Voiko kukaan ilmaista suostumustaan seksiin yli kahden promillen humalassa
Voiko kukaan ilmaista suostumustaan seksiin yli kahden promillen humalassa
Voiko kukaan ilmaista suostumustaan seksiin yli kahden promillen humalassa, Milla Solaranta kysyy kolumnissaan.
https://www.eeva.fi/jutut/suostumus-kol ... -solaranta?
https://www.eeva.fi/jutut/suostumus-kol ... -solaranta?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
- KultaKikkare
- Reactions:
Re: Voiko kukaan ilmaista suostumustaan seksiin yli kahden promillen humalassa
Kyllä joku voi, mut kukaan joka päätyy voimakkaan päihtymystilan takia sairaalaan ei ymmärrä mistään mitään.
Be stronger than your excuses
-
Elämänsankari
- Reactions:
Usein tilanne on se että kummatkin on kaatokännissä, jos ajatellaan ettei toinen voi silloin antaa suostumustaan seksiin niin eikös se toinen ole sitten syyntakeeton kun hän on samanlaisessa kaatokännissä?
Tuli vaan mieleen, ei ihan täysin aiheeseen sopiva.
Mutta tuohon, muistan tuosta jutusta lukeneeni joskus ja heti oma moraalinen sanoi että vitun ukot saatana saunan taakse. Ja sanoo näin edelleen.
Jos olet itse tolkuissasi, ja toinen tosi humalassa, niin ei seksiä vaikka toinen sitä vinkuisi. Se on mielestäni ainoa oikea tapa.
Promillet ei suoraan kerro toisen tilasta eikä siitä osaako hän tehdä oikeita päätöksia vai ei, me kun olemme yksilöitä. Sukupuolissa on asian suhteen eroja, kokemus alkoholista kasvattaa toleranssia jne.
Hankala paikka lain silmissä, sen ymmärrän. Kuulinpa kyllä kommentinkin että jos täysi-ikäinen vetää lärvit on sekin oma valinta ja seuraukset pitää kantaa, en ihan täysin tuota allekirjoita mutta ymmärrän pointin.
Minä en ole koskaan humalaisen kanssa harrastanut seksiä enkä harrasta, ja ihan vaan siksi koska se ei silloin kiinnosta.
Tuli vaan mieleen, ei ihan täysin aiheeseen sopiva.
Mutta tuohon, muistan tuosta jutusta lukeneeni joskus ja heti oma moraalinen sanoi että vitun ukot saatana saunan taakse. Ja sanoo näin edelleen.
Jos olet itse tolkuissasi, ja toinen tosi humalassa, niin ei seksiä vaikka toinen sitä vinkuisi. Se on mielestäni ainoa oikea tapa.
Promillet ei suoraan kerro toisen tilasta eikä siitä osaako hän tehdä oikeita päätöksia vai ei, me kun olemme yksilöitä. Sukupuolissa on asian suhteen eroja, kokemus alkoholista kasvattaa toleranssia jne.
Hankala paikka lain silmissä, sen ymmärrän. Kuulinpa kyllä kommentinkin että jos täysi-ikäinen vetää lärvit on sekin oma valinta ja seuraukset pitää kantaa, en ihan täysin tuota allekirjoita mutta ymmärrän pointin.
Minä en ole koskaan humalaisen kanssa harrastanut seksiä enkä harrasta, ja ihan vaan siksi koska se ei silloin kiinnosta.
- KultaKikkare
- Reactions:
Jos kykenee antaan suostumuksensa niin sillon antaa suostumuksensa, ei se ole muiden vastuulla osaako tehdä oikeita päätöksiä vai ei.
Mut voi hyvin olla että tossa tapauksessa ei kyselty mitään vaan ohjattiin ihmistä joka ei tajunnu mistään mitään ja sillon kyllä voi raiskauksen kriteerit täyttyä. Nyt niitä ei ehkä osattu tuoda oikeudessa esiin riittävän hyvin.
Mut voi hyvin olla että tossa tapauksessa ei kyselty mitään vaan ohjattiin ihmistä joka ei tajunnu mistään mitään ja sillon kyllä voi raiskauksen kriteerit täyttyä. Nyt niitä ei ehkä osattu tuoda oikeudessa esiin riittävän hyvin.
Juu seksiä pitää harrastaa vaan sopivassa viitekehyksessä, humalaiset keskenään ja selvinpäin olevat keskenään, miehet keskenään ja naiset keskenään, niin pysyy yhteisymmärrys eikä vahingossa tule jälkeläisiäkään riesaksi.
En pysty ilmaisemaan halukkuuttani seksiin kahden promillen humalassa. Kyllä se vaatii neljä promillea vähintään.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Hmmm..Mietitäänpä. Pystyy, nimittäin jos ei pystyisi niin pitäisikö kaikki kännitapot jättää tuomiotta? No niinpä.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Mitä jos toinen on selvinpäin ja toinen on tukevassa kännissä? Minä en ainakaan lotkauttaisi edes anelulle vaikka olisi kuinka kiinnostava mutta känninen mies jos itse olisin selvinpäin.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:48 Hmmm..Mietitäänpä. Pystyy, nimittäin jos ei pystyisi niin pitäisikö kaikki kännitapot jättää tuomiotta? No niinpä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
En mä ole koskaan kyllä kysynyt lupaa. Naisesta huomaa aika helposti ilmankin kiinnostaako sitä vai ei.
Guild can only exist in a person who can act
- KultaKikkare
- Reactions:
Ja sillon ei oo enää peli kunnossa.
Vedä essoja.
Essoissa aina höpöttelen naisten kanssa niin antaumuksella ettei tee mieli edes panna.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Kysymys kuuluikin että voiko se humalassa oleva antaa suostumuksensa.Kissatäti kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:55Mitä jos toinen on selvinpäin ja toinen on tukevassa kännissä? Minä en ainakaan lotkauttaisi edes anelulle vaikka olisi kuinka kiinnostava mutta känninen mies jos itse olisin selvinpäin.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:48 Hmmm..Mietitäänpä. Pystyy, nimittäin jos ei pystyisi niin pitäisikö kaikki kännitapot jättää tuomiotta? No niinpä.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Kyllä voi, mutta logiikkasi ontuu siinä mielessä että humalaa pidetään itse aiheutettuna tilana, joten se ei vähennä teon tuomittavuutta. Käytännössä kuitenkin kannattaa kusettaa olevansa nisti tai alkoholisti, niin tuomion lusiminen on helpompaa kun voi syyttää geenejään teoistaan.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 17:10Kysymys kuuluikin että voiko se humalassa oleva antaa suostumuksensa.Kissatäti kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:55Mitä jos toinen on selvinpäin ja toinen on tukevassa kännissä? Minä en ainakaan lotkauttaisi edes anelulle vaikka olisi kuinka kiinnostava mutta känninen mies jos itse olisin selvinpäin.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:48 Hmmm..Mietitäänpä. Pystyy, nimittäin jos ei pystyisi niin pitäisikö kaikki kännitapot jättää tuomiotta? No niinpä.
-
Brainwashed
- Reactions:
Tuosta joukkoraiskaustapauksesta oli ihan oma keskustelunsakin, ja moni oli sitä mieltä että periaatteessa ookoo että panee jos ei pantava pane vastaan, mikä on ihan väärin. Teko oli tuomittava ja tyttö koki oikeusraiskauksen.Kissatäti kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:55Mitä jos toinen on selvinpäin ja toinen on tukevassa kännissä? Minä en ainakaan lotkauttaisi edes anelulle vaikka olisi kuinka kiinnostava mutta känninen mies jos itse olisin selvinpäin.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑27 Kesä 2025, 16:48 Hmmm..Mietitäänpä. Pystyy, nimittäin jos ei pystyisi niin pitäisikö kaikki kännitapot jättää tuomiotta? No niinpä.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Minusta oikeuden pitäisi katsoa asiaa myös siltä kannalta, että paljaana (suojaamaton seksi) panemisessa, minkä oletan olevan osa raiskaajia motivoivaa, molempien osapuolien pitää erityisesti esille tahtotila suojaamattomaan seksiin, eikä kiinnittää huomiota siihen paniko vastaan.