Uusi moderaattori nimitetty

Tiedepalsta.fi Ylläpidon Säännöt ja Tiedotteet.
Avatar
Tiedepalsta.fi Ylläpito
Site Admin
Reactions:
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Marras 2022, 18:09

Uusi moderaattori nimitetty

Viesti Kirjoittaja Tiedepalsta.fi Ylläpito »

Palstalle on tänään nimitetty uudeksi moderaattoriksi asdf. Moderointi tiimissä on siis tällä hetkellä Neutroni, MooM ja asdf.

Behave. Tässä muistin virkistykseksi palstan säännöt.


Tekoälyn laatima moderaattorin vala.
--
Moderaattorin Vala:

Vakuutan täten, että toimiessani tämän internetin keskustelupalstan moderaattorina noudatan eettisiä periaatteita, oikeudenmukaisuutta ja tasapuolisuutta. Sitoudun käyttämään moderointioikeuksiani vain sivuston sääntöjen ja ohjeistusten mukaisesti, enkä missään tilanteessa väärinkäytä valtaani henkilökohtaisten etujen tai mielipiteideni edistämiseksi.

Vannon, että:

- Käytän moderointioikeuksiani ainoastaan sääntöjen rikkomusten estämiseen ja sanktiointiin.

- En käytä moderointioikeuksiani keskustelun sävyn muuttamiseen oman mielipiteeni tai näkemykseni suuntaan.

- Pyrin olemaan avoin dialogille ja oikeudenmukaiseen keskusteluun, tukien monipuolista näkemysten vaihtoa.

- Toimin objektiivisesti ja pidän etäisyyttä omista poliittisista, uskonnollisista tai henkilökohtaisista vakaumuksistani moderointioikeuksia käyttäessäni.

- Otan vastaan rakentavaa palautetta käyttäjiltä ja teen tarvittavat korjaukset, jos havaitaan, että olen toiminut epäoikeudenmukaisesti.

Ymmärrän, että moderaattorin rooli on vastuullinen ja vaatii tarkkuutta sekä oikeudenmukaisuutta. Sitoudun kunnioittamaan käyttäjien vapautta ilmaista mielipiteitään ja varmistamaan, että keskustelupalsta säilyy turvallisena ja avoimena ympäristönä kaikille.
Ystävällisin terveisin,
Tiedepalsta.fi ylläpito
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4815
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Uusi moderaattori nimitetty

Viesti Kirjoittaja MooM »

Olen ennenkin sanonut, että moderaaattorina sitoudun noihin. Mutta en pidättele osallistumistani keskusteluihin siksi, että olen moderaattori. Jos moden status estäisi sen, että voin sanoa olevan eri mieltä tai osoittaa virheitä argumentoinnissa tms (siis keskustelijana, en modena), en halua olla mode.

Keijolle tiedoksi, taas kerran: henkilölle suoraan kohdistettu kysymys tai kommentti, joka liittyy keskusteluun, aiempiin kommentteihin tai käyttäytymiseen keskustelijana, ei ole ad hominem. Ad hominem tarkoittaa sitä, että toisen argumentti torpataan henkilöön liittyvillä syillä/taustoilla, jotka eivät mitenkään liity asiaan.

Normaali keskustelun kommentti: Miksi olet nyt mieltä X, vaikka aiemmin sanoit, että sinusta asia on että Y? TAI Onko sinulla omakohtaista kokemusta asiasta X?
Ad hominem: Selitä mitä selität, ei tuollainen setämies/suvakkihuora/pilvenpolttelijahomo/sivari voi mitään tietää.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4815
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Uusi moderaattori nimitetty

Viesti Kirjoittaja MooM »

Täällähän on perusperiaate, että ei moderoida, lähinnä siivotaan selvät laittomuudet ja törkeydet pois.

Toisaalta näköjään esim. otsikoissa saa ihan rauhassa olla vitun haistattelua ja milloin mitäkin. EIkä siinä mitään, mutta sama linja pitää tietysti sietää silloinkin, kun se kohdistuu itseen (tiedoksi itkijöille, joilta tulee näitä ilmoituksia ja poistopyyntöjä palstalle aivan tavanomaisesta kommentoinnista)
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Avatar
asdf
Reactions:
Viestit: 3582
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 15:04

Re: Uusi moderaattori nimitetty

Viesti Kirjoittaja asdf »

MooM kirjoitti: 30 Tammi 2024, 13:59 Olen ennenkin sanonut, että moderaaattorina sitoudun noihin.
Minä sen sijaan vedän kaiken päin helvettiä ihan alkuunsa.
Deciphered from crop circles.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4923
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Uusi moderaattori nimitetty

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

MooM kirjoitti: 30 Tammi 2024, 13:59 Olen ennenkin sanonut, että moderaaattorina sitoudun noihin. Mutta en pidättele osallistumistani keskusteluihin siksi, että olen moderaattori. Jos moden status estäisi sen, että voin sanoa olevan eri mieltä tai osoittaa virheitä argumentoinnissa tms (siis keskustelijana, en modena), en halua olla mode.
Joo kyl se henki niissä on se että voi keskustella kuin ei olisi moderaattori, mutta ei mielellään voi moderoida kuin ei olisi moderaattori. :)
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Avatar
KultaKikkare
Reactions:
Viestit: 4923
Liittynyt: 28 Marras 2022, 22:30

Re: Uusi moderaattori nimitetty

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

"
6) Kaikenlainen häiriökäyttäytyminen on kielletty. Esimerkiksi:
- Asiattomat viestit, keskustelun häirintä, turhat ja asiaankuulumattomat viestit
- Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
- Trollaus, provosoiminen, saarnaaminen, propaganda
- Kiihotus kansanryhmää vastaan, halventava käyttäytyminen
"

Näissä on kyllä vara pitää nykyistä tiukempaakin linjaa jos siltä tuntuu.
Jos tuntuu ettei jaksa niin koittakaa vaan jaksaa.
Vastaa Viestiin