Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Tieteellistä keskustelua uskonnoista ja uskontojen vaikutuksista ihmiseen.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3109
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Matt. 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Avatar
Keijona
Reactions:
Viestit: 9545
Liittynyt: 02 Joulu 2022, 12:39

Re: Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Varaktori kirjoitti: 15 Loka 2023, 21:25 Matt. 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Ja aika sotaisaa on siitälähtien ollut.
Same same but different
OlliS
Reactions:
Viestit: 11245
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Lukekaa se kohta tarkkaan yhteydessään. Jeesus vaatii oppilailtaan, lapsiltaan, uudestisyntyneiltä, parannuksen tehneiltä, kastetuilta, asettamaan itsensä, Jeesuksen, kaiken muun edelle. Vanhempien ja lasten jopa! Omaa rakastettua ja puolisoa siinä ei mainita, se on erilaista rakkautta, siinä ei vaadita Jeesusta ylimmäksi.

Kun näin tekee, maailma hyökkää kimppuun, kiistelee, käyttää miekkaa, panettelee, vääristelee, sortaa ja riistää. Kiista ja sota tulee heidän keskelleen ja vaino kristittyjä kohtaan.

Näin on käynyt ja käy Jeesuksen tuloon asti. Välillä menee hyvin, kun ihmiset noudattavat Jeesuksen opetuksia, ja jokaisella joka niitä noudattaa on sielunrauha, ihan sama mitä tapahtuu. Ja kun ei noudateta, menee huonosti. Jos ja kun jokin kulttuuri tai ryhmä tai kansa kypsyy täysin pahaksi, se hävitetään. Kulttuurit syntyvät ja kuolevat, kadonneita kulttuureja on, miekkaan sortuneita.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
Avatar
Deimos
Reactions:
Viestit: 7081
Liittynyt: 30 Marras 2022, 04:50

Re: Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Toope kirjoitti: 14 Loka 2023, 23:42
Deimos kirjoitti: 05 Kesä 2023, 10:33 Uskonto on älyllistä epärehellisyyttä. Ja voin myöntää että en sellaista hyväksy. En kunnioita ketään enkä yhtäkään instituutiota. Ja sen voin sanoa ettei molemminpuolisesti kenenkään tain minkään tarvitse minua kunnioittaa. Jos tuollaisia harhoja on jollakin niin parempi pysyä etäällä minusta.
Itse 20-vuotiaana ajattelin noin. Kehittyessäni minusta tuli konservatiivi ja agnostinen kulttuurikristitty.
Niin tapahtuu kun ulkoistaa ajattelun muille.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18761
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Viesti Kirjoittaja John Carter »

Jaa, juuri jututin toissapäivänä mormooneja, jotka olivat kotoisin Utahista. Kerroin niille avaruudesta, sekä myös muistakin maailman uskonnoista ja siitä että miksi olen agnostikko. Olivat ihmeissään, kun kerroin lukeneeni Mormoonin kirjan jo noin 30 vuotta sitten. Mukavia tyyppejä ja viihtyivät Suomessa, koska luonto ja ihmiset ovat aika samanlaisia kuin Utahissa ja kerroinkin, että sinne muutti suomalaisia jonkun verran 50 ja 60- luvulla metsureiksi ja rakennushommiin.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Avatar
Toope
Reactions:
Viestit: 3691
Liittynyt: 05 Joulu 2022, 17:50

Re: Raamattu ja Mormonien kirja kielletään Utahissa?

Viesti Kirjoittaja Toope »

Ei kielletä!
Vastaa Viestiin