Niin niin, mutta jos ihminen on syntynyt alleenpaskovana ja avuttomana itsensä priorisoijana, niin kannattaako kuitenkaan ylpeillä sellaiseksi jäämisellä? Ajatella että se olisi jotenkin sivistynyttä tai älykästä.
Miksi ihmisillä on uskontoja?
Re: Miksi ihmisillä on uskontoja?
Same same but different
Yritätkö nyt vihjata, että ateisti olisi alleenpaskova itsensä priorisoija? Edelleenkin ateistit ovat KESKIMÄÄRIN älykkäämpiä kuin teistit, askenaasijuutalaisista riippumatta.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Niin niin, mutta jos ihminen on syntynyt alleenpaskovana ja avuttomana itsensä priorisoijana, niin kannattaako kuitenkaan ylpeillä sellaiseksi jäämisellä? Ajatella että se olisi jotenkin sivistynyttä tai älykästä.
"Omasta ja äidin mielestä, todistanut pointin ja voittanut väittelyn, nolannut vastustajat, että sellainen itsekkyydelle ja subjektiivisuudelle sopiva valinta."ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:42Yritätkö nyt vihjata, että ateisti olisi alleenpaskova itsensä priorisoija? Edelleenkin ateistit ovat KESKIMÄÄRIN älykkäämpiä kuin teistit, askenaasijuutalaisista riippumatta.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Niin niin, mutta jos ihminen on syntynyt alleenpaskovana ja avuttomana itsensä priorisoijana, niin kannattaako kuitenkaan ylpeillä sellaiseksi jäämisellä? Ajatella että se olisi jotenkin sivistynyttä tai älykästä.
Same same but different
No, sinähän tuohon kysymykseesi osaat kokemusperäisesti parhaiten vastata.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Niin niin, mutta jos ihminen on syntynyt alleenpaskovana ja avuttomana itsensä priorisoijana, niin kannattaako kuitenkaan ylpeillä sellaiseksi jäämisellä? Ajatella että se olisi jotenkin sivistynyttä tai älykästä.
Sinulla ei ollut edes voiton mahdollisuutta, sen verran sakean aivopierun tulit päästäneeksiKeijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:46"Omasta ja äidin mielestä, todistanut pointin ja voittanut väittelyn, nolannut vastustajat, että sellainen itsekkyydelle ja subjektiivisuudelle sopiva valinta."ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:42Yritätkö nyt vihjata, että ateisti olisi alleenpaskova itsensä priorisoija? Edelleenkin ateistit ovat KESKIMÄÄRIN älykkäämpiä kuin teistit, askenaasijuutalaisista riippumatta.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Niin niin, mutta jos ihminen on syntynyt alleenpaskovana ja avuttomana itsensä priorisoijana, niin kannattaako kuitenkaan ylpeillä sellaiseksi jäämisellä? Ajatella että se olisi jotenkin sivistynyttä tai älykästä.

Kyllä uskominen on uskomista. Se on verbi, tekosanaata sanasta usko. Tuo täysin mielivaltaista mutuilua väittää, että minun uskominen ei ole uskontoa koska sammakko ja säitä sammakosta ennustaja ovat olemassa olevia asioita.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Ei kaikki uskominen ole uskontoa. Jos uskon, että huomenna sataa, niin mikä siitä tekee uskonnon?Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:36Juu juu, siinä se taas nähdään, ateistit toistuvasti ovat palstalla kertoneet että pakko on uskoa itseensä ja egoonsa. Ja jos pakko on uskoa johonkin, uskominen, uskonto on välttämätöntä.
Sää ennustuksiahan ne "säätiedotukset" ovat. Jotkut uskoo niihin sokeasti, jotkut luottaa. Usko ja luottaminen on hyvin eri asioita, usko on muuttumaton, järkkymätön, luottaminen taas muuttuva, elävä asia.
Same same but different
No enhän minä nyt hemmetti vieköön muuta ole väittänytkään.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:52Kyllä uskominen on uskomista. Se on verbi, tekosanaata sanasta usko.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Ei kaikki uskominen ole uskontoa. Jos uskon, että huomenna sataa, niin mikä siitä tekee uskonnon?Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:36Juu juu, siinä se taas nähdään, ateistit toistuvasti ovat palstalla kertoneet että pakko on uskoa itseensä ja egoonsa. Ja jos pakko on uskoa johonkin, uskominen, uskonto on välttämätöntä.
Uskontoon liittyy yleensä palvonta. Mitä ihminen palvoo, jos hän uskoo, että huomenna sataa? Mitkä ovat hänen "uskontonsa" pyhät kirjoitukset tai sakramentit? Järjestääkö hän kavereineen sateenpalveluksia? Puhut taas aivan puutaheinää.Keijona kirjoitti: Tuo täysin mielivaltaista mutuilua väittää, että minun uskominen ei ole uskontoa koska sammakko ja säitä sammakosta ennustaja ovat olemassa olevia asioita.
Ja puhuinko minä sammakoista mitään?
Onhan toi hiukan surullista, tuo epätoivon määrä: "Sinä sinä sellainen, koska minäminä ahdistunut."
Same same but different
Toistuvasti niitä sammakkoja aivopierujen välissä pulpahtelee.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:04No enhän minä nyt hemmetti vieköön muuta ole väittänytkään.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:52Kyllä uskominen on uskomista. Se on verbi, tekosanaata sanasta usko.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Ei kaikki uskominen ole uskontoa. Jos uskon, että huomenna sataa, niin mikä siitä tekee uskonnon?Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:36Juu juu, siinä se taas nähdään, ateistit toistuvasti ovat palstalla kertoneet että pakko on uskoa itseensä ja egoonsa. Ja jos pakko on uskoa johonkin, uskominen, uskonto on välttämätöntä.Ja puhuinko minä sammakoista mitään?Keijona kirjoitti: Tuo täysin mielivaltaista mutuilua väittää, että minun uskominen ei ole uskontoa koska sammakko ja säitä sammakosta ennustaja ovat olemassa olevia asioita.
Johtuisikohan siitä, että valehtelijoille ja paskampuhujille muodostuu vanhemmiten suun ympärille ryppyjä, alkaa nimittäin ne reiät muistuttamaan toisiaan.
Same same but different
Oma suunympäristöni on toistaiseksi rypytön, vaikka se ei paskanjauhantaan mitenkään liitykään. Suun ympäristön rypyt ovat hyvin yleisiä tupakoitsijoilla.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:09Toistuvasti niitä sammakkoja aivopierujen välissä pulpahtelee.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:04No enhän minä nyt hemmetti vieköön muuta ole väittänytkään.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:52Kyllä uskominen on uskomista. Se on verbi, tekosanaata sanasta usko.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Ei kaikki uskominen ole uskontoa. Jos uskon, että huomenna sataa, niin mikä siitä tekee uskonnon?Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:36Juu juu, siinä se taas nähdään, ateistit toistuvasti ovat palstalla kertoneet että pakko on uskoa itseensä ja egoonsa. Ja jos pakko on uskoa johonkin, uskominen, uskonto on välttämätöntä.Ja puhuinko minä sammakoista mitään?Keijona kirjoitti: Tuo täysin mielivaltaista mutuilua väittää, että minun uskominen ei ole uskontoa koska sammakko ja säitä sammakosta ennustaja ovat olemassa olevia asioita.
Johtuisikohan siitä, että valehtelijoille ja paskampuhujille muodostuu vanhemmiten suun ympärille ryppyjä, alkaa nimittäin ne reiät muistuttamaan toisiaan.
Tupa akkailu niitä tosiaan aiheuttaa. Ps. tuskin mikään vahvistaa egoa paremmin kuin kahvi ja tupakka.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:12Oma suunympäristöni on toistaiseksi rypytön, vaikka se ei paskanjauhantaan mitenkään liitykään. Suun ympäristön rypyt ovat hyvin yleisiä tupakoitsijoilla.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:09Toistuvasti niitä sammakkoja aivopierujen välissä pulpahtelee.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:04No enhän minä nyt hemmetti vieköön muuta ole väittänytkään.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:52Kyllä uskominen on uskomista. Se on verbi, tekosanaata sanasta usko.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Ei kaikki uskominen ole uskontoa. Jos uskon, että huomenna sataa, niin mikä siitä tekee uskonnon?Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:36Juu juu, siinä se taas nähdään, ateistit toistuvasti ovat palstalla kertoneet että pakko on uskoa itseensä ja egoonsa. Ja jos pakko on uskoa johonkin, uskominen, uskonto on välttämätöntä.Ja puhuinko minä sammakoista mitään?Keijona kirjoitti: Tuo täysin mielivaltaista mutuilua väittää, että minun uskominen ei ole uskontoa koska sammakko ja säitä sammakosta ennustaja ovat olemassa olevia asioita.
Same same but different
Et oo sitte viinaa kokeilluKeijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:19Tupa akkailu niitä tosiaan aiheuttaa. Ps. tuskin mikään vahvistaa egoa paremmin kuin kahvi ja tupakka.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:12Oma suunympäristöni on toistaiseksi rypytön, vaikka se ei paskanjauhantaan mitenkään liitykään. Suun ympäristön rypyt ovat hyvin yleisiä tupakoitsijoilla.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:09Toistuvasti niitä sammakkoja aivopierujen välissä pulpahtelee.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:04No enhän minä nyt hemmetti vieköön muuta ole väittänytkään.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:52Kyllä uskominen on uskomista. Se on verbi, tekosanaata sanasta usko.ID10T kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:40Ei kaikki uskominen ole uskontoa. Jos uskon, että huomenna sataa, niin mikä siitä tekee uskonnon?Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 16:36Juu juu, siinä se taas nähdään, ateistit toistuvasti ovat palstalla kertoneet että pakko on uskoa itseensä ja egoonsa. Ja jos pakko on uskoa johonkin, uskominen, uskonto on välttämätöntä.Ja puhuinko minä sammakoista mitään?Keijona kirjoitti: Tuo täysin mielivaltaista mutuilua väittää, että minun uskominen ei ole uskontoa koska sammakko ja säitä sammakosta ennustaja ovat olemassa olevia asioita.
-
- Reactions:
Kyllä ne ovat sääennusteita. Ne perustuvat mitattuun säätilaan ja siitä ekstrapoloituun laskentamalliin. Ennustukset taas perustuvat mutu- tai vatu-malleihin tai kristallipalloista ja tarot-korteista ekstrapoloituun tulevaisuuteen.
Perustuu mihin perustuu mutta ennustuksia silti vain ovat, vaikka todennäköisyyslaskelmat taustalla olisikin.Vanha jäärä kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:37Kyllä ne ovat sääennusteita. Ne perustuvat mitattuun säätilaan ja siitä ekstrapoloituun laskentamalliin. Ennustukset taas perustuvat mutu- tai vatu-malleihin tai kristallipalloista ja tarot-korteista ekstrapoloituun tulevaisuuteen.
Yhtä hyvin voisi perustaa tulevaisuuden ennustuksen maailmanlopusta siihen, että kun monoteismi lanseerasi minäitsekkyyden ideologian, oman taivaspaikan ja henkilökohtaisen suhteen priorisoinnin, niin parin tuhannen vuoden kuluessa maailma ajautuu sen vuoksi kaaokseen, tulee arvomaailman loppu.
Että kyllä ihmisille on mahdolista ennustaa asioita jotka tapahtuu satojen tai tuhansien vuosien päästä.
Same same but different
-
- Reactions:
Miksi ihmisillä on uskontoja? No, kun pelottaa niin perkeleesti; uskontojen keksimien kuoleman jälkeisten utopiouden ja dystopioiden vuoksi.Keijona kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:46Perustuu mihin perustuu mutta ennustuksia silti vain ovat, vaikka todennäköisyyslaskelmat taustalla olisikin.Vanha jäärä kirjoitti: ↑16 Marras 2023, 17:37Kyllä ne ovat sääennusteita. Ne perustuvat mitattuun säätilaan ja siitä ekstrapoloituun laskentamalliin. Ennustukset taas perustuvat mutu- tai vatu-malleihin tai kristallipalloista ja tarot-korteista ekstrapoloituun tulevaisuuteen.
Yhtä hyvin voisi perustaa tulevaisuuden ennustuksen maailmanlopusta siihen, että kun monoteismi lanseerasi minäitsekkyyden ideologian, oman taivaspaikan ja henkilökohtaisen suhteen priorisoinnin, niin parin tuhannen vuoden kuluessa maailma ajautuu sen vuoksi kaaokseen, tulee arvomaailman loppu.
Että kyllä ihmisille on mahdolista ennustaa asioita jotka tapahtuu satojen tai tuhansien vuosien päästä.
Tämä on kuitenkin täysin turhaa. Uskomuskupla puhkeaa aivokuolemassa ja samalla päättyy yksilön mielensisältöjen olemassaolo. Mitään sielua ei jää kummittelemaan tämän eikä tuonpuoleisuuteen.
Filosofia on vasta esitieteellistä pohdiskelua. Ollakseen hyödyllistä, sen perustana on oltava naturalistinen luonnontiede: jokaisella fyysisellä ja mentaalisella tapatumalla on kausaalisnen-sulkeuma-argumentin mukainen fyysinen syy tai selitys.