Muuttaisitko tähän taloon jos ilmaiseksi saisit talon ja tontin 2

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.

Muutaisitko Uuden-Seelannin moderniin taloon

1. Kyllä
2
40%
2. En
3
60%

Ääniä yhteensä: 5

Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Muuttaisitko tähän taloon jos ilmaiseksi saisit talon ja tontin 2

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Muuttaisitko tähän taloon, jos ilmaiseksi saisit talon ja tontin. Talo sijaitsee Uudessa- Seelannissa.

Uusi-Seelanti on luonnonkaunis ja kontrastien täyttämä paikka. Tämän viiden miljoonan asukkaan maan rajojen sisäpuolella voi tutustua tulivuoriin, rantoihin, jäätiköihin ja valtaviin kansallispuistoihin. Maassa on myös muutamia suuria kaupunkeja, kuten pääkaupunki Wellington ja Christchurchin kaupunki. Tutkimuskohteeksemme valittu talo sijaitsee jälkimmäisessä, joka sijaitsee Eteläsaarella.

Tämä koti sijaitsee puiden reunustamalla umpikujalla Fendaltonissa, Christchurchissa , Wairarapa-puron vieressä. Se suunniteltiin korvaamaan vuoden 2010/2011 maanjäristyksessä tuhoutunut koti.
Tehtävänämme oli luoda moderni, valoisa ja avoin ympäristö, joka syleilee pohjoisessa puroa ja idässä olemassa olevaa puutarhaa.
Tilat on järjestetty siten, että istutuksilla on vahva visuaalinen yhteys kodin sisätiloihin.

Koti koostuu loivasti viettävästä kattopinnasta, joka lepää kahden tumman, vaakasuoran setrilautamassan päällä. Viisi puuportaalia ulottuu talon leveydelle luoden ristikkomaisen ulkomuodon ja rytmin puun muotoillen, jotka vahvistavat kodin sisäistä ilmettä. Tämä ristikko on yleensä lasitettu, jotta valo pääsee läpi ja vahvistaa matalan katon geometriaa.

Koti on suunnattu siten, että tärkeimmät oleskelutilat yhdistyvät pohjoiseen päin avautuvaan jokinäkymään. Suuri itäinen piha tarjoaa yksityistä ulkotilaa ja mukavuuksia sekä olohuoneeseen että makuuhuoneeseen.
Koti on suunniteltu L-muotoon itäpihan ympärille. Keskuskäytävä jakaa kodin puoliksi luoden itään ja länteen suuntautuneita yksityistiloja ja yhdistäen asukkaat puronäkymään heidän liikkuessaan talossa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Elämänsankari
Reactions:

Re: Muuttaisitko tähän taloon jos ilmaiseksi saisit talon ja tontin 2

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Olen päättänyt jo aikoja että Uusi-Seelanti on se maa jossa vedän viimeisen henkäyksen, joten vastaus on kyllä.
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Elämänsankari kirjoitti: 14 Touko 2025, 14:28 Olen päättänyt jo aikoja että Uusi-Seelanti on se maa jossa vedän viimeisen henkäyksen, joten vastaus on kyllä.
Kannattaa muuttaa ajoissa. Sairailla tai muuten sote-kustannusriskeillä ihmisillä ei ole maahan asiaa. Siis asumaan.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

En. Olen minimalisti enkä kaipaa mitään rönsyilevää elämää sen enempää kuin rönsyilevää ja turhanpäiväistä materiaakaan.
anarkistialkuasukas
Reactions:

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

En. Mä olen kauhean huono suunnistamaan sokkeloisissa sisätiloissa niin kuolisin tuolla nälkään ennen kuin löytäisin keittiön.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Jemina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Jemina »

En muuttaisi tuohon liian isoon taloon.
Poista suositus Vastaa Viestiin