Saako puolisolle huutaa? - kysely

Saako puolisolle huutaa?

Ei
7
37%
Saa
12
63%

Ääniä yhteensä: 19

Kissatäti
Reactions:

Saako puolisolle huutaa? - kysely

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Mitä mieltä olet?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
MooM
Reactions:

Re: Saako puolisolle huutaa? - kysely

Viesti Kirjoittaja MooM »

Miksi pitäisi huutaa? Ihan normaalikuuloinen se on.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Ertsu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Ertsu »

Kissatäti kirjoitti: 29 Joulu 2024, 10:30 Mitä mieltä olet?
Saa silloin kun molemmat huutaa. Meillä oli ex-emännän kanssa sellaisia huutokilpailuja viimeisinä yhdessäolon aikoina.
Kissatäti
Reactions:

Minun mielestä saa kunhan ei ota tavaksi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Susa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Susa »

Joskus tulee huudettua kun hän ei kuule sanomisiani toiseen päähän taloa.

Esimerkiksi, "Onko mulle puhtaita sukkia?!"
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Kyllä saa huutaa. Tässäkin tukeudun aina viisaaseen JK Paasikiveen.
JK uhosi Allille Kultarannassa, että missä minun paitani on. Ei ole presidentille paitaa! Alli sanoi, että älä Juho huuda, kansa puistossa kuuntelee. Kai minä nyt saan kotonani huutaa, huusi presidentti.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Wisti kirjoitti: 29 Joulu 2024, 11:12 Kyllä saa huutaa. Tässäkin tukeudun aina viisaaseen JK Paasikiveen.
JK uhosi Allille Kultarannassa, että missä minun paitani on. Ei ole presidentille paitaa! Alli sanoi, että älä Juho huuda, kansa puistossa kuuntelee. Kai minä nyt saan kotonani huutaa, huusi presidentti.
Paasikivi olikin Hirmuinen mies.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Cinnamon
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Cinnamon »

Ei. Idiootit huutaa.
Goswell
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Totta helvetissä saa jos on aihetta.
Minun mielestä noin.
Kissatäti
Reactions:

Saako puolisolle huutaa?

Ei milloinkaan, vastaa yksi. Totta kai, kuuluu toisaalta. Osa ei tiedä, mitä vastata.

Esitimme kysymyksen myös psykologi ja psykoterapeutti Saara Salolle. Salo on erikoistunut pariskuntiin, lapsiin ja perheisiin.
Salon mielestä ei ole kyse lupa-asiasta.

”Minusta on kiistaton fakta, että läheisissä ihmissuhteissa herää tunteita. Ja ne tunteet purkautuvat välillä huutamalla”, psykologi summaa.
Aggressio parisuhteessa voi tulla esiin turhautumisena tai kiukkuna. Sellainen on tervettä ja normaalia, Salo korostaa. Purkaus kertoo, että jokin ei ole hyvin. Että toinen haluaa vaikuttaa toiseen, muuttaa jotakin suhteessa.

Eri asia on, parantaako huutaminen tilannetta. Ei todennäköisesti paranna, Salo tokaisee. Huutaminen kun on epämiellyttävä kokemus, jota seuraa vastareaktiona sulkeutuminen tai takaisin räyhääminen.
”Ei huutaminen siis vie taustalla oleviin tavoitteisiin, mutta se voi helpottaa oloa. Selkiyttää päätä, jotta pääsee eteenpäin.”
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010883562.html
Wisti
Reactions:

Pohdiskellaanpa tätäkin asiaa hiukan syvällisemmin.
Jos on onnistunut saamaan herttaisen puolison, on hänelle huutaminen lähes rikos. Jos taas puoliso on normaali vittumainen ihminen, on järjestyksen palauttaminen ääntä korottamalla - ei pelkästään suotavaa- vaan niin sanottu aviollinen velvollisuus.
Susa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tässä nyt tuntuu taas menevän kaksi asiaa sekaisin.
Huutaminen ja äänekäs agressio.
Aloittaja kysyi: "Saako puolisolle huutaa?"
Tottakai saa jos ei hän muuten kuule.

Miksi tämä huutamiskysymys piti kääntää agression osoittamiseksi?
Kissatäti
Reactions:

Wisti kirjoitti: 29 Joulu 2024, 11:30 Pohdiskellaanpa tätäkin asiaa hiukan syvällisemmin.
Jos on onnistunut saamaan herttaisen puolison, on hänelle huutaminen lähes rikos. Jos taas puoliso on normaali vittumainen ihminen, on järjestyksen palauttaminen ääntä korottamalla - ei pelkästään suotavaa- vaan niin sanottu aviollinen velvollisuus.
Niinhän se on että jos toinen ei huuda koskaan niin on hieman epäreilua karjua sellaiselle. Meillä hermostutaan harvoin mutta sitten yleensä huudetaan yhtä aikaa. Hänellä oli yhdessä välissä paha tapa äyskiä mutta se meni ohi kun jätin reagoimatta äyskimisiin. Olin kun en olisi kuullut mitään ja poistuin tilanteesta. Minä taas kiukuttelin ja olin rasittava silloin kun yritin lopetella mieliala lääkeitä. Harmitti varmaan eniten itseäni.
Wisti
Reactions:

Eipä siitä volyymin tasosta voi talon onnellisuutta päätellä. Ihmisten tempperamentti on erilainen.
Olen itse laiskan pulskea tablettiin tuijottelija, joka ei juuri ääntään korota. Hiukan enempi osallistumista ja vaikkapa joskus kipakka sanakin ei tekisi pahaa varmaankaan.
Viimeksi muokannut Wisti, 29 Joulu 2024, 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Saa, mut useimmiten ei kannata.
Be stronger than your excuses
Poista suositus Vastaa Viestiin