Keitä teitä vielä siellä

Piha6
Reactions:
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Heinä 2023, 21:37

Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Piha6 »

Useampi vuosi sitten jätin Tiede.fi keskustelufoorumin.
Noin tuhat viestiä tuli sinne aikoinaan kirjoitettua.

Vasta tänään hätkähdin ettei ko. foorumia ole
enää olemassa, ja että tämä on jatkoa
lopetetulle. Niin kaikki muuttuu?

Olisi mukava tietää keitä teitä "vanhoja"
Tiede.fi kirjoittajia tällä uudella alustalla
on. Muistan aika monta nimimerkkiä noilta
entisiltä ajoilta, ja huomasin heti muutaman
pikkuisen tätä selaillessani.

"Ilmoittautukaa" - En minä mitään urki, haluaisin
vain pienen "aikamatkan menneisiin", jotta
tietäisin kenen kassa keskustelen milloin
mistäkin - Ystävällisesti Piha6
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Raspu »

Mitäs Pönnille kuuluu?
Tehän olitte ku paita ja perse tai Pönni ainaki kova sinun perääs.

Rasputin-Maukka se tässä pämpsyttää.
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4892
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja MooM »

En tiedä, onko täällä uusia ketään 😅. Vanhan palstan uusia on ainakin kissatäti, muita ei nyt tule mieleen.

Eiköhän tämä ole niin hyvin piilossa pysyvä foorumi, että harva tänne eksyy. Tai jää, luettuaan muutaman ketjun.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Vanha jäärä
Reactions:
Viestit: 94
Liittynyt: 17 Maalis 2023, 21:23

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Vanha jäärä »

Täällä ollaan. Kirjoittelin aikoinani siihen alkuperäiseen (?) Tiede.fi-foorumiin, siihen, johon sai kirjoitettua jopa yhtälöitä. Ensimmäinen uudistus vähensi kirjoitteluni melkoisen olemattomiin ja toinen lopetti kokonaan, kun foorumi meni lähes kokonaan suoli24:n kaltaiseksi keskinäisen kettuilun kerhoksi.

Nykyisin olen kirjoitellut pääosin erilaisille tekniikkafoorumeille, kun ei aivan koko aikaa dementian häätämiseksi viitsi sanaristikoitakaan täytellä, eikä nykyterveydellä pysty juuri mitään kummempaa fyysistä tekemään.
Kontra
Reactions:
Viestit: 2773
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 21:29

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Kontra »

Käsittäkseni kaikkien keskustelupalstojen kommentit on tallennettu johonkin Kansalliskirjaton arkistoon.
Kaipa niitä pääsee selailemaan paikan päällä, mutta tuksin netissä.
Finlandes
Reactions:
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Marras 2023, 11:19

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Finlandes »

Finlandes löysi perille. Morjensta.
Paikalla
Avatar
deep purpose
Reactions:
Viestit: 888
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:37
Viesti:

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Moro! deep'n'dark / deep purpose, varmaan muistatte mut joittenkin ufo-teorioiden(kin) takia vieläkin. Vaikka olen jättäytyny ne melkein kokonaan pois jo iät ja ajat sitten aihepiiristäni ja nykyisin tahkoan vähän kaikkea muodollisempaa niiten sijasta. Olen yksi palstan admin-ketuista. Kiva nähdä monia vanhoja tuttuja, jees!
Maailmankaikkeudessa on vallinnut täysdeterminismi, kunnes biologia sotki sen täysin.
Jäärä
Reactions:
Viestit: 94
Liittynyt: 23 Huhti 2023, 14:40

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Meikäläiselle muuten soittelee aika ajoin sellainen vanhempi rouvashenkilö(ei ehkä edes sama aina), ja tarjoaa Tiede-lehteä edulliseen hintaan ja oheiskrääsää kaupantekijöiksi. Sanon joka kerta, että te lopetitte keskustelupalstan, minä lopetin lehden tilaamisen. Ihan kohteliaasti minä aina hänen (tai heidän) kanssa jutustelen, mutta tyrkyttäminen kyllä loppuu joka kerta kun tuon sanon. Olen sanonut senkin, että ei ehkä suotta kannata meikäläistä aiheella vaivata jatkossakaan, mutta eipä mene kuin pari kuukautta, niin jo taas soi puhelin. Vissiin ne alihankintana sitä myyntiä teettävät, niin en ole sen suurempia terveisiä kehdannut sylttytehtaan suuntaan lähetellä.
Pitkä aika meni, kunnes itsekään kuulin tästä palstasta. Taisi olla Brainwashed joka sikari suussa totesi autoni alta, että siellähän on tämä uusi palata olemassa. Monesti tulee lueskeltua, kirjoiteltua harvemmin. Lähinnä viinin kehoittamana tulee lauottua kaikenlaista usvaa. Paitsi nyt ihan on järki normaalissa tilassa.
Mutta täällä saa ihan luvan kanssa olla itseään viisaampien seurassa, että sikäli mainio viritelmä.
Pattinero
Reactions:
Viestit: 4302
Liittynyt: 30 Marras 2022, 06:14

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Noista puhelinmyyjistä on kyllä välillä vaikea päästä eroon. Joskus aikoinaan vitutti aivan saatanasti se terrorisointi. Siksi itse olen tehnyt suoramarkkinointikiellot tänne: https://asml.fi/kieltopalvelut/
Tuo täytyy vain toistaa ehkä luvattua tiheämmin. Kolmea vuotta tuo ei välttämättä ainakaan kerralla toimi.

Toinen temppu, jota olen harrastanut on se, että en vain vastaa tuntemattomiin numeroihin ollenkaan, vaan tutkin mistä ne ovat tulleet. Ja jos en tunnista soittajaa, niin estolistalle menee välittömästi. Ne, joilla on oikeaa asiaa, ottavat yhteyttä esimekiksi Whatsappilla tai vaikka tekstarilla. Tuota kun hetken on jatkanut, niin turhat soittelut ovat täysin loppuneet.

Yksi melko tehokas tapa lienee ollut aina se, että pitää numeronsa salaisena. Ne, joilla numerot ovat salaiset, ei tule mitään ylimääräisiä puheluita. Tällainen kokemus on ainakin tästä lähipiiristä.
The faster you go, the shorter you are.
Albert Einstein
Jäärä
Reactions:
Viestit: 94
Liittynyt: 23 Huhti 2023, 14:40

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Pattinero kirjoitti: 21 Tammi 2024, 09:02 Noista puhelinmyyjistä on kyllä välillä vaikea päästä eroon. Joskus aikoinaan vitutti aivan saatanasti se terrorisointi. Siksi itse olen tehnyt suoramarkkinointikiellot tänne: https://asml.fi/kieltopalvelut/
Tuo täytyy vain toistaa ehkä luvattua tiheämmin. Kolmea vuotta tuo ei välttämättä ainakaan kerralla toimi.

Toinen temppu, jota olen harrastanut on se, että en vain vastaa tuntemattomiin numeroihin ollenkaan, vaan tutkin mistä ne ovat tulleet. Ja jos en tunnista soittajaa, niin estolistalle menee välittömästi. Ne, joilla on oikeaa asiaa, ottavat yhteyttä esimekiksi Whatsappilla tai vaikka tekstarilla. Tuota kun hetken on jatkanut, niin turhat soittelut ovat täysin loppuneet.

Yksi melko tehokas tapa lienee ollut aina se, että pitää numeronsa salaisena. Ne, joilla numerot ovat salaiset, ei tule mitään ylimääräisiä puheluita. Tällainen kokemus on ainakin tästä lähipiiristä.
No eipä ne meikäläistä nyt niin ole ne koskaan ahdistaneet, ei ne päivittäin soittele, toisin kuin ne ”Microsoftin tukihenkilöt” ja jos äänestä kuulee että kyseessä on joku nuori aloittelija, niin olen saattanut tsempata ja kehua puheääntä etc. Joskus harvoin sattuu joku agressiivinen inttäjä, sellaiselle toki joutuu ehkä napakammin toteamaan, että nyt tulee hylsy armotta.

Että ei itselläni maksa vaivaa alkamaan mitään manöövereitä tekemään heidän vuoksi.
Avatar
John Carter
Reactions:
Viestit: 18825
Liittynyt: 30 Marras 2022, 07:46

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja John Carter »

John Carter- Since 2005.
"Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys."- Albert Einstein.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 3298
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Pattinero kirjoitti: 21 Tammi 2024, 09:02 Yksi melko tehokas tapa lienee ollut aina se, että pitää numeronsa salaisena. Ne, joilla numerot ovat salaiset, ei tule mitään ylimääräisiä puheluita. Tällainen kokemus on ainakin tästä lähipiiristä.
Tuossa on vain se huono puoli, että sinullekaan ei vastata kun soitat salaisesta numerosta.
Avatar
JMe1
Reactions:
Viestit: 286
Liittynyt: 09 Joulu 2022, 18:22

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja JMe1 »

Tästä ketjusta käy ilmi että todennäköisesti tiedelehti on menettänyt asiakkaitaan lopetettuaan keskustelupalstansa. Mitä ilmeisemmin syynä on ollut ylläpitokustannukset. Väistämättä tulee mieleen että tällaisen palstan perustajat voisivat tarjota palvelua täältä jonkinlaista korvausta vastaan. Toki silloin etusivulla pitäisi näkyä "tiedelehden osio" omanaan ja sillä olisi oma moderaattorinsa.
Avatar
Raspu
Käyttäjätunnus suljettu
Reactions:
Viestit: 7666
Liittynyt: 23 Maalis 2023, 13:22

Re: Keitä teitä vielä siellä

Viesti Kirjoittaja Raspu »

JMe1 kirjoitti: 21 Tammi 2024, 10:45 Tästä ketjusta käy ilmi että todennäköisesti tiedelehti on menettänyt asiakkaitaan lopetettuaan keskustelupalstansa. Mitä ilmeisemmin syynä on ollut ylläpitokustannukset. Väistämättä tulee mieleen että tällaisen palstan perustajat voisivat tarjota palvelua täältä jonkinlaista korvausta vastaan. Toki silloin etusivulla pitäisi näkyä "tiedelehden osio" omanaan ja sillä olisi oma moderaattorinsa.
Tämä pyörii lahjoitusvaroin.
Jokainen voi maksaa omantuntonsa, kykynsä ja halunsa mukaan.
Vastaa Viestiin