Minulla tuskin johtuu geeneistä. Ihan laiskuutta ja hedonisuutta vain, hieman ehkä lääkitys vaikuttaa.
Pitäisikö kenenkään muun laihduttaa? Voitaisiin laihduttaa yhdessä?
Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
Pitäisi. Laihdutetaan vaan. Saatpahan ainakin helpon voiton, jos et aivan mahdottomasti liho "laihdutuskuurilla". Minun ongelma on liika syöminen. Makeaa, suolaista, rasvaa, kaikkea menee ja kohtuuden ylläpito on kovin vaikeaa. Liikunnasta minulle tulee suden nälkä ja se torppaa aina kaikki laihdutukseni. Enkä pääse yhden kesän treenillä lähellekään sellaiseen kuntoon, että energiankulutuksella olisi merkitystä. Voit juosta maratonin suunnilleen sokerinpalalla ja minulla ei ole ongelmaa ahmia kiloa kerralla.
No onnea matkaan. Vanha ukko ei näytä hyvältä vaikka olisi kummoinen luuviulu, mutta terveyden ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta pitäisi pysyä jotenkin tolkullisessa painoluokassa.Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
Ehdotan joka-aamuista juoksulenkkiä.Neutroni kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 19:40Pitäisi. Laihdutetaan vaan. Saatpahan ainakin helpon voiton, jos et aivan mahdottomasti liho "laihdutuskuurilla". Minun ongelma on liika syöminen. Makeaa, suolaista, rasvaa, kaikkea menee ja kohtuuden ylläpito on kovin vaikeaa. Liikunnasta minulle tulee suden nälkä ja se torppaa aina kaikki laihdutukseni. Enkä pääse yhden kesän treenillä lähellekään sellaiseen kuntoon, että energiankulutuksella olisi merkitystä. Voit juosta maratonin suunnilleen sokerinpalalla ja minulla ei ole ongelmaa ahmia kiloa kerralla.
No onnea matkaan. Vanha ukko ei näytä hyvältä vaikka olisi kummoinen luuviulu, mutta terveyden ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta pitäisi pysyä jotenkin tolkullisessa painoluokassa.Haluaisin näyttää loppukesästä hyvältä psykedeelisessä mekossani.
En pysty. Olen aina harrastanut liikunnat iltapäivällä. Aamulla on täysi työ raahata itsenä töihin. Olen joskus käynyt uimassa, koska hallissa on silloin rauhallista. Se pitäisi ottaa taas tavaksi. Ja juoksu ei ehkä ole muutenkaan hyväksi, jos on 20 kg ylipainoa. Uinti, fillarointi ja kävely toimivat paremmin. Juosta voi ehkä sitten, jos pääsee joskus normaalipainoon (tosin siihen en usko, jos ei joku syöpäkasvain vähän jeesaa).
Pitää olla erittäin hyvät lenkkarit ja pururata tai vastaava.Neutroni kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 19:45En pysty. Olen aina harrastanut liikunnat iltapäivällä. Aamulla on täysi työ raahata itsenä töihin. Olen joskus käynyt uimassa, koska hallissa on silloin rauhallista. Se pitäisi ottaa taas tavaksi. Ja juoksu ei ehkä ole muutenkaan hyväksi, jos on 20 kg ylipainoa. Uinti, fillarointi ja kävely toimivat paremmin. Juosta voi ehkä sitten, jos pääsee joskus normaalipainoon (tosin siihen en usko, jos ei joku syöpäkasvain vähän jeesaa).
Oletko kävellyt pitkään aikaan? Luulisin ettei liikaa kannata aluksi ottaa matkaa. Vaan aloittaa kevyesti ettei ala tuntua liian työläältä lähteä.
Aloitetaan vaikka 0,5 km joka aamu 2 viikkoa. Ei pitäisi olla liikaa. Jos tuntuu kivalta niin saahan sitä pitemmästäkin kävellä mutta joka aamu ainakin tuo 0,5 km. aluksi.Neutroni kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 19:55 Kävelyllä pitäisi käydä. Se onnistuu ihan hyvin johonkin 10 km asti. Pehmeällä alustalla, kuten metsässä, menee enemmänkin. Mutta siitä pitäisi saada sellainen tapa, että kävisi lyhyellä kävelyllä joka ilta. Minulla on tapana saada intopuuskia, ottaa joku järjetön repäisy, ja sitten kärsiä pari päivää kolotuksista ja unohtaa koko homma. Ja olen myös tullut hyvin sääaraksi.