Opetuslaite aurinkokunta

Teemuko
Reactions:
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Loka 2023, 09:55

Opetuslaite aurinkokunta

Viesti Kirjoittaja Teemuko »

Lapsi toivoi joululahjaksi aurinkokuntasimulaattoria. Eli laite jota pyörittämällä planeetat kiertää aurinkoa omilla kiertoradoillaan. Tällainen kuulemma koulussa on. Mikähän laite on nimeltään ja mistä sellaisen voisi ostaa?
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Opetuslaite aurinkokunta

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Löytyy eri verkkokaupoista esimerkiksi nimillä: Star projector, Polar night tähtiprojektori, ja planetaario projektori. Rakensin itse tuollaisen jo parikymmentä vuotta sitten tuunaamalla erästä Mathmos- projektoria. Noihin saa joihinkin malleihin myös vaihdettavia kiekkoja eri tähtitaivaanosista nykyään, eivätkä ole kalliitta, vain muutamista kympeistä sataseen tavalliset mallit.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Opetuslaite aurinkokunta

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Sitten on tuollaisia aurinkokunta-malleja, joita voi itse pyörittää manuaalisesti. Muutamalla kympillä saa noita, vaikka Ursan verkkokaupasta tai muista kotimaisista verkkokaupoista.
Liitteet
Screenshot 2023-10-26 10.11.30.png
Screenshot 2023-10-26 10.11.30.png (141.04 KiB) Katsottu 175 kertaa
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Teemuko
Reactions:
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Loka 2023, 09:55

Re: Opetuslaite aurinkokunta

Viesti Kirjoittaja Teemuko »

John Carter kirjoitti: 26 Loka 2023, 10:13 Sitten on tuollaisia aurinkokunta-malleja, joita voi itse pyörittää manuaalisesti. Muutamalla kympillä saa noita, vaikka Ursan verkkokaupasta tai muista kotimaisista verkkokaupoista.
Juurikin tällaista manuaalista versiota etsin, kiitokset
Vastaa Viestiin