Niin se lehmäkin lentäisi, jos osaisi. Oletan, ettet ole koskaan tehnyt yhtään markkinointitutkimusta.HuuHaata kirjoitti: ↑07 Tammi 2023, 18:53Muutamalla sähköpostilla tuosta selviäisi osat paitsi markinointitutkimus. Tuotteen hyödyn ollessa ilmeinen ainoa kysymys on, onko olemassa joukkoa ihmisiä, jotka ovat tuosta valmiita maksamaan niin, että omat kulut tulee katettua ja jää vähän ylimääräistäkin?
Ja vielä. Ideointi voi olla hyvinkin vaikeaa. Suurin osa ideoista on huonoja. Oli ala kuin ala. Tämä pääosin koska ihmiset ovat laiskoja, ja toisaalta eivät mieti asioita laajasti. Yhdistettynä tietysti siihen, että suurin osa hyvistäkin ideoista homehtuu pöytälaatikkoon, koska esimerkiksi ei haluta ottaa yrittämisen riskiä, tai nähdä vaivaa.
Ideointi on hyvin helppoa, mutta ongelmaksi muodostuu lähes aina raha, jos tekninen puoli on edes auttavasti toimiva. Toki jossain fuusioreaktoreissa tai tekoälysovelluksissa se ongelma voi olla puhtaasti tekninen.