Koirien syöminen, eri ihmispopulaatiot

SHT
Reactions:
Viestit: 616
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Koirien syöminen, eri ihmispopulaatiot

Viesti Kirjoittaja SHT »

Olen ajatellut seuraavasti. Koirien (susien) pitäminen lemmikkeinä saattoi vaikuttaa siihen, että ihmisten luona asuville susille ja vastavuoroisesti myös ihmisille kehittyi allergia, joka teki ihmislihasta susille ja koiranlihasta ihmiselle vastenmielistä syötävää (ruoka-aineallergioissa voi ruoka aiheuttaa kirvelyä ym. oireita jo suussa).
Mutta koska koirien lihaa syödään Kiinassa ja muuallakin Aasiassa edellinen oletus tarkoittaisi sitä, että näiden ihmisen esivanhemmat eivät ole pitäneen koiria lemmikkeinään asunnoissaan.
Ihmisen evoluutiossa on kaiketi hyväksytty monialuehypoteesi eli ihmisen esi-isät ovat lähteneet Afrikasta useassa eri aallossa. Nykyisen Euroopan ja Lähi-idän ihmisten esi-isät ovat pitäneet koiria lemmikkeinä ja aasialisten taas eivät ole pitäneet koiria lemmikkeinä.
Olen kuunnellut YLE Aareenasta sarjaa koiria ja ihmisiä
https://areena.yle.fi/podcastit/1-50538411
Pitäisi selvittää koira-allergian esiintymistä eri ihmispopulaatioissa.
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5790
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Koirien syöminen, eri ihmispopulaatiot

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Olen 100% varma että jos leikkaisin koirieni (chihuahua) nähden itsestäni palan lihaa ja tarjoaisin sitä niille, niin söisivät sitä kuolaa suusta valuen.
Toisin päin voisi tehdä tiukkaa...

Kuva

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Moilanen
Reactions:
Viestit: 1437
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 14:42

Re: Koirien syöminen, eri ihmispopulaatiot

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Olen syönyt purkkikoiraa tietämättäni. Ei tullut allergista reaktiota.
Vastaa Viestiin