Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Joo, eihän niillä liikennemäärillä mitään merkitystä ole. Ei muuta kuin silta pystyyn vaan ja miljardit jonoon. Niitähän täällä riittää jakoon asti kun orpopetterin hallitus vähän leikkailee, hahhah.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Tottakai jos 15 miljooonaa ylitystä tehdään kumipyörillä Vaasa Uumaja sillalla kasvaa myös Ison beltin määrät myös 10 miljoonalla.
Se että montako ihmistä ajaa Nilsiältä Uhtualle viikossa ei ole mitään tekemistä tämän sillan kanssa. Susa on ryssän trolli...kuten pattinerokin.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
No sillä lailla että onko arkkitehdillä mitään käsitystä liikennemääristä?
Näköjään edellisen vastauksen perusteella ei.
Taas arkkitehti osoitti ymmärtämättömyytensä numeroiden suhteen.
Viimeksi muokannut Susa, 10 Touko 2024, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Se on noin miljoona. Oulu Kemi.
Viimeksi muokannut Tuulispää, 10 Touko 2024, 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Entä Oulu-Jyväskylä?
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Mitä jos se olisikin tonnin? Kaikki maailman ihmiset tulisivat katsomaa maailman kalleinta siltaa ja puolet menisi yli saadakseen rehvastella. Se tekisi 4 biljoonaa muutamassa viikossa valmistumisesta. Sitten joku ählämiprinssi panisi omalle sillalleen kymppitonnin maksun ja tienaisi vielä enemmän.
Mutta kannattaneeko tuollaista siltaa enää alkaa rakentaa, kun yksi keksijä on sisäpiiritiedon mukaan viimeistelemässä huokeaa jokamiehen lentokonetta tuotantoon muutaman vuoden sisään. Hyvin todennäköisesti siinä vaiheessa, kun sillalla olisi lupapaperit kunnossa, kaikki liikkuvat lentämällä uudenaikaisilla lentolaitteilla eikä kukaan tarvitse vanhanaikaista siltaa mihinkään.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Rekoillahan se voi olla satku.Neutroni kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 22:28Mitä jos se olisikin tonnin? Kaikki maailman ihmiset tulisivat katsomaa maailman kalleinta siltaa ja puolet menisi yli saadakseen rehvastella. Se tekisi 4 biljoonaa muutamassa viikossa valmistumisesta. Sitten joku ählämiprinssi panisi omalle sillalleen kymppitonnin maksun ja tienaisi vielä enemmän.
Mutta kannattaneeko tuollaista siltaa enää alkaa rakentaa, kun yksi keksijä on sisäpiiritiedon mukaan viimeistelemässä huokeaa jokamiehen lentokonetta tuotantoon muutaman vuoden sisään. Hyvin todennäköisesti siinä vaiheessa, kun sillalla olisi lupapaperit kunnossa, kaikki liikkuvat lentämällä uudenaikaisilla lentolaitteilla eikä kukaan tarvitse vanhanaikaista siltaa mihinkään.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Ei tuo ole kapitalistin puhetta ollenkaan, että valtion pitäisi maksaa silta ja antaa kaiken maailman perisaukisten resupekkojen mennä yli pilkkahintaan. Tosikapitalisti hankkii rahat, rakentaa sillan ja veloittaa jokaiselta tonnin. Punikeilta kaksi.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Neutroni pääministeriksi!
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Hahhah, voi vittu mitä juttua. No, täytyyhän sen huumorinkin kukoistaa.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Niin bolsevikkien pääministeriksi.Varaktori kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 22:49Neutroni pääministeriksi!![]()
Rahat saadaan 50% Ruotsilta ja 50% EU:lta.
Laitetaan tonnin mukaan maksu.
Pikkuauto 1000 kg 10 euroa ( Twingo )
2000 kg 20 euroa ( Tesla )
20 000 kg 2000 euroa.
jne.
https://www.bcferries.com/fare-selectio ... calculator
Tuo olisi linjassa lauttamaksujen kanssa.
Haaparannan kautta kiertäminen olisi 11 tuntia pidempi...taukojen kanssa lähes vuorokauden.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Eli liki 17 miljoonaa ylitystä vuodessa? Älä naurata. Helsingissä Mannerheimintiellä päästään nippa nappa samoihin liikennemääriin (n. 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa).Tuulispää kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 21:03ID10T kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:56Ei siitä sen enempää ainakaan turisteja yli tulisi, jos silta olisi maksullinen. Ja miksi ei olisi, kun se kuitenkin maksaisi melkoisesti.Tuulispää kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:50Juuh...Vaasa ja Uumaja ovat isompia joten ylityksiä tapahtuisi noin 15 miljoonaa...vuosittain.Susa kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:39Se on Haaparannan ja Tornion välistä "sisäistä" liikennettä pääasiassa.
Aivan kuten Valtatie 4 Oulun kohdalla liikennettä on 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, mutta pohjoiseen mennessä liikennemäärä laskee alle 10 000.
Oulun ja Jyväskylän välillä paikoitellen muistaakseni vielä vähemmäksi.
Luulisi arkkitehdin ymmärtävän numeroiden ja paikan merkityksen.
Mutta saahan sitä luulla.
![]()
Ymmärrätkö lainkaan noin isoja numeroita ? Slobon trollina taas alat kaataa skeidaa arkkitehdeista.
Jos siltamaksu olisi kympin se tuottaisi 6 vuodessa miljardin puhdasta voittoa.
Ja tuo olisi vasta liikevaihto ilman ylläpito- ja rakennuskustannuksia.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Joo se 15 miljoonaa oli heitto...ei siellä miljardiin pääsemiseksi tarvi olla kuin 2 miljoonaa ylitystä pär vuosi.ID10T kirjoitti: ↑11 Touko 2024, 08:27Eli liki 17 miljoonaa ylitystä vuodessa? Älä naurata. Helsingissä Mannerheimintiellä päästään nippa nappa samoihin liikennemääriin (n. 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa).Tuulispää kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 21:03ID10T kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:56Ei siitä sen enempää ainakaan turisteja yli tulisi, jos silta olisi maksullinen. Ja miksi ei olisi, kun se kuitenkin maksaisi melkoisesti.Tuulispää kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:50Juuh...Vaasa ja Uumaja ovat isompia joten ylityksiä tapahtuisi noin 15 miljoonaa...vuosittain.Susa kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:39Se on Haaparannan ja Tornion välistä "sisäistä" liikennettä pääasiassa.
Aivan kuten Valtatie 4 Oulun kohdalla liikennettä on 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, mutta pohjoiseen mennessä liikennemäärä laskee alle 10 000.
Oulun ja Jyväskylän välillä paikoitellen muistaakseni vielä vähemmäksi.
Luulisi arkkitehdin ymmärtävän numeroiden ja paikan merkityksen.
Mutta saahan sitä luulla.
![]()
Ymmärrätkö lainkaan noin isoja numeroita ? Slobon trollina taas alat kaataa skeidaa arkkitehdeista.
Jos siltamaksu olisi kympin se tuottaisi 6 vuodessa miljardin puhdasta voittoa.
Ja tuo olisi vasta liikevaihto ilman ylläpito- ja rakennuskustannuksia.
Re: Merenkurkun siltahanke joka yhdistäisi Vaasan ja Uumajan !
Mitä hittoa? Siirtelet maalitolppia! 2 miljoonaa x 10 on 20 miljoonaa, ja piti saada ainakin 170 miljoonaa per vuosiTuulispää kirjoitti: ↑11 Touko 2024, 08:29Joo se 15 miljoonaa oli heitto...ei siellä miljardiin pääsemiseksi tarvi olla kuin 2 miljoonaa ylitystä pär vuosi.ID10T kirjoitti: ↑11 Touko 2024, 08:27Eli liki 17 miljoonaa ylitystä vuodessa? Älä naurata. Helsingissä Mannerheimintiellä päästään nippa nappa samoihin liikennemääriin (n. 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa).Tuulispää kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 21:03ID10T kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:56Ei siitä sen enempää ainakaan turisteja yli tulisi, jos silta olisi maksullinen. Ja miksi ei olisi, kun se kuitenkin maksaisi melkoisesti.Tuulispää kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:50Juuh...Vaasa ja Uumaja ovat isompia joten ylityksiä tapahtuisi noin 15 miljoonaa...vuosittain.Susa kirjoitti: ↑10 Touko 2024, 19:39Se on Haaparannan ja Tornion välistä "sisäistä" liikennettä pääasiassa.
Aivan kuten Valtatie 4 Oulun kohdalla liikennettä on 50 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, mutta pohjoiseen mennessä liikennemäärä laskee alle 10 000.
Oulun ja Jyväskylän välillä paikoitellen muistaakseni vielä vähemmäksi.
Luulisi arkkitehdin ymmärtävän numeroiden ja paikan merkityksen.
Mutta saahan sitä luulla.
![]()
Ymmärrätkö lainkaan noin isoja numeroita ? Slobon trollina taas alat kaataa skeidaa arkkitehdeista.
Jos siltamaksu olisi kympin se tuottaisi 6 vuodessa miljardin puhdasta voittoa.
Ja tuo olisi vasta liikevaihto ilman ylläpito- ja rakennuskustannuksia.

