Kalsarikännien yleistyminen

Kissatäti
Reactions:

Kalsarikännien yleistyminen

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

”Nykyisin vedetään kotona lärvit, eikä edes lähdetä yökerhoon. Yökerhojen alamäki on kansainvälinen suuntaus. Voivathan trendit muuttua, mutta ei välttämättä minun elinaikanani.”
Näin luonnehtii Teemu Aaltonen, joka kuuluu Tampereen tunnetuimpiin iltaravintoloitsijoihin. Hän etsii nyt uusia haasteita, tosin edelleen ravintola-alalta.

Käyttekö te yökerhoissa, baareissa tai pubeissa? KUinka usein?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
ID10T
Reactions:

Re: Kalsarikännien yleistyminen

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Mikä ero on baarilla ja pubilla? Niissä tulee joskus käytyä, mutta yökerhot alkaa olla tässä iässä liian villejä paikkoja. Ei jaksa pikkutunneille asti riekkua.

Kalsarikännit ovat myös ihan vieras asia, olen siihen pikkupäissäni liian sosiaalinen.
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Joskus tulee käytyä mutta ei ne enää sillei innosta, tuntuu et täällä se on vain yökerho tai räkälä jossa on ihmisiä.

Ja tämän uudemman naistuttavuuden myötä on vkl illat menny enimmäkseen siihen että otetaan pullo viiniä ja muutama olut eikä käydä missään ulkona juomassa, toki välillä mut useampi ilta sisällä kuin ulkona.

Välillä on vieraita välillä ei, noin kerran kuussa porukkaa ihan yökunnissa. Siinä sit vähän naukkaillaan, kuunnellaan musiikkia ja etenkin puhutaan paskaa.

Yleensä kiekutaan hereillä kyl sit aamuun asti, ja monesti pikku kävely aamulla kaupungissa kun se on yöltään hiljentynyt. Se tuntuu kivalta ja jotenkin oudolta..

Vähemmän siis kuin aiemmin, ja johtuu ainakin omalta osalta siitä ettei oikein mulle sopivaa tarjontaa täällä päin ole enää niin kuin aiemmin.
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kissatäti kirjoitti: 20 Loka 2025, 19:21 Käyttekö te yökerhoissa, baareissa tai pubeissa? KUinka usein?
Muutama kerta vuodessa tulee käytyä baarissa työporukan kanssa, useimmiten maltilla, mutta yökerhossa en ole ollut vuosiin.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Kissatäti kirjoitti: 20 Loka 2025, 19:21 Käyttekö te yökerhoissa, baareissa tai pubeissa? KUinka usein?
Yökerhossa olen käynyt viimeksi edellisellä vuosituhannella, Mansesa nääs.
Jos jo lopetettua upseerikerhon ravintolaa ei lasketa, niin kuudentoista eläkevuoteni aikana olen käynyt ravintolassa syömässä ehkö 2 - 4 kertaa. Luokkakokouksia on ollut kai kolme ja niissä on laivalla istuttu baareissa. Erään yksikön perustamisen 40-vuotisjuhlassa kävin kutsuttuna perustajajäsenenä 2023.

Kalsarikännit eivät minun kohdallani ole yleistyneet, päin vastoin. Ihan äkkiä en muista, milloin olisi mennyt kotona kännin puolelle. Se kaksi lasia punkkua on vakio ja se on pitänyt melkoisen hyvin. Nyt olen alkanut maistella myös valkkareita vaihteen vuoksi. Vanhan miehen tissuttelua ilman varsinaista humalaa.
jester
Reactions:

Viesti Kirjoittaja jester »

Enimmäkseen kotona tulee juotua, on halvempaakin. Känni on vähän tulkinnanvarainen, mutta ainakin sen suositellun maksimin 7 annosta tulee aika usein ylitettyä.
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
- Edgar Allan Poe
Märkäruuti
Reactions:

jester kirjoitti: 20 Loka 2025, 22:44 Enimmäkseen kotona tulee juotua
Olen niin vahvasti -70 luvun äidinkielen opettajien aivopesemä, että minulla tulee juotua lähinnä vessassa ja joskus harvoin metsässä.
Tämä kommenttini johtuu ilmeisesti siitä, että nyt on tullut juoduksi jo se toinenkin lasillinen punaviiniä melkein kokonaan.
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Enempi olen yökerhoihmisiä, hyvää musiikkia ja siellä harvemmin kukaan tulee avautuun paskaa elämäänsä mikä on mulle kännissä punainen vaate.

Edellisestä kerrasta on kyllä jo n. 5vuotta ja tunsin jo silloin (40v) olevani vähän liian vanha sinne.

Baarissa kävin ehkä 4vuotta sitten ja meinas pää räjähtää kun jengi ulvo karaokea volat niin kovalla ettei kuullut edes ajatuksiaan.

Gastropubit on ihan jees hyvässä seurassa, Tuulensuussa on tullu Tampereella käytyä jonkun verran.

Varsinaisia kalsarikännejäkään en kyllä tykkää ottaa, enempi sellasta viinin juontia hyvän syötävän kanssa, ja pieni nousuhumala. Tai pari lasia konjakkia ja suklaata.

Sit about kerran tai pari vuoteen on pelibileet jossa pienellä porukalla.kotibileet jossa ryypätään kunnolla ja pelataan pleikkarilla.
Be stronger than your excuses
JMe1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JMe1 »

Pubeissa ja ravintoloissa käyminen pitäisi saada jollakin tempulla elvytettyä. Opimme koronan aikoihin uusille tavoille ja niistä poisoppiminen vie aikaa. Ensimmäisenä tekisin joukon muutoksia joilla oluen tai siiderin voi myydä asiakkaalle vitosella. Ja niin että ravintolanpitäjälle jäisi siitä puolet. Jos ei muuten niin happy hour tyylisenä. Valtio mukaan elvytysprosessiin.
Märkäruuti
Reactions:

JMe1 kirjoitti: 21 Loka 2025, 11:09 Valtio mukaan elvytysprosessiin.
Menee varmaan kristillisillä läpi. :mrgreen:
HuuHaata
Reactions:

Viesti Kirjoittaja HuuHaata »

Ollaan jo siirrytty yhteiskuntaan, jossa muiden seuraa ei yleisesti siedetä edes pienessä kännissä. Seuraaavassa vaiheessa ei siedetä edes itseä.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Toistan parhaillaan eilistä kalsarikänniäni. Ei tästä elämästä selviä ilman kännejä...

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

KultaKikkare kirjoitti: 21 Loka 2025, 11:01 Enempi olen yökerhoihmisiä, hyvää musiikkia ja siellä harvemmin kukaan tulee avautuun paskaa elämäänsä mikä on mulle kännissä punainen vaate.
Yökerhoissa vittumaisinta on tuo saatanallinen melu. Sitä ei tahdo kestää edes kännissä. Paskaa elämää selittävät katoavat kyllä, kun alkaa luennoimaan jostain hard core -nörtistä aiheesta suu vaahdoten.
Baarissa kävin ehkä 4vuotta sitten ja meinas pää räjähtää kun jengi ulvo karaokea volat niin kovalla ettei kuullut edes ajatuksiaan.
Se on toinen vitsaus. Kunpa olisi baareja, joissa olisi kaiuttomat seinät ja jokaista kyttäisi jatkuvasti 20 mittamikrofonia. Ja jos kuiskaat liian kovaa, portsari tulee ja osoittaa ovea. Siellä voisi kommunikoida vaikka modernisti kosketusnäytöllisillä puhelimilla - äänet pois päältä tietenkin.
Varsinaisia kalsarikännejäkään en kyllä tykkää ottaa, enempi sellasta viinin juontia hyvän syötävän kanssa, ja pieni nousuhumala. Tai pari lasia konjakkia ja suklaata.
Minä en ole ikinä tykännyt. Humaltuminen on sosiaalinen juttu. Yksin ollessa se on vain ikävä olo, kun skarppius heikkenee, eikä voi tehdä mitään keskittymistä vaativaa, mutta paskan jauhamiseen kaverien kanssa se sopii. Ruokajuomia tulee tietysti joskus juotua, mutta se jää pariin annokseen, jos muu porukka on selvin päin.
Märkäruuti
Reactions:

Neutroni kirjoitti: 21 Loka 2025, 19:12 Kunpa olisi baareja, joissa olisi kaiuttomat seinät ja jokaista kyttäisi jatkuvasti 20 mittamikrofonia.
1990 luvulla lähes silloisessa pihapiirissäni oli Herwoodissa baari, jossa pidettiin yhtenä iltana viikossa monivalinta tietokilpailuja pienille joukkueille, jotka kilpailivat keskenään. En tiedä, mistä kysymykset oli kerätty, mutta pärjääminen vaati laajaa yleistietoutta. Siellä oli erittäin hyvä henki. Kyseinen pubi oli muutenkin rauhallinen. Musiikki oli hiljaisella silloin kun sitä oli, eikä räkä poskella mökeltäviä katsottu hyvällä.
Asuin pari vuotta sitten yhden yön hotelli Hermiassa, mutta pubia ei enää ollut. Olisi ollut kiva virkistää muistoja. Toista samanlaista pubia en ole löytänyt.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Olen sen ikäinen että nuoruudessani sai polttaa baareissa, ja sitä aikaa kaipaan, kun kapakat olisivat ihan sakeana tupakansavusta, se loi tunnelmaa. Muistan myös hyvin transatlanttisilla lennoilla kloppina, niin kabiinit olivat myös sakeana tupakansavusta, ah niitä aikoja...
Pohdin tätä asiaa hieman syvemmin, ja tulin tulokseen että olisin valmis maksamaan 20 euroa sisäänpääsymaksua kapakkaan jossa saa tuprutella sielunsa kyllyydestä kaljoittelun ohella. Markkinarako/bisnes?

8-)
Viimeksi muokannut Brainwashed, 21 Loka 2025, 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Poista suositus Vastaa Viestiin