Mitä Purra sanoi?
Mitä Purra sanoi?
Nainen lopetti huivin käytön. Hänet erotettiin heimosta kunnian säilyttämiseksi. Mies uhkaili väkivallalla ja ulkonäön tuhoamisella.
Mies puukotti naista ja lapsia valvotussa tapaamisessa. Hän on edelleen karkumatkalla. Poliisin mukaan ei kuulemma vaaraksi.
Afganistan? Irak? Joku muu primitiivinen valtio?
Ei, vaan Suomi vuonna 2019.
Minun kotimaani.
Yhteiskuntamme ns. suvaitsevaiset haluavat uskoa, että maailman epäkohtia ja huonoja asioita voidaan parantaa rakentamalla parempia instituutioita ja kouluttamalla. He eivät voi ottaa huomioon sitä, että instituutioiden rakentaminen tai kouluttaminen ei auttaisi kaikkiin ongelmiin. Vaikka ns. suvaitsevaiset usein haluavat puhua kulttuurista, eivät he sellaiseen oikeasti usko. Heille kaikki lähtee ihmisyksilöstä.
Mitä kauempaa ihminen kulttuurisesti tulee, sitä enemmän suvaitsevainen haluaa uskoa omaan yksilödogmaansa. Siksi suvaitsevaisille kaikki vieraiden tekemät rikoksetkin ovat yksittäistapauksia.
Me kuitenkin tiedämme, että oikeasti ihmiset elävät kulttuureissa ja uskovat uskontoihin, ideologioihin ja vastaaviin. Kulttuurien, uskontojen, valtioiden, tapojen ja konventioiden välillä on eroja, ja niitä voidaan vertailla. Politiikka on pohjimmiltaan erilaisten ideoiden, arvojen, intressien ja tavoitteiden edistämistä, ja se on siksi aina konfliktista. Kansallisvaltiot, etenkin nämä kehittyneet ja toimivat, ovat syntyneet tiettyihin yhteisöihin ja kulttuureihin.
Oikeasti maailma ei välttämättä edisty. Aika vain etenee. Kehitys saattaa hyvin taantua. Kaikki ihmiset ja kulttuurit eivät välttämättä ole kehityskelpoisia sillä tavalla kuin suvaitsevaiset haluavat uskoa. Kaikki ihmiset eivät halua sellaista edistystä, mitä suvaitsevaiset haluavat, eikä tämä välttämättä johdu instituutioiden ja koulutuksen puutteesta.
Minusta Suomi on alkanut pahasti taantua.
Primitiivisistä yhteisöistä ja kulttuureista saapuvan maahanmuuton myötä Suomeen on tullut uudenlaista naisvihamielisyyttä, joka ilmenee esimerkiksi kyvyttömyytenä ymmärtää maamme tasa-arvovaatimuksia sekä naisiin ja tyttöihin kohdistuvana seksuaalisena ym. väkivaltana. Kuten olen monesti korostanut, asia on täysin yllätyksetön, sillä kulttuuri, uskonto ja ”konteksti” eivät poistu ihmisestä maantieteellistä sijaintia vaihtamalla.
Ns. suvaitsevaiset eivät näe mitään ongelmaa siinä, että erilaisia kulttuureita ja ihmisiä ja tapoja ja ideoita sekoitetaan yhteen. Eivät varsinkaan silloin, kun niitä sekoitetaan niiden oman logon alla, siis liberaaleissa länsimaissa.
Maahamme syntynyt toinen todellisuus näkyy usein jo lööpeissäkin, viikosta toiseen jatkuvissa uutisotsikoissa. Suuri osa siitä on kuitenkin edelleen piilossa. Useat yhteiskunnalliset tahot tekevät kaikkensa, jotta se pysyy piilossa. Siitä kertovia ihmisiä halutaan vaientaa, pelokkaita haukutaan rasisteiksi, huolestuneita pelonlietsojiksi. Ihmeellinen byrokraattinen mallimme jo itsessään piilottaa ja hukkaa todellisuutta. Numerot, lukumäärät, eurot, henkilöt hukkuvat tilastoihin, rekistereihin ja koodien taakse.
Minulle ei ole ollut koskaan epäselvää, että on olemassa kulttuureja, joissa nainen on vähempiarvoinen. Huomasin tämän jo pienenä lapsena, panin merkille, ihmettelin.
Nykyään ihmettelen, vuosi vuodelta enemmän, miksi kaikki naiset täällä Suomessa eivät ole yhtä huolissaan kuin minä. Eivätkö he oikeasti tiedä, mitä ovat saavuttaneet? Missä on käsitys omasta yhteisöstä, kulttuurista, maasta; missä tieto historiasta?
Eivätkö äärimmäisen helppo tiedonsaatavuus, matkailu ja pallon kutistuminen ole osoittaneet sitä, että kaikki eivät ole kuin me?
Suomessa on aivan pieniä tyttöjä, jotka joutuvat käyttämään huivia. Päiväkodeissa, kouluissa, kaduilla. Pääkaupunkiseudulla kävelee tunnistamattomia mustia säkkejä, jotka tunnistaa ihmisiksi vain siitä, että ne yleensä vetävät perässään pieniä ihmisiä. Espoolaisessa kirjastossa yksi musta säkki asettelee kirjoja hyllyyn. Kirjastossa – meidän hyvinvoinnin ja tasa-arvon instituutiossamme.
Samaan aikaan meidän feministejämme kiinnostaa se, etteivät minun kaltaiseni ihmiset puhu tällaisista asioista tai se, kuinka humalaisten keskivartalolihavien miesten patriarkaatti läähättää liian kovaäänisesti, ja asialle täytyy tehdä jotakin!
On olemassa maailmanuskonto ja kulttuureja, joiden mielestä huivit ja säkit ovat tärkeitä, usein välttämättömiä. Kun nuo ihmiset sitten muuttavat tänne, heillä pitää olla oikeus jatkaa näitä kulttuurisia ja uskonnollisia ”erilaisuuksiaan”. Tänne pohjoiseen, jossa naisen asema on kulttuurisesti vakiinnutettu ja yhteiskunnallisesti institutionalisoitu ikuisuus sitten.
Ja tämä on aivan ookoo monille meidän naisillemme (ja miehillemme). He jaksavat edelleen kertoa minulle, että ”se on naisen oma valinta”. Nuo koulutetut, hyväosaiset, kuplissaan asuvat, sisustusta ja vapaata seksiä harrastavat naiset kertovat minulle somessa noin.
Miksi meidän pitäisi hyväksyä tällaista erilaisuutta? Miksi erilaisuus siitä, että nainen ei ole vapaa, nainen on huonompi, heikompi, tahdottomampi, kykenemättömämpi ja vaaraksi, pitäisi hyväksyä? Puhumattakaan, että sitä pitäisi korostaa, juhlistaa, suosia, kannattaa?
Täällä, Suomessa?
Me emme pysty heitä muuttamaan. Heidän pitää tehdä se itse, jossakin muualla kuin Suomessa. Mielestäni meidän pitäisi arvostaa omia arvojamme edes sen verran.
Mies puukotti naista ja lapsia valvotussa tapaamisessa. Hän on edelleen karkumatkalla. Poliisin mukaan ei kuulemma vaaraksi.
Afganistan? Irak? Joku muu primitiivinen valtio?
Ei, vaan Suomi vuonna 2019.
Minun kotimaani.
Yhteiskuntamme ns. suvaitsevaiset haluavat uskoa, että maailman epäkohtia ja huonoja asioita voidaan parantaa rakentamalla parempia instituutioita ja kouluttamalla. He eivät voi ottaa huomioon sitä, että instituutioiden rakentaminen tai kouluttaminen ei auttaisi kaikkiin ongelmiin. Vaikka ns. suvaitsevaiset usein haluavat puhua kulttuurista, eivät he sellaiseen oikeasti usko. Heille kaikki lähtee ihmisyksilöstä.
Mitä kauempaa ihminen kulttuurisesti tulee, sitä enemmän suvaitsevainen haluaa uskoa omaan yksilödogmaansa. Siksi suvaitsevaisille kaikki vieraiden tekemät rikoksetkin ovat yksittäistapauksia.
Me kuitenkin tiedämme, että oikeasti ihmiset elävät kulttuureissa ja uskovat uskontoihin, ideologioihin ja vastaaviin. Kulttuurien, uskontojen, valtioiden, tapojen ja konventioiden välillä on eroja, ja niitä voidaan vertailla. Politiikka on pohjimmiltaan erilaisten ideoiden, arvojen, intressien ja tavoitteiden edistämistä, ja se on siksi aina konfliktista. Kansallisvaltiot, etenkin nämä kehittyneet ja toimivat, ovat syntyneet tiettyihin yhteisöihin ja kulttuureihin.
Oikeasti maailma ei välttämättä edisty. Aika vain etenee. Kehitys saattaa hyvin taantua. Kaikki ihmiset ja kulttuurit eivät välttämättä ole kehityskelpoisia sillä tavalla kuin suvaitsevaiset haluavat uskoa. Kaikki ihmiset eivät halua sellaista edistystä, mitä suvaitsevaiset haluavat, eikä tämä välttämättä johdu instituutioiden ja koulutuksen puutteesta.
Minusta Suomi on alkanut pahasti taantua.
Primitiivisistä yhteisöistä ja kulttuureista saapuvan maahanmuuton myötä Suomeen on tullut uudenlaista naisvihamielisyyttä, joka ilmenee esimerkiksi kyvyttömyytenä ymmärtää maamme tasa-arvovaatimuksia sekä naisiin ja tyttöihin kohdistuvana seksuaalisena ym. väkivaltana. Kuten olen monesti korostanut, asia on täysin yllätyksetön, sillä kulttuuri, uskonto ja ”konteksti” eivät poistu ihmisestä maantieteellistä sijaintia vaihtamalla.
Ns. suvaitsevaiset eivät näe mitään ongelmaa siinä, että erilaisia kulttuureita ja ihmisiä ja tapoja ja ideoita sekoitetaan yhteen. Eivät varsinkaan silloin, kun niitä sekoitetaan niiden oman logon alla, siis liberaaleissa länsimaissa.
Maahamme syntynyt toinen todellisuus näkyy usein jo lööpeissäkin, viikosta toiseen jatkuvissa uutisotsikoissa. Suuri osa siitä on kuitenkin edelleen piilossa. Useat yhteiskunnalliset tahot tekevät kaikkensa, jotta se pysyy piilossa. Siitä kertovia ihmisiä halutaan vaientaa, pelokkaita haukutaan rasisteiksi, huolestuneita pelonlietsojiksi. Ihmeellinen byrokraattinen mallimme jo itsessään piilottaa ja hukkaa todellisuutta. Numerot, lukumäärät, eurot, henkilöt hukkuvat tilastoihin, rekistereihin ja koodien taakse.
Minulle ei ole ollut koskaan epäselvää, että on olemassa kulttuureja, joissa nainen on vähempiarvoinen. Huomasin tämän jo pienenä lapsena, panin merkille, ihmettelin.
Nykyään ihmettelen, vuosi vuodelta enemmän, miksi kaikki naiset täällä Suomessa eivät ole yhtä huolissaan kuin minä. Eivätkö he oikeasti tiedä, mitä ovat saavuttaneet? Missä on käsitys omasta yhteisöstä, kulttuurista, maasta; missä tieto historiasta?
Eivätkö äärimmäisen helppo tiedonsaatavuus, matkailu ja pallon kutistuminen ole osoittaneet sitä, että kaikki eivät ole kuin me?
Suomessa on aivan pieniä tyttöjä, jotka joutuvat käyttämään huivia. Päiväkodeissa, kouluissa, kaduilla. Pääkaupunkiseudulla kävelee tunnistamattomia mustia säkkejä, jotka tunnistaa ihmisiksi vain siitä, että ne yleensä vetävät perässään pieniä ihmisiä. Espoolaisessa kirjastossa yksi musta säkki asettelee kirjoja hyllyyn. Kirjastossa – meidän hyvinvoinnin ja tasa-arvon instituutiossamme.
Samaan aikaan meidän feministejämme kiinnostaa se, etteivät minun kaltaiseni ihmiset puhu tällaisista asioista tai se, kuinka humalaisten keskivartalolihavien miesten patriarkaatti läähättää liian kovaäänisesti, ja asialle täytyy tehdä jotakin!
On olemassa maailmanuskonto ja kulttuureja, joiden mielestä huivit ja säkit ovat tärkeitä, usein välttämättömiä. Kun nuo ihmiset sitten muuttavat tänne, heillä pitää olla oikeus jatkaa näitä kulttuurisia ja uskonnollisia ”erilaisuuksiaan”. Tänne pohjoiseen, jossa naisen asema on kulttuurisesti vakiinnutettu ja yhteiskunnallisesti institutionalisoitu ikuisuus sitten.
Ja tämä on aivan ookoo monille meidän naisillemme (ja miehillemme). He jaksavat edelleen kertoa minulle, että ”se on naisen oma valinta”. Nuo koulutetut, hyväosaiset, kuplissaan asuvat, sisustusta ja vapaata seksiä harrastavat naiset kertovat minulle somessa noin.
Miksi meidän pitäisi hyväksyä tällaista erilaisuutta? Miksi erilaisuus siitä, että nainen ei ole vapaa, nainen on huonompi, heikompi, tahdottomampi, kykenemättömämpi ja vaaraksi, pitäisi hyväksyä? Puhumattakaan, että sitä pitäisi korostaa, juhlistaa, suosia, kannattaa?
Täällä, Suomessa?
Me emme pysty heitä muuttamaan. Heidän pitää tehdä se itse, jossakin muualla kuin Suomessa. Mielestäni meidän pitäisi arvostaa omia arvojamme edes sen verran.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Re: Mitä Purra sanoi?
Näistä on vedetty herneitä nenään.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Re: Mitä Purra sanoi?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dd28 ... 1689335838
Purra sanoi että tämä peli ei käy.
Eka kunnon tuomio katujengi pomolle.
8 vuotta kakkua.
Purra sanoi että tämä peli ei käy.
Eka kunnon tuomio katujengi pomolle.
8 vuotta kakkua.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Re: Mitä Purra sanoi?
Ja joku purranvastustaja on tuosta varmasti sitä mieltä että kulttuurinsa edustajia taas rajoitetaan ja syrjitään.Raspu kirjoitti: ↑15 Heinä 2023, 13:57 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dd28 ... 1689335838
Purra sanoi että tämä peli ei käy.
Eka kunnon tuomio katujengi pomolle.
8 vuotta kakkua.
Same same but different
Re: Mitä Purra sanoi?
Keijona kirjoitti: ↑15 Heinä 2023, 14:08Ja joku purranvastustaja on tuosta varmasti sitä mieltä että kulttuurinsa edustajia taas rajoitetaan ja syrjitään.Raspu kirjoitti: ↑15 Heinä 2023, 13:57 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dd28 ... 1689335838
Purra sanoi että tämä peli ei käy.
Eka kunnon tuomio katujengi pomolle.
8 vuotta kakkua.
Näitä ja tätä kulttuuria EI haluta suomeen.
FAKTAT
Kaikki tuomiot
Vuonna 1998 syntynyt Abdinashir Mohamud Ali: 8 vuotta vankeutta törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta ampuma-aserikoksesta, törkeän kiristyksen yrityksestä, törkeästä ryöstöstä, lievästä ampuma-aserikoksesta, huumausaineen käyttörikoksesta ja oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 2002 syntynyt Ayuub Hassan: 4 vuotta ja 7 kuukautta törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta, kahdesta huumausaineen käyttörikoksesta ja ampuma-aserikoksesta.
Vuonna 2002 syntynyt Abubakar Isse Mohamed: 3 vuotta ja 3 kuukautta törkeästä pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta.
Vuonna 2003 syntynyt Abdihakim Abdullahi Mahamud Farah: 2 vuotta ja 10 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä ja pahoinpitelystä.
Vuonna 2003 syntynyt Abdulaa Khalid Al-Mawla: 2 vuotta ja 9 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä.
Vuonna 2002 syntynyt Samet Küçükyilmaz: 2 vuotta ja 9 kuukautta vankeutta törkeästä ryöstöstä.
Vuonna 2002 syntynyt Morad Elias Kichene: 2 vuotta ja 7 kuukautta vankeutta huumausainerikoksesta, kolmesta törkeästä huumausainerikoksesta ja ampuma-aserikoksesta.
Vuonna 1999 syntynyt Sakariye Abdi-Mahad Hassan Farah: 2 vuotta ja 6 kuukautta vankeutta kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta.
Vuonna 2001 syntynyt Ilias Mohamed Hassan: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 1997 syntynyt Khaalid Mohamed Diriye: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 2001 syntynyt Ridwan Rafle Hassan: 2 vuotta ja 1 kuukausi vankeutta kahdesta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 1999 syntynyt mies: 3 kuukautta vankeutta ampuma-aserikoksesta.
Vuonna 1996 syntynyt mies: 1 vuosi ja 9 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 1993 syntynyt mies: 1 vuosi ja 7 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 2000 syntynyt mies: 1 vuosi ja 7 kuukautta ehdollista vankeutta pahoinpitelystä ja oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 2001 syntynyt mies: 1 vuosi ja 6 kuukautta ehdollista vankeutta törkeästä huumausainerikoksesta.
Vuonna 1998 syntynyt mies: 1 vuosi ja 6 kuukautta ehdollista vankeutta oikeudenkäynnissä kuultavan uhkaamisesta.
Vuonna 2000 syntynyt mies: 8 kuukautta ehdollista vankeutta ampuma-aserikoksesta ja huumausainerikoksesta.
Pohjolan neekeri ja paskat jutut.
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
https://www.facebook.com/reel/316640184 ... tid=Ls6BEq
Re: Mitä Purra sanoi?
Tuo Purran teksti on täyttä asiaa. Jos tuolla perusteella pitäisi erota valtionvarainministeri virasta niin johan on aikoihin eletty.
-
Brainwashed
- Reactions:
- Viestit: 13938
- Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28
Re: Mitä Purra sanoi?
Tuollaisten tekstien perusteella pitäisi Purran olla pääministeri!
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Re: Mitä Purra sanoi?
Rikoskulttuuri ei tarvitse suojelua, etuoikeuksia ja vaalimista, päinvastoin.
Same same but different
- John Carter
- Käyttäjätunnus suljettu
- Reactions:
- Viestit: 18146
- Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46
Re: Mitä Purra sanoi?
Todella viisaita sanoja kaikkien aikojen parhaalta valtiovarainministeriltä. Voi olla myös presidentti vielä joskus urallaan Suomessa.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Re: Mitä Purra sanoi?
Voisiko vaikka Visti ja Q-S kommentoida tämän ketjun aihesisältöä. Heillä näkisin edellytyksiä suhteellisuudentajuun.
Hienorakennevakio vapausasteista: (1⁰+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹
- KultaKikkare
- Reactions:
- Viestit: 9510
- Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30
Re: Mitä Purra sanoi?
Näissä aiheissa harvemmin kuulee vastapuolelta mitään järjellistä argumentointia.
Be stronger than your excuses
- KultaKikkare
- Reactions:
- Viestit: 9510
- Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30
Re: Mitä Purra sanoi?
Öh, juurihan Raspu perusti ketjun Purran sanomisien analysointiin. Etkö parempaan pysty.
Be stronger than your excuses
Re: Mitä Purra sanoi?
Ei tarvitse ihmetellä jos rikollisuus ja ongelmat kasvaa, jos rikollisten profiloinnista on tullut kielettyä, sen katsotaan olevan rasismia.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Profilointi
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Profilointi
Same same but different

