Vanhat vitsaukset palaavat

Paikalla
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Varaktori kirjoitti: 02 Helmi 2024, 17:51 Joko se on vesirokko tai sikotauti vaarallisia? Nekään ei silloin olleet kun minä oli lapsi.
Niitä pyrittiin välttämään, varsinkin sikotautia, sen muistan hyvin.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4399
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Varaktori kirjoitti: 02 Helmi 2024, 17:51 Joko se on vesirokko tai sikotauti vaarallisia? Nekään ei silloin olleet kun minä oli lapsi.
Juu ei, inhottavia kyllä olivat, kaikki on podettu, vihurit ja tulet pääle.
Minun mielestä noin.
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3102
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Goswell kirjoitti: 02 Helmi 2024, 18:17
Varaktori kirjoitti: 02 Helmi 2024, 17:51 Joko se on vesirokko tai sikotauti vaarallisia? Nekään ei silloin olleet kun minä oli lapsi.
Juu ei, inhottavia kyllä olivat, kaikki on podettu, vihurit ja tulet pääle.
Juu taisi nuokin meikäläiseen aikoinaan iskeä.
Avatar
Neutroni
Reactions:
Viestit: 6112
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:09

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Brainwashed kirjoitti: 02 Helmi 2024, 17:49 Suomessa on tuhkarokko ymmärtääkseni muuttunut "vaaralliseksi, vasta tämän vuosituhannen puolella, ts sen poteminen lapsena oli normi ja suotava asia kun olin itse lapsi 1970-luvulla, eikä omia lapsiani ole rokotettu sitä vastaan, kun ainakin yksi heistä on varmasti potenut sen, toisesta ei muistitietoa.
Tuhkarokko ei ole ikinä ollut suotava asia edes etäisesti mistään ymmärtävien vanhempien keskuudessa. Ne parin viikon lepolomat koulusta olivat muita rokkoja. Ei ollut mitään oireita, mutta tartuntavaaran vuoksi piti olla kotona. Mutta niissäkin kai oli joku pieni riski jälkitauteihin. Tuhkarokko on ollut vaarallinen aina. Siitä ei vain ole vouhotettu pariin vuosikymmeneen, kun se on saatu kitketyksi rokotuksilla käytännössä olemattomiin.
Paikalla
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Neutroni kirjoitti: 02 Helmi 2024, 18:20
Brainwashed kirjoitti: 02 Helmi 2024, 17:49 Suomessa on tuhkarokko ymmärtääkseni muuttunut "vaaralliseksi, vasta tämän vuosituhannen puolella, ts sen poteminen lapsena oli normi ja suotava asia kun olin itse lapsi 1970-luvulla, eikä omia lapsiani ole rokotettu sitä vastaan, kun ainakin yksi heistä on varmasti potenut sen, toisesta ei muistitietoa.
Tuhkarokko ei ole ikinä ollut suotava asia edes etäisesti mistään ymmärtävien vanhempien keskuudessa. Ne parin viikon lepolomat koulusta olivat muita rokkoja. Ei ollut mitään oireita, mutta tartuntavaaran vuoksi piti olla kotona. Mutta niissäkin kai oli joku pieni riski jälkitauteihin. Tuhkarokko on ollut vaarallinen aina. Siitä ei vain ole vouhotettu pariin vuosikymmeneen, kun se on saatu kitketyksi rokotuksilla käytännössä olemattomiin.
Ok, itselläni ei ole muistikuvia että varsinkaan tuhkista olisi pidetty vakavana ja pidettiin suorastaan hyvänä asiana että sen poti ennen teini-ikää, kun sen sijaan muistan kyllä hyvin että sikotautia pidettiin vakavana ja koulussa supistiin kun jollakin oli se ja kesti kauan, n 1kk ennen kuin sikotautiin sairastunut palasi kouluun.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Varaktori
Reactions:
Viestit: 3102
Liittynyt: 05 Tammi 2023, 21:36

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Varaktori »

Brainwashed kirjoitti: 02 Helmi 2024, 18:40
Neutroni kirjoitti: 02 Helmi 2024, 18:20
Brainwashed kirjoitti: 02 Helmi 2024, 17:49 Suomessa on tuhkarokko ymmärtääkseni muuttunut "vaaralliseksi, vasta tämän vuosituhannen puolella, ts sen poteminen lapsena oli normi ja suotava asia kun olin itse lapsi 1970-luvulla, eikä omia lapsiani ole rokotettu sitä vastaan, kun ainakin yksi heistä on varmasti potenut sen, toisesta ei muistitietoa.
Tuhkarokko ei ole ikinä ollut suotava asia edes etäisesti mistään ymmärtävien vanhempien keskuudessa. Ne parin viikon lepolomat koulusta olivat muita rokkoja. Ei ollut mitään oireita, mutta tartuntavaaran vuoksi piti olla kotona. Mutta niissäkin kai oli joku pieni riski jälkitauteihin. Tuhkarokko on ollut vaarallinen aina. Siitä ei vain ole vouhotettu pariin vuosikymmeneen, kun se on saatu kitketyksi rokotuksilla käytännössä olemattomiin.
Ok, itselläni ei ole muistikuvia että varsinkaan tuhkista olisi pidetty vakavana ja pidettiin suorastaan hyvänä asiana että sen poti ennen teini-ikää, kun sen sijaan muistan kyllä hyvin että sikotautia pidettiin vakavana ja koulussa supistiin kun jollakin oli se ja kesti kauan, n 1kk ennen kuin sikotautiin sairastunut palasi kouluun.

8-)
Ei sikotautiin minun muistini mukaan kuukautta mennyt.
Paikalla
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Korjaan, kun sekoitin kaksi eri tautia keskenään, eli vihurirokko oli se jota pelättiin, ruotsiksi "röda hund", kun taseen påssjuka on suomeksi sikotauti, pahoittelen sekaannustani.
Olen siis hurri, josta tämmöiset ja vastaavat sekaannukset useimmiten johtuvat.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Paikalla
Avatar
MooM
Reactions:
Viestit: 4817
Liittynyt: 30 Marras 2022, 08:29

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja MooM »

Eipä niitä oikein auttanut panikoda, kun niitä pyöri koko ajan. Silti tuhkarokon vaarallisuus tiedettiin. Ja onhan se potilaallekin vittumainen, vaikka menisi ns normaalisti.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Why
Reactions:
Viestit: 609
Liittynyt: 11 Tammi 2023, 22:05

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Why »

Eihän 60-luvulla ollut muita sairauksia, kuin syväntauti, keuhkotauti ja reumatismi. Miten sellaista hoitaa, mikä oli sen ajan harmeista pienemmästä päästä.
Paikalla
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

On ihan selvää että lääkkeitä tuputetaan nykyään populalle raakasti bisnesmielessä ihan kybänä, ja sitä myyntiä vauhdittaakseen lietsotaan ostettujen tahojen avustuksella tautipelkoa lietsoen kaikenlaisen propagandan muodossa, lähinnä tietenkin mediat. Mikä on kansan kannalta ikävintä tässä asiassa on että lääkekorporaatioilla on sekä ostettuja lobbaajia että myös ihan nk hyödytön idiootti ilmiön ansiosta aivopestyjä edustajia hallinnollisissa instansseissa virkatehtävissä, jotka ajavat näitä lääkeyhtiöitä suuresti hyödyttäviä agendoja.
Tämän jättivedätyksen mahdollistaa se kun suurin osa ihmisistä on tätä nykyä ihan nössöjä homppeleita, joille on mahdollista myydä helppoja hoitokeinoja, pillereitä ja piikkejä vaivaan kuin vaivaan, ja se ”yltäkylläisyys” voi lopulta olla terveydelle haitallisempaa kuin niitten puute.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Avatar
Wisti
Reactions:
Viestit: 5342
Liittynyt: 30 Marras 2022, 20:48

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Why kirjoitti: 03 Helmi 2024, 09:29 Eihän 60-luvulla ollut muita sairauksia, kuin syväntauti, keuhkotauti ja reumatismi. Miten sellaista hoitaa, mikä oli sen ajan harmeista pienemmästä päästä.
Kaikki raajojen kolotus oli reumatismia. Tyypillinen sanonta ennen oli, että mahtaa olla reumatismia vaan.
Lue: ei syytä huoleen.
Entäs tämä: ”On niin kätevä olo, että pitää ottaa yks hotapulveri.”?
Avatar
Goswell
Reactions:
Viestit: 4399
Liittynyt: 03 Joulu 2022, 12:22

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Wisti kirjoitti: 03 Helmi 2024, 12:12
Why kirjoitti: 03 Helmi 2024, 09:29 Eihän 60-luvulla ollut muita sairauksia, kuin syväntauti, keuhkotauti ja reumatismi. Miten sellaista hoitaa, mikä oli sen ajan harmeista pienemmästä päästä.
Kaikki raajojen kolotus oli reumatismia. Tyypillinen sanonta ennen oli, että mahtaa olla reumatismia vaan.
Lue: ei syytä huoleen.
Entäs tämä: ”On niin kätevä olo, että pitää ottaa yks hotapulveri.”?
Muistan nuo hotapulverit. Täti niitä veteli. Sitten oli joku kamferi, mitä lie ollut.
Minun mielestä noin.
Paikalla
Brainwashed
Reactions:
Viestit: 5994
Liittynyt: 29 Marras 2022, 23:28

Re: Vanhat vitsaukset palaavat

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Goswell kirjoitti: 03 Helmi 2024, 12:18
Wisti kirjoitti: 03 Helmi 2024, 12:12
Why kirjoitti: 03 Helmi 2024, 09:29 Eihän 60-luvulla ollut muita sairauksia, kuin syväntauti, keuhkotauti ja reumatismi. Miten sellaista hoitaa, mikä oli sen ajan harmeista pienemmästä päästä.
Kaikki raajojen kolotus oli reumatismia. Tyypillinen sanonta ennen oli, että mahtaa olla reumatismia vaan.
Lue: ei syytä huoleen.
Entäs tämä: ”On niin kätevä olo, että pitää ottaa yks hotapulveri.”?
Muistan nuo hotapulverit. Täti niitä veteli. Sitten oli joku kamferi, mitä lie ollut.
Äitini laittoi joskus ripauksen hotapulveria maidon sekaan kun valittelin jotain kipuja, ja kyllä se auttoi, vaikuttavana aineena asetylisyylihappo.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous admirer
Vastaa Viestiin