Mikä on paras ase pysäyttämään aseistautuneen tunkeilijan
Mikä on paras ase pysäyttämään aseistautuneen tunkeilijan
Mikä on paras ase pysäyttämään aseistautuneen tunkeilijan?
Olen nuorempana, kun lapset olivat pieniä miettinyt tätä usein. Olin paljon kotona yksin aikuisena ja minun pääni keksi vaikka millaisia vaaroja joihin kehittelin suunnitelmia. Eräs raukka sähkömittarinlukija erehtyi kerran ovellemme silloin kun olin juuri lukenut valepoliiseista. Pyysin häntä näyttämään jonkin todistuksen tai henkilökortin siitä että työskentelee Korpelan voimalle. Poika parka oli aivan ihmeissään. No hänellä ei sellaista ollut enkä häntä sisälle päästänyt.
En tiedä miksi pelkäsin niin paljon lasteni puolesta mutta niin se vain oli.
Olen nuorempana, kun lapset olivat pieniä miettinyt tätä usein. Olin paljon kotona yksin aikuisena ja minun pääni keksi vaikka millaisia vaaroja joihin kehittelin suunnitelmia. Eräs raukka sähkömittarinlukija erehtyi kerran ovellemme silloin kun olin juuri lukenut valepoliiseista. Pyysin häntä näyttämään jonkin todistuksen tai henkilökortin siitä että työskentelee Korpelan voimalle. Poika parka oli aivan ihmeissään. No hänellä ei sellaista ollut enkä häntä sisälle päästänyt.
En tiedä miksi pelkäsin niin paljon lasteni puolesta mutta niin se vain oli.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Mikä on paras ase pysäyttämään aseistautuneen tunkeilijan
No tazer on sellainen laiton mutta tuskin sen käytöstä mitään suuria tuomioita tulee jos on oiketetusti käytetty.
Muut keinot on liian rankkoja tai heikkoja.
Muut keinot on liian rankkoja tai heikkoja.
- Minimus Yahves
- Reactions:
M18 claymore on kyllä pätevä.
Can I pet that dog?
Joo. Ei sisäkäyttöön kotona.
Ei mikään ase ole paras yleispätevästi.
Jokaisessa on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Tilanteesta riippuu, mikä milloinkin on paras.
Kodin puolustukseen se legendaarinen katkaistu haulikko olisi aika hyvä minun mielestäni.
Lähietäisyydeltä aika tehokas, eikä kuitenkaan kovin helposti tapa naapureita samalla, ainakaan jos käyttää pienehköä haulikokoa.
Varoituslaukauksiin sillä ei vaan oikein ole varaa paitsi ehkä sitten jälkeenpäin, jos ei satu sitten jotain lippaallisempaa mallia olemaan.
Niin ja tietysti se erittäin vaarallisuus on ehkä vähän miinustekijä sitten virkavallan kanssa.
Jokaisessa on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Tilanteesta riippuu, mikä milloinkin on paras.
Kodin puolustukseen se legendaarinen katkaistu haulikko olisi aika hyvä minun mielestäni.
Lähietäisyydeltä aika tehokas, eikä kuitenkaan kovin helposti tapa naapureita samalla, ainakaan jos käyttää pienehköä haulikokoa.
Varoituslaukauksiin sillä ei vaan oikein ole varaa paitsi ehkä sitten jälkeenpäin, jos ei satu sitten jotain lippaallisempaa mallia olemaan.
Niin ja tietysti se erittäin vaarallisuus on ehkä vähän miinustekijä sitten virkavallan kanssa.
Kyllähän se vain niin on, että kirves se on maalaisnaisen paras turva.
Haulikossa on vaara että haluakkaan laukaista kun pitäisi. Tazzer on hyvä kun ei pysyvää vammaa synny niin voi lasettaa aina kun vähän siltä tuntuu.
- Minimus Yahves
- Reactions:
Voithan sä pumppuun ladata vaikka pari suolaa lähtöön, lintuhaulia seuraavaksi ja jos ei varoitukset toimi niin loput täyteisiä.
Can I pet that dog?
- Minimus Yahves
- Reactions:
Uhka kyllä poistuu tehokkaasti viuhkalla. Mutta saattaa olla hieman overkilli.
Can I pet that dog?
Juu ja pitäisi olla luotettava tekoäly tarkistamassa kenen naamaan tuon laukaisee, ettei käy itselle tai salarakkaalle hassusti.Minimus Yahves kirjoitti: ↑27 Loka 2024, 23:13Uhka kyllä poistuu tehokkaasti viuhkalla. Mutta saattaa olla hieman overkilli.
Jos ei ihan manuaalisena jaksa olla aina vahtimassa.
Kirveen kanssa ei ole kuin yksi sääntö: lyö ensin ja kysele vasta sitten. Aikaa ei ole hukattavissa ja tilanne on melko huolestuttava. Keski-Pohjanmaalla aseistautuneet rosvot ryntäsivät erääseen taloon vain noin sata vuotta sitten.
Edellä mainituista pisteet kirveellä.
Ihan tavallinen vähintään keskikokoinen koira, saa "hiipparit" välttelemään, pihaa, oma ääni tavallisen kotikasvatuksen saaneelle koiralle.
Koirassa on hankaluutena "rautaan" verrattuna päivittäinen "huolto". Pentuna nuo ehken kuseksii ja saattaa paskoakin muutaman vain kerran sisätiloihin, vanhuuden kääntyessä yleensä mon kuseksii sisätiloihin ärsyttävän monesti. Ja ihan voi suositella pari kertaa viikkoon imuriin nojailua..jne.
Monilla koiraroduilla on "vartiointivietti" niin vahva, joka jo haukuntana ilmaistuna riittää "hiuttappeleille".
Koiraa valittaessa on turha kysellä väeltä neuvoja, Jutska menee niin, että "rotu valitsee ihmisensä.." (=mukaeltu kuullusta).
Ihan tavallinen vähintään keskikokoinen koira, saa "hiipparit" välttelemään, pihaa, oma ääni tavallisen kotikasvatuksen saaneelle koiralle.
Koirassa on hankaluutena "rautaan" verrattuna päivittäinen "huolto". Pentuna nuo ehken kuseksii ja saattaa paskoakin muutaman vain kerran sisätiloihin, vanhuuden kääntyessä yleensä mon kuseksii sisätiloihin ärsyttävän monesti. Ja ihan voi suositella pari kertaa viikkoon imuriin nojailua..jne.
Monilla koiraroduilla on "vartiointivietti" niin vahva, joka jo haukuntana ilmaistuna riittää "hiuttappeleille".
Koiraa valittaessa on turha kysellä väeltä neuvoja, Jutska menee niin, että "rotu valitsee ihmisensä.." (=mukaeltu kuullusta).
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
...koirasta lisätään vielä:
"Kukaan ei laita parasta kamuaan ottelemaan omaa matsiansa, koiran homma on hälyttää, ja antaa "painetta", tunkeilijalle." -minkä kotikoiratkin osaa..
"Kukaan ei laita parasta kamuaan ottelemaan omaa matsiansa, koiran homma on hälyttää, ja antaa "painetta", tunkeilijalle." -minkä kotikoiratkin osaa..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
No jos laakastaan suolapanos kosketuksesta suolille niin on sama lopputulos kuin luoti suoraan otsaan.Minimus Yahves kirjoitti: ↑27 Loka 2024, 23:12Voithan sä pumppuun ladata vaikka pari suolaa lähtöön, lintuhaulia seuraavaksi ja jos ei varoitukset toimi niin loput täyteisiä.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Kyllä se silmien väliin osoittava haulikon piippu on aika tehokas vasta-argumenttien vaimentaja.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"