Liikkuva tuulivoimala

Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Eikö myös sähköauton akkua voisi ladata auton katolle sijoitettavalla tuulivoimalalla? Pari sellaista "putkea" riittänee?
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 12 Loka 2023, 09:54
Tuulispää kirjoitti: 12 Loka 2023, 07:30
HuuHaata kirjoitti: 10 Loka 2023, 16:27 Onkos tuollaisia vastaavia rakenteita jossain liikkuvina? Varmaan joku kiskoratkaisu? Vaarantaako rotaatio turvallisuutta?
Luotijunallahan nämä saisi parissa tunnissa Maarianhaminasta Kiilopäälle.
Puuttuu vain se luotijuna ja rautatie Rovaniemen ja Kiilopään väliltä. :lol:
Sellaisen olisi varmaan saanut aikaan 4 miljardin tuulivoimatuella. :D
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3283
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 12 Loka 2023, 10:34
Tonttu kirjoitti: 12 Loka 2023, 09:54
Tuulispää kirjoitti: 12 Loka 2023, 07:30
HuuHaata kirjoitti: 10 Loka 2023, 16:27 Onkos tuollaisia vastaavia rakenteita jossain liikkuvina? Varmaan joku kiskoratkaisu? Vaarantaako rotaatio turvallisuutta?
Luotijunallahan nämä saisi parissa tunnissa Maarianhaminasta Kiilopäälle.
Puuttuu vain se luotijuna ja rautatie Rovaniemen ja Kiilopään väliltä. :lol:
Sellaisen olisi varmaan saanut aikaan 4 miljardin tuulivoimatuella. :D
Juu varmasti, mutta enemmän se myllyn siirtely luotijunalla kuluttaisi sähköä kuin mitä on myllyn tuotto.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3283
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Ja myllyn pakkaaminen luotijunalla kuljetettavaan muotoon veisi varmaan kauemmin kuin 2 tuntia :lol:
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1501
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tonttu kirjoitti: 12 Loka 2023, 13:03 Ja myllyn pakkaaminen luotijunalla kuljetettavaan muotoon veisi varmaan kauemmin kuin 2 tuntia :lol:
Hyvä idea olisi myös tuulen pussittaminen tuulettomien päivien varalle. Nykyisellään tuulisuus sisämaassa on sellaista tuuri-/ sattumavoimaa.

Itse olen ajatellut, että kun pörssisähkön hinta olisi nolla tai negatiivinen, niin silloin varaisi isot akustot täyteen. Homma kaatuu siihen, kun ahne Pohjois-Karjalan sähkö ottaa välitysmaksua pikkuista vajaa 5 cnt/kWh ja siihen lisäksi sähkövero noin 2,8 cnt/ kWh. Eli kuluttajalla ei ole milloinkaan ilmaista sähköä!
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1707
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Kivikasvo kirjoitti: 12 Loka 2023, 15:08
Tonttu kirjoitti: 12 Loka 2023, 13:03 Ja myllyn pakkaaminen luotijunalla kuljetettavaan muotoon veisi varmaan kauemmin kuin 2 tuntia :lol:
Hyvä idea olisi myös tuulen pussittaminen tuulettomien päivien varalle. Nykyisellään tuulisuus sisämaassa on sellaista tuuri-/ sattumavoimaa.

Itse olen ajatellut, että kun pörssisähkön hinta olisi nolla tai negatiivinen, niin silloin varaisi isot akustot täyteen. Homma kaatuu siihen, kun ahne Pohjois-Karjalan sähkö ottaa välitysmaksua pikkuista vajaa 5 cnt/kWh ja siihen lisäksi sähkövero noin 2,8 cnt/ kWh. Eli kuluttajalla ei ole milloinkaan ilmaista sähköä!
Mitähän Fingrid ottaa sähkön siirrosta?
Jos sattuu omistamaan oman voimalan, ehkä sähköllä kannattaa lämmittää vettä, eikä työntää valtakunnanverkkoon negatiivisella hinnalla.

'...”Espoon suurin termospullo” eli Fortumin voimalan lämpöakku on saanut pintaansa lintuaiheisen muraalin. Säiliöön mahtuu 20 miljoonaa litraa vettä, jota lämmitetään sähkön ollessa halpaa.
Tankkiin mahtuu vettä 20 000 kuutiota eli 20 miljoonaa litraa. Se on niin paljon, että vesi säilyy kuumana viikkoja...'
https://www.hs.fi/talous/art-2000009894919.html
Avatar
Stalker
Reactions:
Viestit: 1707
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 12:43

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Voihan voiveitsi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Flettner
Savonius varasti Flettneriltä.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Stalker kirjoitti: 12 Loka 2023, 18:39 Voihan voiveitsi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Flettner
Savonius varasti Flettneriltä.
Flettner ei ole sama innovaatio. Savonius keksi jotakin...ja aika merkittävää...maailman eniten rakennetun tuulivoimalan.

Innovaation perusta on tehdä jokin asia paremmin kuin aiemmin...siinä olen onnistunut...sen sijaan kaupalliset tehtaissa tehdyt myllyt näyttää olevan tehokkaampia kuin mun vakavasti sairaana tekemä mylly ilman rahoitusta. :oops:
Avatar
Kivikasvo
Reactions:
Viestit: 1501
Liittynyt: 01 Tammi 2023, 10:52

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Kivikasvo »

Tuulispää kirjoitti: 13 Loka 2023, 05:49
Stalker kirjoitti: 12 Loka 2023, 18:39 Voihan voiveitsi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Flettner
Savonius varasti Flettneriltä.
Flettner ei ole sama innovaatio. Savonius keksi jotakin...ja aika merkittävää...maailman eniten rakennetun tuulivoimalan.

Innovaation perusta on tehdä jokin asia paremmin kuin aiemmin...siinä olen onnistunut...sen sijaan kaupalliset tehtaissa tehdyt myllyt näyttää olevan tehokkaampia kuin mun vakavasti sairaana tekemä mylly ilman rahoitusta. :oops:
Onko kysymys edelleen siitä kuuluisasta viisaudenhampaasta, joka on vainonnut sinua kymmeniä vuosia, vai onko tulehdus levinnyt ylemmäksi? :o
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 11185
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24
Viesti:

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Kivikasvo kirjoitti: 13 Loka 2023, 07:05
Tuulispää kirjoitti: 13 Loka 2023, 05:49
Stalker kirjoitti: 12 Loka 2023, 18:39 Voihan voiveitsi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Flettner
Savonius varasti Flettneriltä.
Flettner ei ole sama innovaatio. Savonius keksi jotakin...ja aika merkittävää...maailman eniten rakennetun tuulivoimalan.

Innovaation perusta on tehdä jokin asia paremmin kuin aiemmin...siinä olen onnistunut...sen sijaan kaupalliset tehtaissa tehdyt myllyt näyttää olevan tehokkaampia kuin mun vakavasti sairaana tekemä mylly ilman rahoitusta. :oops:
Onko kysymys edelleen siitä kuuluisasta viisaudenhampaasta, joka on vainonnut sinua kymmeniä vuosia, vai onko tulehdus levinnyt ylemmäksi? :o
Tulehdus söi koko kehoa muutaman vuosikymmenen verran.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3283
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 14 Loka 2023, 16:33
Kivikasvo kirjoitti: 13 Loka 2023, 07:05
Tuulispää kirjoitti: 13 Loka 2023, 05:49
Stalker kirjoitti: 12 Loka 2023, 18:39 Voihan voiveitsi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Flettner
Savonius varasti Flettneriltä.
Flettner ei ole sama innovaatio. Savonius keksi jotakin...ja aika merkittävää...maailman eniten rakennetun tuulivoimalan.

Innovaation perusta on tehdä jokin asia paremmin kuin aiemmin...siinä olen onnistunut...sen sijaan kaupalliset tehtaissa tehdyt myllyt näyttää olevan tehokkaampia kuin mun vakavasti sairaana tekemä mylly ilman rahoitusta. :oops:
Onko kysymys edelleen siitä kuuluisasta viisaudenhampaasta, joka on vainonnut sinua kymmeniä vuosia, vai onko tulehdus levinnyt ylemmäksi? :o
Tulehdus söi koko kehoa muutaman vuosikymmenen verran.
Höpön löpön. Jos sinulla olisi ollut paradontiitti vuosikymmeniä niin ei sinulla olisi enää hampaita suussa.
Avatar
Ertsu
Reactions:
Viestit: 935
Liittynyt: 08 Joulu 2022, 08:55

Re: Liikkuva tuulivoimala

Viesti Kirjoittaja Ertsu »

John Carter kirjoitti: 12 Loka 2023, 09:58 Eikö myös sähköauton akkua voisi ladata auton katolle sijoitettavalla tuulivoimalalla? Pari sellaista "putkea" riittänee?
Oliko toi vitsi?
Vastaa Viestiin