Uudella autolla pitäisi olla jokin tai useampi kilpailuetu muihin markkinoilla oleviin nähden. Suomalaisuus voisi toimia Suomessa, mutta viennissä tuo etu ei ehkä toimisi. En nyt automarkkinoita ole vuosikymmeniin seurannut aktiivisesti, mutta mielikuvani on, ettei nykyisiä sähköautoja pysty tai saa korjata käytettyjen korkeiden sähköjännitteiden sekä tietotekniikan takia. Miten siis olisi, jos autossa käytettäisiin 120 voltin tasajännitettä, jolloin sitä saisi käpistellä ilman sähkömiehen papereita ja auton tietotekniikka suunniteltaisiin helposti käytettäväksi ja turvalliseksi (ei nettiä)? 120 V DC pitäisi riittää hyvin jos jokaiselle pyörälle tulisi oma ajomoottori ja akku. Tuollainen 120 voltin kompakti akku voisi olla soveltuva moneen muuhunkin käyttöön.
Useimmat tee-se-itse-henkilöt halunnevat säästää tekemällä itse, joten varmaankin itse autonkin olisi hyvä olla edullinen. Tähän pääsee helpommin pienellä autolla, joten kokoluokka voisi olla jotain Hyundai i10:n luokkaa. Siis kuvista katseltuna. Pitkänkin kaverin olisi syytä mahtua kyytiin mukavasti. Kun huippunopeudeksi tulisi noin 130 km/h, saisi autosta mahdollisimman kevyen ja edullisen.
Muotoilu siten, että mahdollisimman suuri osa komponenteista olisi asennettavissa ja vaihdettavissa ilman erikoistyökaluja nopeasti ja ergonomisesti. Saman rungon tulisi soveltua hyvin laajaan palettiin erilaisia kulkupelejä alkaen tilavasta kaksipaikkaisesta "korkeaan" minipakuun ja erilaisiin ajettaviin työkoneisiin. Luonnollisesti siihen saisi peräkoukun ja liitännän jarrulliselle perävaunulle.
Konsepti vapaasti käyttöön.