Windows 10 vai Windows 11 ?

Onko taipuvaisuutta nörttiyteen? Saa esittää omia nörtti-projekteja
SHT
Reactions:
Viestit: 658
Liittynyt: 29 Marras 2022, 21:05

Windows 10 vai Windows 11 ?

Viesti Kirjoittaja SHT »

Tänä aamuna tietokoneeni ei käynnistynyt, kun painoin virtanappulaa. Painoin nappulaa pari kertaa uudestaan ja sitten kone käynnistyi.
Koneessa on Windows 10. Kone on 8 vuotta vanha ja siihen on asennettu Windows 10, kun Windows 7 tuki loppui. Minulla on suunnilleen samanikäinen entinen työtietokone ja siinä on Windows 7. Ajattelin ottaa sen käyttöön siltä varalta, että tuo toinen kone hajoaa. Asennuttaisinko siihen Windows 10:n vai Windows 11:sta ? Vai ostanko suosiolla uuden koneen ?
kokeellinen tiede
Reactions:
Viestit: 332
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 08:41

Re: Windows 10 vai Windows 11 ?

Viesti Kirjoittaja kokeellinen tiede »

asenna linux mint .. toimii nopeammin vanhassa koneessa ja muistuttaa windowsia .. helppokäyttöinen.
………………………………………………………..
Muutoin olen sitä mieltä että Yle tulee lakkauttaa
ID10T
Reactions:
Viestit: 11081
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Windows 10 vai Windows 11 ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Ei noin vanhoihin koneisiin luultavasti Windows 11 asennu. Jos Windows 10 tuen loppuminen huolestuttaa, osta uusi kone tai asenna Linux.
Jäärä
Reactions:
Viestit: 94
Liittynyt: 23 Huhti 2023, 14:40

Re: Windows 10 vai Windows 11 ?

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

kokeellinen tiede kirjoitti: 30 Joulu 2023, 09:12 asenna linux mint .. toimii nopeammin vanhassa koneessa ja muistuttaa windowsia .. helppokäyttöinen.
Niin minäkin joskus luulin. Jos on aikaa, askartelumieltä ja lehmän hermot, niin toki sitä voi harrastaa sitten tuotakin. Mutta kuten Kirjoittaja ID10T jo mainitsikin, niin ei siihen 11 asennu kuin jonkun kikkailujen kautta, eikä siitä ole tuon ikäisessä koneessa mitään iloa kymppiin verrattuna. Eli Windows 10 tupaan ja sitten jos se alkaa vaikuttamaan ehtoopuolen koneelta, niin serriin vaan. Itse ostaisin siihen muutamalla kympillä jonkun halvan ja pienen SSD:n, asentaisin kympin puhtaalta pöydältä, ja toteaisin, että sehän on paljon ripeämpi, kuin uutena.
Vastaa Viestiin