Taivas ja Paratiisi

Filosofiset näkökulmat ja henkisyysasiat tänne, kiitos!
OlliS
Reactions:
Viestit: 11247
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Tauko kirjoitti: 08 Joulu 2023, 00:36
OlliS kirjoitti: 08 Joulu 2023, 00:15
MooM kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:23
OlliS kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:02 Maapallon ajallinen, nykyisenkaltainen, olemassaolo tässä vaiheessa on 7000 v. Emme tiedä milloin tämä vaihe alkoi. Jeesus syntyi aikojen keskipäivänä. 3000-4000 välillä. Nyt siitä on 2023 vuotta. 1000-23 on 977 vuotta. Eli nyt - 977 vuotta, sillä välillä koska tahansa voi Jeesus tulla takaisin
Pitäisikö tämän vuodetuksen ymmärtämiseksi olettaa 4D ja räjähdyksiäainavaan?
Tämän ymmärtämiseksi täytyy tajuta, että luominen on olemassa olevien asioiden järjestämistä, että n. 5000-4000 eKr oli erilainen maapallo ja nykyinen vaihe alkoi joskus niihin aikoihin, ja että Jumala ja luominen ovat tosiasioita, ja ettei ateismi ole kuin pienen dekadentin älymystön osan marginaali-ilmiö. Kansaan menee vain maallistuminen ja vapaus.
Kyllähän se tiedetään, että maapallo oli erilainen jo miljardi vuotta sitten. Ei se erilainen maapallo sinun höpötyksiäsi paremmaksi tee.

Kristinusko ja sen jumala ja luominen on keksitty aika hiljattain ja täysin turhaan. Ja mormonismi vielä enemmän äskettäin ja vieläkin turhempana.

"Kansaan menee vain maallistuminen ja vapaus"
Hyvä niin, orjaksi harva haluaa.
Minustakin vapaus on hyvä asia, ja maallistumisella torpataan kaikkien väärien kirkkojen valta ja vaikutus. Ei niissä ole hyvää kuin Jumalaan uskominen ja monet hartaat jäsenet ja yleinen kehoitus tehdä hyvää eikä pahaa. Niiden yhteiskunnallinen ja henkinen valta on täysin perusteeton ja taantumuksellinen.

Oikea usko on yhteiskunnalle ja yksilöille hyödyllinen. Se tuo Jumalan siunauksen kaikkeen oikeamieliseen toimintaan, köyhien auttamiseen, oikeudenmukaiseen politiikkaan ja kaikkeen hyvään ja oikeaan yhteiskunnassa ja politiikassa. Ja kansaan esivallan kunnioittamisen. Vallankumoustilanteessa vallankumousliikkeen kunnioittamisen.

Nyt tarvitaan vallankumous Venäjällä. Demokraattinen vallankumous, paluu Jeltsinin aikaan, pois Putinin diktatuurista. Suomessa esivaltaa voi kunnioittaa. Samoin Ukrainassa ja Israelissa. Gazan Hamasin esivalta ei ole hyvä esivalta, sitä ei voi kunnioittaa, se on murhaajien ja terroristien paha esivalta.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Mesimäyrä kirjoitti: 08 Joulu 2023, 08:41
Vuonna 1823 Lucifer lumosi Joseph Smithin kultalevyillä jotka sisälsivät saatanallisia riimuja. Hetken päästä levyt katosivat.
Oliko Lucifer levy-yhtiö, ja minkälaista musiikkia noilla kultalevyillä mahtaa olla? Jotain Dimmu Borgirin tyylistä varmaan.
OlliS
Reactions:
Viestit: 11247
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

Mesimäyrä kirjoitti: 08 Joulu 2023, 08:41 Mormonit eivät oikeasti ole edes kristittyjä vaikka sellaisia esittävät. Mormonien mukaan mm. Jeesus ja Saatana ovat veljeksiä.
Olisko samaa Saatanaa palvovaa sakkia kuin juutalaisetkin?
Kuva
Vuonna 1823 Lucifer lumosi Joseph Smithin kultalevyillä jotka sisälsivät saatanallisia riimuja. Hetken päästä levyt katosivat.
Kuva
Keskusteluun siitä, mikä on oikea uskonto, on omat avauksensa. Kerro eri käsitykset Paratiisista ja Taivaasta tässä mieluummin, eli mikä sinusta on niissä väärin Kristuksen Kirkon uskonkäsityksessä.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 08 Joulu 2023, 08:46
Tauko kirjoitti: 08 Joulu 2023, 00:36
OlliS kirjoitti: 08 Joulu 2023, 00:15
MooM kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:23
OlliS kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:02 Maapallon ajallinen, nykyisenkaltainen, olemassaolo tässä vaiheessa on 7000 v. Emme tiedä milloin tämä vaihe alkoi. Jeesus syntyi aikojen keskipäivänä. 3000-4000 välillä. Nyt siitä on 2023 vuotta. 1000-23 on 977 vuotta. Eli nyt - 977 vuotta, sillä välillä koska tahansa voi Jeesus tulla takaisin
Pitäisikö tämän vuodetuksen ymmärtämiseksi olettaa 4D ja räjähdyksiäainavaan?
Tämän ymmärtämiseksi täytyy tajuta, että luominen on olemassa olevien asioiden järjestämistä, että n. 5000-4000 eKr oli erilainen maapallo ja nykyinen vaihe alkoi joskus niihin aikoihin, ja että Jumala ja luominen ovat tosiasioita, ja ettei ateismi ole kuin pienen dekadentin älymystön osan marginaali-ilmiö. Kansaan menee vain maallistuminen ja vapaus.
Kyllähän se tiedetään, että maapallo oli erilainen jo miljardi vuotta sitten. Ei se erilainen maapallo sinun höpötyksiäsi paremmaksi tee.

Kristinusko ja sen jumala ja luominen on keksitty aika hiljattain ja täysin turhaan. Ja mormonismi vielä enemmän äskettäin ja vieläkin turhempana.

"Kansaan menee vain maallistuminen ja vapaus"
Hyvä niin, orjaksi harva haluaa.
Minustakin vapaus on hyvä asia, ja maallistumisella torpataan kaikkien väärien kirkkojen valta ja vaikutus.
Kyllä maallistuminen koskee ihan kaikkia kirkkoja. Pisimmällehän maallistuminen on edennyt kristityissä länsimaissa.
OlliS kirjoitti: Oikea usko on yhteiskunnalle ja yksilöille hyödyllinen. Se tuo Jumalan siunauksen kaikkeen oikeamieliseen toimintaan, köyhien auttamiseen, oikeudenmukaiseen politiikkaan ja kaikkeen hyvään ja oikeaan yhteiskunnassa ja politiikassa. Ja kansaan esivallan kunnioittamisen.
Uskon hyöty on tässä tapauksessa siis kansan ohjailua tiukoilla moraalisäännöillä? Ei siihen uskoa tai uskontoa tarvita.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4820
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja MooM »

Olli puhuu kirkoista, mitta jumala saattaa olla ihan jotain muuta. Odin olisi kova, samoin vaikka Marduk. Ja ohan tylsästi Allahkin olisi ylläri monelle.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

MooM kirjoitti: 08 Joulu 2023, 08:54 Olli puhuu kirkoista, mitta jumala saattaa olla ihan jotain muuta. Odin olisi kova, samoin vaikka Marduk. Ja ohan tylsästi Allahkin olisi ylläri monelle.
Sauron on kanssa mielenkiintoinen tapaus ;)
OlliS
Reactions:
Viestit: 11247
Liittynyt: 30 Marras 2022, 10:59
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja OlliS »

MooM kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:23
OlliS kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:02 Maapallon ajallinen, nykyisenkaltainen, olemassaolo tässä vaiheessa on 7000 v. Emme tiedä milloin tämä vaihe alkoi. Jeesus syntyi aikojen keskipäivänä. 3000-4000 välillä. Nyt siitä on 2023 vuotta. 1000-23 on 977 vuotta. Eli nyt - 977 vuotta, sillä välillä koska tahansa voi Jeesus tulla takaisin
Pitäisikö tämän vuodetuksen ymmärtämiseksi olettaa 4D ja räjähdyksiäainavaan?
Sikäli, että Raamattu ei puhu Universumin asioista vaan Maapallon asioista, eikä niistäkään ennen n. 5000 eKr. Silloin oli edelliset ihmiskunnat, ei nykyisen Aatamin ihmiskunta. Tiedekään ei tiedä niistä mitään. Jotkut pyramidit ovatkin 20.000 v vanhoja.

Jumala on just sellainen kuin on, ja oleva tai olematon. Hänestä on oikeita käsityksiä ja väärin käsityksiä. Emme tiedä vielä, mikä on oikea käsitys. Eri jumalat uskonnoissa ei millään tavoin todista ateismia. Se todistaa vain että Jumalasta on eri käsityksiä. Ja ateismikin on mahdollinen, ja suurimman osan täytyy olla vääriä käsityksiä.
http://www.santavuori.com kotisivuni, kirjani ja artikkelini
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja ID10T »

OlliS kirjoitti: 08 Joulu 2023, 09:02
MooM kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:23
OlliS kirjoitti: 07 Joulu 2023, 10:02 Maapallon ajallinen, nykyisenkaltainen, olemassaolo tässä vaiheessa on 7000 v. Emme tiedä milloin tämä vaihe alkoi. Jeesus syntyi aikojen keskipäivänä. 3000-4000 välillä. Nyt siitä on 2023 vuotta. 1000-23 on 977 vuotta. Eli nyt - 977 vuotta, sillä välillä koska tahansa voi Jeesus tulla takaisin
Pitäisikö tämän vuodetuksen ymmärtämiseksi olettaa 4D ja räjähdyksiäainavaan?
Jumala on just sellainen kuin on, ja oleva tai olematon. Hänestä on oikeita käsityksiä ja väärin käsityksiä. Emme tiedä vielä, mikä on oikea käsitys. Eri jumalat uskonnoissa ei millään tavoin todista ateismia.
Eri uskonnot ja jumalakäsitykset eivät myöskään todista teismiä.
OlliS kirjoitti: Se todistaa vain että Jumalasta on eri käsityksiä. Ja ateismiin on mahdollinen, ja suurimman osan täytyy olla vääriä käsityksiä.
Voihan myös olla mahdollista, että jokainen jumalakäsitys on oikea. Se tosin tekisi jumalan kaikkivaltiudesta puppua, koska jumala joutuisi toimimaan erittäin kilpailluilla markkinoilla. Tosin onhan jumalalla nytkin kilpailija, saatana, mikä jo sinällään kyseenalaistaa kaikkivaltiutta.
Kohina
Reactions:
Viestit: 2658
Liittynyt: 28 Touko 2023, 00:20

Re: Taivas ja Paratiisi

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Eihän Saatana ja Jeesus ole veljiä, mutta Saatana on itsekkyyden ilmentymä siinä missä Jeesus on epäitsekkyyden ilmentymä. Raamattu on siinä mielessä kiero että se haluaa sinun olevan epäitsekäs heiluttelemalla korkeinta itsekkyyttä porkkanana edessäsi. Ikävä kyllä kuolet, mutta hei! teet maailmasta paremman paikan niin tehdessäsi.

Apostolin oikeudet
1Enkö minä ole vapaa? Enkö ole apostoli? Enkö ole nähnyt Herraamme Jeesusta? Ettekö te itse ole tulos minun työstäni Herran palveluksessa? 2Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.
3Näin minä puolustaudun niiden edessä, jotka minua tutkivat: 4Eikö meillä olisi oikeutta ruokaan ja juomaan? 5Eikö meillä olisi oikeutta ottaa matkoillemme mukaan vaimoa, uskonsisarta, niin kuin tekevät muut apostolit, Herran veljet ja Keefas? 6Olemmeko minä ja Barnabas ainoat, joiden on tehtävä ansiotyötä? 7Ei kai kukaan palvele sotilaana omalla kustannuksellaan? Kai se, joka istuttaa viinitarhan, myös syö sen hedelmiä? Ja kai se, joka paimentaa lampaita ja vuohia, myös käyttää niiden maitoa?
8En tässä esitä vain ihmisten ajatuksia, sillä lakikin sanoo samaa. 9Sanotaanhan Mooseksen laissa: »Älä sido puivan härän suuta.» Ei kai Jumala tässä häristä huolehdi? 10Kaiketi hän sanoo tämän meidän vuoksemme. Meitä ajatellenhan on kirjoitettu: »Kyntäjän tulee kyntää ja puimamiehen puida siinä toivossa, että saa oman osuutensa.» 11Kun me olemme kylväneet teihin hengellisen kylvön, olisiko liikaa, jos korjaisimme teiltä aineellisen sadon? 12Jos muilla on oikeus saada teiltä jotakin, eikö vielä suuremmalla syyllä meillä? Me emme kuitenkaan ole käyttäneet tätä oikeutta hyväksemme, vaan kestämme mitä tahansa, jotta emme vain olisi esteenä Kristuksen evankeliumille.
13Ettekö tiedä, että temppelissä palvelevat papit saavat temppelistä elatuksensa ja ne, jotka toimittavat uhrit, saavat alttarille tuoduista uhreista osuutensa? 14Samoin on Herra määrännyt, että evankeliumin julistajien tulee saada elantonsa evankeliumista. 15Mutta minä en ole lainkaan käyttänyt hyväkseni näitä oikeuksia. En nytkään kirjoita tätä vaatiakseni niitä itselleni. Mieluummin vaikka kuolen! Tätä ylpeyden aihetta ei kukaan voi minulta riistää. 16Siinä, että julistan evankeliumia, ei ole mitään ylpeilemistä, sillä minun on pakko tehdä sitä. Voi minua, ellen evankeliumia julista! 17Jos teen sitä vapaasta tahdostani, minun kuuluu saada palkkaa. Mutta jos en toimi omasta tahdostani, minä vain suoritan tehtävää, joka on minulle uskottu. 18Mikä siis on palkkani? Se, että julistan evankeliumia ilman korvausta, käyttämättä hyväkseni niitä oikeuksia, joita minulla sen julistajana on.
19Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. 20Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen. 21Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla – onhan minulla Kristuksen laki. 22Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. 23Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
24Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! 25Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman. 26Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. 27Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.
Make Keke Great Again
Vastaa Viestiin