaenteinen rusahdus jostain. No ajattelin että ehkä kivi tms, kaikki toimi normaalisti.
Seuraavana aamuna huomasin parkkipaikalla pienen öljylammikon auton alla. Haisi vaihteistoöljylle ja sitähän se olikin.
Soitin auton myyneelle myyjälle. Ensin kaikki meni kivasti, auto heille syyniin ja kalliimpi vara-auto tilalle.
Sit selvisi että laatikon kuorissa hiushalkeama ja isompi remontti edessä. Pyysivät mua viemään auton konepajalla, korvaavat sit osan korjauksesta. Valehtelin vaistomaisesti olevani kaukana reissussa ja pyysin voisko se mitenkään viedä. No suostui. Ei mulla ollut vielä mitään tietoista suunnitelmaa.
Huollon edistyessä kävin haastattelemassa konepajalla, ja selvisi että kytkimestä oli irronnut joku niitti mikä oli mennyt ajossa johonkin väliin ja rusauttanut kuoren hajalle, jotain muutakin oli vähän vaurioitunut ja monen tonnin remppa.
Kertoi myös että niitti oli varmuudella pyörinyt kytkinkopassa jo pitkään koska kuorien sisäpinnassa oli pieniä jälkiä siellä täällä. Aivan varmasti oli irti jo auton ostaessani. Valokuvasin myös vahinkoja.
No sit tuli aika hakea auto ja automyyjä soitti ja sanoi että he korvaavat 30%, ja pyysi maksamaan loput suoraan huoltoon. Mutisin jotain ja sanoin hakevani auton.
Otin varoiksi vara-avaimet mukaan jos olis tullu ongelmia. Huollon tiskillä ilmoitin että Kamux kuvittelee että maksan tästä 70% mut koska auto oli ostettaessa hajalla en maksa mitään, ja työn tilaajahan on Kamux. Tyyppi nauroi ja sanoi että kyllä tilaus on Kamuxin nimellä, me laitetaan lasku niille ja antoi avaimet.
Sit laitoin meiliä Kamuxille jossa kerroin että laittakaa lasku siitä osuudesta joka kuuluu mulle, niin voin riitauttaa sen. Eipä kuulunut mitään.
Sit kun muutaman vuoden päästä ostin uutta autoa, sattumoisin samasta Kamuxista löytyi sopiva. Vähän mietin et kehtaanko mennä mut aivan sama.
Kun tuli aika tehdä kaupat myyjä (eri ihminen onneksi) katteli ruutua, sit katteli mua, sit taas ruutua outo ilme naamalla. Ja mutisi jotain että tässä on varmaan ollu joku väärinkäsitys, poistetaas noi ja näpytteli hetken jotain. Hymyilin leveesti.
KultaKikkare kirjoitti: ↑26 Kesä 2025, 12:21
Kusetin kerran Kamuxia kun yrittivät kusettaa mua.
Ostin vähän käytetyn auton, ja parin kilometrin ajon jälkeen kuului tosi pahaenteinen rusahdus jostain. No ajattelin että ehkä kivi tms, kaikki toimi normaalisti.
Seuraavana aamuna huomasin parkkipaikalla pienen öljylammikon auton alla. Haisi vaihteistoöljylle ja sitähän se olikin.
Soitin auton myyneelle myyjälle. Ensin kaikki meni kivasti, auto heille syyniin ja kalliimpi vara-auto tilalle.
Sit selvisi että laatikon kuorissa hiushalkeama ja isompi remontti edessä. Pyysivät mua viemään auton konepajalla, korvaavat sit osan korjauksesta. Valehtelin vaistomaisesti olevani kaukana reissussa ja pyysin voisko se mitenkään viedä. No suostui. Ei mulla ollut vielä mitään tietoista suunnitelmaa.
Huollon edistyessä kävin haastattelemassa konepajalla, ja selvisi että kytkimestä oli irronnut joku niitti mikä oli mennyt ajossa johonkin väliin ja rusauttanut kuoren hajalle, jotain muutakin oli vähän vaurioitunut ja monen tonnin remppa.
Kertoi myös että niitti oli varmuudella pyörinyt kytkinkopassa jo pitkään koska kuorien sisäpinnassa oli pieniä jälkiä siellä täällä. Aivan varmasti oli irti jo auton ostaessani. Valokuvasin myös vahinkoja.
No sit tuli aika hakea auto ja automyyjä soitti ja sanoi että he korvaavat 30%, ja pyysi maksamaan loput suoraan huoltoon. Mutisin jotain ja sanoin hakevani auton.
Otin varoiksi vara-avaimet mukaan jos olis tullu ongelmia. Huollon tiskillä ilmoitin että Kamux kuvittelee että maksan tästä 70% mut koska auto oli ostettaessa hajalla en maksa mitään, ja työn tilaajahan on Kamux. Tyyppi nauroi ja sanoi että kyllä tilaus on Kamuxin nimellä, me laitetaan lasku niille ja antoi avaimet.
Sit laitoin meiliä Kamuxille jossa kerroin että laittakaa lasku siitä osuudesta joka kuuluu mulle, niin voin riitauttaa sen. Eipä kuulunut mitään.
Sit kun muutaman vuoden päästä ostin uutta autoa, sattumoisin samasta Kamuxista löytyi sopiva. Vähän mietin et kehtaanko mennä mut aivan sama.
Kun tuli aika tehdä kaupat myyjä (eri ihminen onneksi) katteli ruutua, sit katteli mua, sit taas ruutua outo ilme naamalla. Ja mutisi jotain että tässä on varmaan ollu joku väärinkäsitys, poistetaas noi ja näpytteli hetken jotain. Hymyilin leveesti.
Lienee ollut joku legendaarinen "asiakas on mulkku" -maininta siellä arkistoissa..
Joku oli löytänyt Tuhannen markan setelin, ilmeisesti isovanhemman kuoltua tämän talosta. OLi ottanut selvää että siitä saisi nykyään 200 - 300€ €. Eli ihan hukkaan ei raha mennyt.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 15:35
Joku oli löytänyt Tuhannen markan setelin, ilmeisesti isovanhemman kuoltua tämän talosta. OLi ottanut selvää että siitä saisi nykyään 200 - 300€ €. Eli ihan hukkaan ei raha mennyt.
Sitten kun mun veli kuolee, niin joku saattaa löytää nipun markkaseteleitä jostain.
Se niitä köyhyyksissään jemmasi silloin kun eurot tuli, kun arveli että niistä joskus vielä maksetaan enemmän kuin silloin olisi saanut.
Sitten kun mun veli kuolee, niin joku saattaa löytää nipun markkaseteleitä jostain.
Se niitä köyhyyksissään jemmasi silloin kun eurot tuli, kun arveli että niistä joskus vielä maksetaan enemmän kuin silloin olisi saanut.
Multa löytyy kunnon kokoelma, heh, arvoa tokkopa kummoisesti.
On kaikki eurosetelit ja kolikot, niin kuin sitä edeltävät markatkin. Ja on vanhempiakin jonnin verran, esim eri ikäisiä markan seteleitä.
Kaikki hienosti purkissa kaapissa piilossa, en edes oo 100 varma missä kaapissa. Mut 3 niitä on ja jossain niistä.
Jossain vaiheessa olisin saanut yhdestä markan setelistä 10€, no en myyny vaikken edes sen arvoa tiedä. Kai se tota luokkaa kuitenkin on..
Multa löytyy kunnon kokoelma, heh, arvoa tokkopa kummoisesti.
On kaikki eurosetelit ja kolikot, niin kuin sitä edeltävät markatkin. Ja on vanhempiakin jonnin verran, esim eri ikäisiä markan seteleitä.
Kaikki hienosti purkissa kaapissa piilossa, en edes oo 100 varma missä kaapissa. Mut 3 niitä on ja jossain niistä.
Jossain vaiheessa olisin saanut yhdestä markan setelistä 10€, no en myyny vaikken edes sen arvoa tiedä. Kai se tota luokkaa kuitenkin on..
On mullakin jossain aarrelaatikossa jotain paasikivi- ja paavonurmi-kymppejä ja taitaa olla joku satanenkin, mutta ei ollut varaa markka-aikana viisisatasia tai tonneja säilytellä.
Siihen se kai velikin sen arvonnousuolettamansa perusti, ettei niitä isompia seteleitä niin monille jää kaappeihin pölyttymään.
JeeSe kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 15:46
Tuskin, jos ei ole jotain harvinaista ja keräilijää kiinnostavaa erityistä yksilöä. Tuo 200-300 on aika kova hinta tonnin setelistä, jolla ei ole enää nimellisarvoa. Luulisi, että niitä on liikkeellä tuhansittain ja kaikilla keräilijöillä hyvät yksilöt kokoelmissaan.
Esimerkiksi vuoden 1941 1000 markan setelin arvo voi vaihdella 1000 eurosta jopa 5000 euroon asti. Sen sijaan vuoden 1955 1000 markan setelin arvo on tyypillisesti 30-150 euroa, mutta hyväkuntoisesta setelistä voi saada enemmän, kertoo Suomen Rahaliike.
JeeSe kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 15:46
Tuskin, jos ei ole jotain harvinaista ja keräilijää kiinnostavaa erityistä yksilöä. Tuo 200-300 on aika kova hinta tonnin setelistä, jolla ei ole enää nimellisarvoa. Luulisi, että niitä on liikkeellä tuhansittain ja kaikilla keräilijöillä hyvät yksilöt kokoelmissaan.